Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 3635 ggr
[Sara-]
0

Börja ta hand om mitt lockiga hår!

Jag har ingetligen lockigt hår, korkskruvar. Jag själv ville inte ha det för alla andra hade rakt hår, och ville inte "sticka" ut, och så. Plattar det varje gång jag har duschat, men orkar verkligen inte göra det mer! mitt hår set helt förjävligt ut. Så Ska börja ta hand om mina lockar.

Och hade tänkt börja med Balsam metoden, vilka Balsam tycker ni man ska använda? och sen gele efter, vilket märke? tipsa som man vet exat vad man kan köpa (a)

Eklang
3

Jag är väldigt förtjust i Naturelle's Balsam! :) Dom är väldigt mysiga och luktar underbart!

Gelé har jag faktiskt ingen aning om, då jag själv aldrig använt det. Men nu fick du åtminstone tips på Balsam :)

Emma, medarbetare på Hästfoto.

Chamy
0

Kolla lite på sidan lockig.se för inspiration.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

[Sara-]
0

#1 okej tackar såa kolla in balsamet :D!

#2 yes, kollat där, men hittade ingen stans där det stod olika märken och så? eller är det jag som är heeelt blind x)?

Nickel
0

Mitt hår blir finast av coop X-tra Balsam. Brukar faktiskt inte ha gele i men om jag har det har jag wellas hårgel. Tycker inte den luktar så gott.. :P

Efva
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

På lockig.se finns det otroligt bra information om vilka Balsam som är godkända, uppdelade i tvättbalsam och vårdande. Det finns också tips på sista Schampo, godkända SLS-fria schampon samt produkter som är lätta att få tag på (typ på ICA, Willys etc). Läs på trådarna för nybörjare så hittar du nog all info du behöver. Men jag tror att du måste bli medlem (gratis och enkelt) för att kunna läsa trådarna i forumet.

[Sara-]
0

Jaha okej då ska jag göra detta :)

Justsmiile
0

har haft samma problem som dig och använder mig nu av Balsammetoden.

Jag tvättar med coop x-tras Balsam och har naturelles pink flower (luktar extremt gott!) i längderna. som vårdande har jag elvital nutri gloss som är en inpackning utan Silikoner och parabener. :)

Som gel har jag Grazette of sweeden, get straight/curly som även fungerar som skydd om jag skulle vilja platta någon enstaka gång. 

Har locktypen 3b så det är ungefär som du beskriver ditt.

Louise Nilsson

Medarbetare på Chinchilla

snaapit.blogg.se

[Sara-]
0

#7 oh tack så himmla mycket! Ja jag tror jag med har 3b! Tack tack! ska snarast köpa in dessa produkter du skrev :D!

Vet du vart man kan köpa dom? vilka affärer som säljer dom? Och hur mycket kostade allt ungefär :)?

Justsmiile
0

hmm coops är väldigt billig :D kommer inte på extakt men… 

elvital inpackningen ligger väll på 60 kr för en stor burk.

Den kan man hitta på Tex city gross, har letat i andra affärer men där är den inte så vanlig.

Sen grazettes kan man hitta hos frisören. De har fler produkter som är utan Silikoner och parabener så dem kan också använda med Balsammetoden.

det som jag har finns att köpa för 100 kr så det är inte dyrt för att vara stylingprodukt och den varar länge!

Louise Nilsson

Medarbetare på Chinchilla

snaapit.blogg.se

paronskrutten
0

Linfrögele!!!

Helena

MajaL
0

Natulelles Balsam är bra på många olika sätt. Rekommenderas varmt!

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Chamy
0

Kan vara värt att notera att Naturelles Balsam innehåller mycket proteiner, vilket inte alla hår tycker om, det kan bli torrt av det. Så testa det försiktigt.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

MajaL
0

#12 Mitt hår älskar det. ;)

Mitt hår är förskräckligt kräset! Blir lätt fett, lättirriterad hårbotten, mm.

Igår körde jag Balsam, aloe vera-kur, äppelcidervvinäger-sköljning. Håret blir fantastiskt! Även hårbottnen. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Cazzos
0

Gå in på fliken Forum på lockig.se och sen så klickar du på "Ny på Balsammetoden? Börja här!" och sen så är det ett inlägg som heter "Vilka produkter kan jag använda?".

Det är en jääääääättelång lista på godkända styling, Balsam och sista-schampo produkter m.m Glad

Jag ska också börja med Balsammetoden så fort mitt nuvarande Balsam och schampoo tar slut Flört

[Sara-]
0

Sliter det på håret att ha mose (stavning) i håret? o gele o sånt?

Cazzos
0

Det beror på vad det innehåller för ingredienser.

Eklang
0

som #16 säger så beror det på vad det innehåller. Kika på Lockig.se står de mousser som är bra osv. :)

Emma, medarbetare på Hästfoto.

[Sara-]
0

okej (: