Balsammetoden? :-)
Jag ska börja med Balsammetoden på sommarlovet, är det lite tips jag kan få av ni andra som också använder er av Balsammetoden? 
Vilket Balsam ska jag köpa? Hur ofta ska jag tvätta det i början?
Hur lång tid tog det för er innan man började se resultat?
Funkar Balsammetoden för hår som lätt blir fett?
Jag hoppas att ni kan svara på dessa frågor, det kommer fler 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2 Jag provade det i början, men har fastnat för New Spa balsamen Lavendel, Aloevera och Sommarbär:) Varierar mellan dom och dom tvättar rent riktigt bra. 10kr för 500ml på City Gross.
#3 10 kr för 500 ml?! Skojar du?! 
Är Lavendel, Aloevera och Sommarbär olika dofter men samma effekt? 
Är den från Garnier?

#4 Jupp. Brukar vara så att desto billigare tvättbalsamet är destp bättre tvättar det rent då det inte innehåller lika mkt vårdande ingredienser. Dom är från New Spa.
#5 Jaha, haha jag tittade på Google hur flaskorna såg ut 
Men jag trodde att du menade att de är från Garnier eftersom att du nämnde det förut 
På lockig.se så står det att man inte ska använda ens dåvarande Balsam när man ska schamponera håret för sista gången.
Men går det bra att använda hårinpackningar inom samma "ingredienser/sort" även när man använt Balsammetoden ett tag?

#6 Kolla alltid igenom INCI-listan på de produkter du använder för annars kanske du får äckligt hår och får tvätta om med sistaschampo :)
#7 Vad är INCI-listan för något?

#8 Innehållsförteckning :)
Jag använder änglamark sensibel och neutral Balsam, de är super. Ofta blir håret fett snabbt för att hårbottnen överproducerar fett som en reaktion på stark uttorkning från schampon och annat. Om man återställer balansen genom att sluta torka ut håret kan överproduktionen av fett lugna ner sig.
#9 Tack. 
Hur lång tid tar det innan håret "slutar" vara lika fett?
Eller? Mitt hår blir fett redan dagen efter jag duschat, men det är för att min hårbotten är så torr!
Mitt hår har faktiskt redan börjat bli fett, och jag tvättade det imorse. 

#10 Det är individuellt. Jag tvättade med Balsammetoden i två månader och tvättade då varannan dag och testade sedan Äggtvätt vilket funkade mycket bättre för mitt hår. Om inte annat trot jag att Balsammetoden är bra för att återställa hårbottnen så det slutar överproducera, att man sedan kan hitta den hårrutin som passar det egna håret. Alla är ju olika.
Numera tvättar jag en gång i veckan, med mildt Schampo och balsamerar rikligt efteråt :)
Dessutom kan det ta ett tag innan man fått in snittsen med balsamtvättandet. Om det är första dagen för dig nu så får du nog räkna med att det tar ett litet tag till. Lycka till!
#11 Jag ska inte börja med Balsammetoden riktigt än, måste tvätta klart med det schampot och Balsam jag har nu 
Men idag så stack jag iväg till City Gross och köpte New Spa Aloe Vera Balsam! 
Om Balsammetoden funkar för mig, och jag blir nöjd, så ska jag köpa New Spa Lavendel också, den luktade riktigt fräscht