satinplattång
hej hej :) Jag har det mest irriterande håret en männsika skulle kunna ha. det är både krulligt fast mest vågigt. om jag inte borstar mitt hår blir det vågigt men efter att jag borstat det blir det krulligt och jätte jobbigt. det blir även statiskt och det är nästan helt orörligt i tofs.och oftast blir det ganska matt och fluffigt när jag plattar det. För ett par dagar sedan la jag märke till Satin borste och Satin plattång. när jag läste infon om de blev man sugen på att prova men reklamen ser ganska överdriven ut.
är det någon som har Satin borste eller Satin plattång?
Är de bra?
Ger de mer glans till håret?
eller funkar de inte så jätte bra?
skulle ni kunna lägga upp en bild på hur håret ser ut när man plattat de eller använd satinborsen.
skulle ni kunna rekomendera något annat som är bättre?
tacksam för svar!
Jag har ungefär samma hårtyp som du låter det som..
Mitt hår ser hemskt ut om jag inte borstar det på morgonen. Men jag skulle också vilja veta :)
Just nu använder jag bara mammas plattång (bor hemma, är snart 12)
jag vet inte vad just den heter men den är väldigt bra iaf.!
Goodbye Kitty <3
finns det knappar på din mammas plattång så att man liksom kan se hur många grader den blir?
Jaha jag är 14 år. men tack för svaret :)
#2 nästan, man kan iaf ungefär ställa in hur det ska vara i low, medium eller thick och det finns 3 grader på varje. Plattången varnar också om den blir för varm så att man inte skadar håret
Goodbye Kitty <3
jaha ok. kan du lägga upp en bild på plattången?
Har en plattång från G.a.m.a som jag är extremt nöjd med :) har haft den i över ett år och fungerar lika bra nu som då.
För att få håret som du vill ha det, är det viktigt med ett bra värmeskydd, då sliter det inte så mkt på håret och ger en hållbar frisyr :D
skippa borstningen helt.
jag skulle vilja ha en plattång som gör mitt matta hår glansigt och mindre fluffigt som det blir när jag plattar det. Och jag gillar inte att ha hårspray i mitt hår för jag gillar inte lukten. Den gör något med jonerna så att håret blir minre laddat vilket mitt hår antagligen är.
och borsta mitt hår gör jag nästan aldrig.
jag vill köpa en plattång som man kan gå och köpa ifrån affären, så att man inte behöver vänta hur lång tid som helst på att den ska komma. så att om man inte är nöjd med den är det bara att gå och byta den mot en annan som funkar bättre. När man beställer ifrån internet och inte blir nöjd förlorar man bara pengar. Man måste betala frakt och moms och om man provat produkten får man typ bara hälften tillbaka. och då han man slösat så mycket pengar som skulle räcka för en bra plattång.
vilken plattång är best? Ång plattång eller Join plattänger?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har en asgrym plattång som gick på runt 500 kronor.
Går att ställa in den på graderna mellan 150-230. Använder 160 grader och mitt hår blir platt. Jag har också jätte irriterande hår, blir stort som ett afrohår om jag inte borstar det efter jag duschat och det torkat. :)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
#17vad heter plattngen?
#18 remington sleek&Curl :)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
ok.

har du provat med ett glansgivande shampoo? 
Från mig^^
Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!
#22vart kan man få tag på sådant?
innehåler den något dåligt som alcohol eller silikon?

jag själv har ingen aning.. men jag vet att det ska finnas i de vanligaste affärerna och är ganska vanliga ;) bara att kolla på flaskorna!
Från mig^^
Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!
oki tack. har du ett sådant? isåfall funkar den?
den är jätte dyr, 799 kr och passar tyvärr inte mitt hår så jag ska byta den mot en annan. den var rätt ok om man inte borstar efter att man plattat håret. Men man väntar sig en mycket bättre effekt för 799 kr så jag tipsar er att avstå ifrån denna plttång om man har frissigt krulligt och torrt hår. om jag ska ge denna tång ett betyg skulle den få en 2 men snygg är den
Jag borstar aldrig håret efter plattning, då blir det typ "elektriskt" och jobbigt.
Jag använder mig av Babyliss Pro Steam ionic ångplattång (ST95E), finns bara i röd vad jag sett. 995 kr köpte "jag" den för. Kanonbra! Den finns på bland annat Elgiganten och kanske Jula, Eleven.se och Åhlens också, minns inte. Var flera år sedan jag fick den. Den finns fortfarande i butik dock :)
"Babyliss släppt en plattång med nanoteknologisk beläggning och ånga. Den nanoteknologiska beläggningen ska göra det svårare för stylingprodukter och rester av hårfärg att fastna på plattången eftersom att beläggningen är ovanligt tät."
Så här står det om den: "ST95E kombinerar ånga och jonisk vårdande effekt. Ångan "optimerar" effekten av Ionic-funktionen och reducerar statisk elektricitet vid styling men gör också hårfibern avslappnad och garanterar att även de minsta "flygiga" hårstråna lägger sig med ett enda drag. Digital display för kontroll av temperatur upp till 230°C i 5 olika intervall."
Du kan läsa mer HÄR. Där du även kan beställa.
plattången jag är också ionic fast jag råkade skrova join 
men tack för alla svar.
jag ska köpa en billigare plattång och satsa på bland annat bra styling produkter och produkter som vårdar håret. läste att det finns en plattång på clas ohlson som bara kostar 149 kr och är jätte bra. men jag tror ändå inte att jag ska köpa en så billig plattång. ska nog köpa en för max 600 kr
Jag är en person som ändrar sig mycket men plattången stannar hos mig. Den är ganska bra faktiskt.
Jag använder plattång från GHD, och det är grejer det! Dyrt som f*n, men jag är så nöjd. Mitt hår har aldrig varit finare! Dessutom blir håret så lätt och mjukt. Håret blir spikrakt, men man kan också göra vackra lockar. Dessutom hålls håret platt (har naturligt lite halvlockigt hår) i flera dagar. När jag har använt billigare plattänger så är håret halvlockigt igen dagen efter när man har sovit. Kommer nog inte använda någon annan plattång än GHD :)
hur är ditt hår i vanliga fall?
#30, jag har långt, ganska tjockt hår. Lite halvlockigt nere i topparna. Väldigt frizzigt också och rätt trist, haha.
GHD tången avger faktiskt negativa joner som minskar på statisk elektricitet och gör håret mera glansigt genom att sluta till hårstrået. GHD har också forskat i vilken temperatur som är bäst för håret, för bäst resultat och som är skonsammast, och det va 175 grader om jag minns rätt. Många andra plattänger har över 200 graders värme, inte undra på att de sliter på håret!
GHD plattången är klar att användas efter 10 sekunder (!), jag hinner knappt spraya värmeskydd i håret heller innan den piper att den är uppvärmd, haha.
Det som jag också gillar med denna plattång, och var jag tycker man ser den största skillnaden mellan "budget plattänger" och ghd, är att det räcker att dra en gång och så är håret platt! Med billigare varianter måste jag platta en hårslinga flera gånger innan den blir rak, men med ghd blir det rakt på en gång. Och det hålls rakt i flera dagar!
Det är en rätt stor engångssumma att lägga ut om man skaffar ghd, men den är så värt det och håller länge. Det är ju inte utan orsak som stylister runt om i världen föredrar att använda GHD :)
Är ju också viktigt att använda bra hårprodukter, lägger alltid i ett serum från Loreál efter att jag har plattat håret. Håret blir så silkeslent och mjukt att jag bara vill pilla på det hela tiden, haha.
mitt hår är katastrofalt. När jag plattar luggen blir det glansigt och rakt och jätte fint men rästen av håret blir det inte så lyckat :(
Du borde kanske satsa på bra hårprodukter istället. Som du säkert vet så sliter ju det på håret att platta och föna det för ofta.
Jag använder endast frisörprodukter och de gör verkligen en enorm skillnad mot "vanliga" produkter man kan köpa i butiken. Tror du borde använda reparerande Schampo och Balsam. Även serum är bra att sätta i håret efter att du har duschat.
Ett serum som funkade bra för mitt hår är detta serum från Loreal. Finns hos de flesta frisörer för omkring 150kr.
jaha ok. jag har en skyddsspray av märket maria nila.