Stripigt efter plattning
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag kan ha nytvättat hår men efter jag plattat det känns det ofta blankt, stripigt och nästan fett. Någon som vet vad detta beror på ? Eller vet vad man kan göra åt det?
Btw, skanar en grupp som borde heta "styling".
Mvh Ellenfyrkant
Har du testat att inte platta det? Hur blir det då?

Ja om jag inte plattar är det ju som det brukar vara, har inte särskillt fett hår normalt, inte heller stripigt. Är det nytvttat så ser det ut, känns och luktar som nytvättat hår brukar göra.
Men jag undrar vad jag kan göra åt det när jag väl plattar, om det finns ngt. För när jag väl plattar är det ju för att jag vill ha håret plattat, inget jag gör varje dag.
Mvh Ellenfyrkant
#2 Använder du sån där värmeskydd?

#3 När jag har tillgång til detgör jag det. Men vet inte om jag tycker att det påverkar att håret blir blankt och "fet"stripigt.
Mvh Ellenfyrkant
#4 Men vad är bäst tycker du? När du har plattat eller när du inte har plattat?

Vadå vad är bäst? Om jag gillade fett, stripigt hår hade jag inte beskrivit det som ett problem. Så jag tycker givetvis att mitt vanliga hår är bäst men vill kunna platta utan att det blir stripigt, vilket det tenderar att bli.
Mvh Ellenfyrkant
#6 Nu förstår jag inte, är håret fett och stripigt när du har plattat eller när du inte har plattat håret?
Om det inte är stripigt och fett när du inte plattat håret så kanske du ska sluta platta det?

#7 Haha, det blir ju inte fett när jag plattar det men det ser fetare och stripigare ut. Lägger gärna ihop sig lixom.
När jag inte plattar har jag alltså inte fett eller stripigt om det är hyfsat nytvättat.
Jag plattar mitt hår långt ifrån dagligen och det vill jag ju kunna fortsätta göra vid speciella tillfällen eller när jag känner för det. Därfr jag rådfrågar i och med denna tråd.
Mvh Ellenfyrkant
#8 Jaha, jag trodde att du plattar det varje dag. Anledningen till att det blir så vet jag inte, så jag puffar tråden till någon som vet 
Kan du ha någon produkt på plattången? Ta en trasa, fukta med vatten blandat med diskmedel och torka rent ytorna
Helena

#10 ar du provat det själv? Man förstör ingeting eller.. ?
Mvh Ellenfyrkant
Vad skulle man förstöra? Trasan ska vara fuktig inte blöt. Ja, jag har tvättat av min plattång.
Helena

#12 Men hade du samma problem som jag beskriver och blev det i så fall bättre ?
Mvh Ellenfyrkant