Bästa silverschampot?
Har precis färgat håret från gyllenblont till lite ljusare och kyligare. Dock vill jag att det ska hållas relativt kyligt utan att behöva färga varje gång och har tidigare testat ett par olika silverschampon.
Dock känner jag inte att det är något märke av dem som gett en sån där riktig wow-förändring, mer än färgbomben som inte bara går åt för snabbt utan också gör att pengarna ryker minst lika fort.
Har tidigare valt att ha i toningar lite då och då för att hålla det kyligt, men känner att det inte funkar i längden då det tvättas ur alldeles för snabbt.
Så, ett ruskigt bra silverschampo, som dessutom inte sliter för mycket på håret, vart hittar jag det?
Vad har du använt för några? Du får ingen wow-förändring av silverschampon, de bleker inte utan bara neutraliserar gula toner = ger en kallare nyans. Själv har jag dock använt XL silverschampo, vilket jag tycker är kanon. Det hittar du hos frisörer som säljer Grazetteprodukter.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hört att Loréal's ska vara bra :)
Min kompis hade nyss i silverschampoo (vet inte vilket märke tyvärr) och man såg verkligen skillnad, en mkt kallare ton. En del frågade om hade färgat håret igen :)
Jag har använt Loréal's nu ett tag, dock tycker jag inte att jag ser någon större skillnad. Möjligtvis lite, men det tar inte alls lång tid förrän det ser likadant ut igen.
Går jag till frisörer säger alla olika (och självklart vill de sälja) så jag litar inte helt och hållet på dem! Sen är det ju dessutom olika på HUR stor skillnad man vill ha.
Du skulle möjligtvis inte ha lust att kolla med din kompis vilket Schampo hon använder? :)
Annars testar jag förslaget #1 kom med!

Finns ju även vita toningar, med dem kan du ju räkna med att hålla det kallt ett tag. ;) Jag har bara använt mig av schwarskopf silvershampoo och vart nöjd med resultaten.
Mvh Ellenfyrkant
Lite OT *från en som aldrig haft silverschampo*
Sitter det kvar tills nästa gång man tvättar ur det bara? Samt måste man göra det flera gånger för att få effekt, eller räcker det med en gång för att få bästa resultatet (och sedan bara "förnya det")?
Håller nämligen på med hästutställning och har en häst med vita strumpor till knäna… Vill gärna få dem "vita" ^^
Hakuna matata!
Silverschampo är lite som en toning, det åker ur lite i taget efter varje tvätt. Dock har jag ingen aning om hur det funkar på hästar, haha.
Låter man det sitta i utan att tvätta försvinner det nog allt efter som ändå. Men det är en produkt man ska "förnya med". Sen är det ju inget Schampo som man ska använda varje dag, men så tvättar man ju inte en häst lika ofta heller :)
Det verkar ju iaf på en gång och gör håret kyligare, dock är väl resultatet olika beroende på hår (eller päls i det här fallet) och vilket märke man väljer att använda.
Vet dock inte hur hästens hud skulle reagera på det, men antar att det inte skulle vara nån fara. Har också hållt på med lite hästutställning, men aldrig varit med om att någon använt sig av det här knepet :)
#7 Tänkte mest ha i svansen (ner mot marken) och lite på vita strumpor (eller ja mest hovskägget). Men jag tror nog inte att de är myket kännsligare än vad vi är, det ska ju inte sitta i utan sköljas bort som vanligt :)
Men full effekt uppnås alltså efter att man haft i det bara en gång, det blir inte bättre av att jag skulle upprepa det flera dagar, eller? xD
Hakuna matata!
Nej, det är iofs helt sant :)
Det beror helt på hur "vitt" det är innan, ibland kan man behöva ha i det i ett par tvättar innan de ger full effekt, sen kan man låta det sitta i lite längre än vad som står i instruktionerna. Jag brukar ha i mitt mellan 10-30 minuter, allra minst 5.
Ibland kan det ge full effekt bara man låter det sitta i 10-20 min längre :)
#9 Så länge skulle jag absolut inte låta det sitta i på en häst! Bättre att gnugga in flera gånger i rad och skölja ur nästan direkt vid varje, för att se hur det ser ut. För har du vitt hår så får du oftast en blå ton i håret efter användning av silverschampo. Och jag tror inte att Elshira vill på utställning med en blå häst… Eller? 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#3 Ja det var tydligen inte så bra sedan när vi upptäckte att hon fått gråa slingor i håret ut av det… :P hara frågat i sms men hon har inte svarat.
Nej nej, jag är bara van mitt hår, som tidigare var gyllenblont och utgick från det, haha.
Hörde med en kompis som tydligen använt sig av silverschampo på sin häst och hon gjorde precis så, hade i schampot 3-4 gånger i korta omgångar och det funkade jättebra!
Haha, oj.. lite VÄL bra kanske!

#7 Vet inte riktigt hur man kanlikna silvershampoo vid toning.
Silvershampoo är ett shampoo som jobbar för att ta bort gula toner i håret, slutar verka direkt när man sköljer ur det som är max några minuter i rekommandation på mitt silvershampoo. De gula tonerna är inget som på något vis kommer tillbaka som en toning går ur.
Det är lite mer gjort är gjort fast sakta men säkert.
Mvh Ellenfyrkant
#13 Det är inte helt korrekt. Effekten av ett silverschampo avtar, därav att man bör använda det regelbundet för att hålla kvar en kall ton. När jag hade vitt hår blev det ibland lite problem vid blekningen av utväxten där håret var som kortast och då blev det lite mindre blekning där och istället mängder med silverschampo, vilket resulterade i blått hår ett par dagar (enbart i nacken, så det syntes inte så väl
) men som sen gick ur. Detsamma gäller vid mindre extrema fall, så de gula tonerna kommer tillbaka om man slutar använda silverschampo.
Mvh Alex
Värd för Ridsport