Produkt för tunna hårstrån?
Jag har liksom väldigt tunna, fina, hårstrån. Vilket betyder att dom flyger runt och är ostyrsliga. Får liksom ingen fason på det. Tänkte höra om det finns någon bra produkt som gör att håret känns grövre och liksom mer lätthanterligt? Helst så skonsam som möjligt då mitt hår lätt blir risigt.
Du kan tyvärr inte göra dina hårstrån grövre. Men indiska örtbehandlingar som Cassia och Henna kan ge starkare hårstrån och känslan av lite grövre hår. Observera att Henna ger en permanent färg som är väldigt svår, i vassa fall helt omöjlig att få bort. Man måste med andra ord låta det växa ut om man vill få bort det eftersom det oftast reagerar dåligt med kemiska behandlingar. Cassia däremot är i princip färglös, kan ge en svag gul tint, så om man inte har väldigt ljust hår så kan det ha en fin och stärkande effekt.
Sök på örterna på google om du vill veta mer.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har precis skickat efter ett Schampo från Lanza (Healing Thickening Schampoo tror jag att det hette). Det är sulfatfritt och verkar rätt bra enligt innehållsförteckningen. Återkommer när jag har fått hem det och testat! Jag har också väldigt tunna och fina hårstrån som gör att håret blir ostyrigt om man inte vräker i mousse och spray i det (och det vill jag inte göra längre).

#2 Jatack, gör det! Det var nåt sånt jag var ute efter nämligen :)

Hej! Här kommer länk till det Schampo jag beställt, så kan du läsa mer om det. Jag skickar då och då efter produkter från beautynet.se, och det har funkat jättebra och snabbt! Om man beställer före kl 17 och betalar med kort, då har man nästan garanterat grejerna hemma i brevlådan dagen efter. Nu var jag sen att beställa, så jag får väl vänta en dag till…
http://www.beautynet.se/se/art/lanza-thickening-shampoo-300ml.php?grp=445821
Funderade även på detta Schampo, från Schwarzkopf. Kanske också värt att prova?
http://www.beautynet.se/se/art/schwarzkopf-essentsity-light-cleansing-shampoo-250ml.php?grp=445821

Hej!
Nu har jag testat schampot från Lanza två dagar och ja, jag tycker nog att det känns tjockare. Å andra sidan kan det bero på att jag nu inte har haft i något Balsam och istället har lite skum i. Det känns liksom strävare på nåt sätt. Men det ser väldigt bra ut, inte lika platt uppepå som innan. Tror att det kan bli bra. Det luktar helt ok och löddrar bra och håret blir så där gnisslande rent.

Låter ju kanon. Ska nog ta och testa. Tack