Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 6613 ggr
love96
0

Längre hår?

Har ni nå tips på hur man sparar till långt hår? (:

Aelsklinn
0

www.thelonghaircommunity.com Glad

Där finns det mesta att läsa om långt hår och bra hårvård.

missemel
0

Ät Panto-3. Växer med rallyfart tycker jag! :D

finns i life affärerna

Chamy
0

Sluta klippa håret

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

Ellenfyrkant
0

#3 Sämsta tips ja hört. Håller man inte efter och håller slitaget i scack är det bara ett förfärligt, fult ris av allt när det väl är långt. Lagom att klippa av allt slitet så att man får börja om från början.

Mvh Ellenfyrkant

Chamy
0

#4 Det tycker jag absolut inte. Om man går till frisören i tid och otid så kommer håret aldrig att bli långt. Jag har inte klippt mig på tre år och mitt hår har gått från en page till min midja. Utan skada eller Kluvna hårtoppar ska tilläggas. Däremot så skulle jag kanske ha skrivit: Klipp dig inte om du inte behöver det pga slitna toppar.

Chamy

Ellenfyrkant
0

#5 Det sista kan jag hålla med om.

Mvh Ellenfyrkant

Chamy
0

Vilket som, om du vill ha långt hår så är det bästa tipset att inte klippa dig. Du kan hitta hur mycket info på internet som helst som hjälper dig att hålla ett friskt och hälsosamt hår så att du inte behöver klippa dig.

Chamy

Ellenfyrkant
0

#7 Möjligt, men då borde du även nämna det i första inlägget, att det bygger på att man är skonsam mot sitt hår. However,  nu kan TS i alla fall läsa det.

Mvh Ellenfyrkant

Chamy
0

För mig är det väldigt ologiskt att klippa håret om man vill ha det längre, och jag förutsätter att man inte misshandlar sitt hår så därför la jag inte till det. Det ska mycket till för att ett hår ska se ut som ris när det blir längre, är det så illa så syns det oftast redan när det är kort. Och lite logik går långt vännen, om man inte kan lista ut det själv så kanske man inte borde ha långt hår.

Chamy

[Wera]
0

**Håller fullständigt med Chamy.

**Jag och min kompis ville båda spara ut och få längre hår (samtidigt). Vi hade båda axellångt, min kompis har fortfarande axellångt (såklart lite längre men inte mkt) medan jag har till tuttarna. Och hon klipper sig ca var 10:onde vecka kanske (ibland var annan månad - enbart topparna och klippa igenom håret för hon har uppklippt) - Jag klipper mig två gånger om året. Hon har aldrig någonsin slitna toppar eller någonting, men klipper sig ändå. Jag klipper mig enbart när mitt hår är slitet och då är det bara max 1cm som gäller, om ens det. Senaste gången klippte frisören bort kanske ½cm.

Jag kan inte förstå mig på det där med att man ska gå till frisören regelbundet och klippa topparna regelbundet för att få det längre… även om man sen kanske behöver klippa lite mer när håret är för slitet om man inte klipper det ofta. Men det beror väl på hur mycket man misshandlar sitt hår. Flört

Facklan
0

jag spara själv just nu o jag tror på att klippa då det behövs så man slipper kluvna toppar o inte mecka så mycket med det.

vara snäll mot håret , tvätta sparsamt o inte färga o permanenta i onödan ha bra spännen o gummiband så håret inte slits

Lycka till !

Birke
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Var så snäll mot håret som möjligt.

Jag färgar inte kemiskt (ska ge mig på Henna så snart jag får tag på den jag vill ha), jag fönar inte, jag värmestylar inte, jag använder inte Schampo och den enda sax som kommer nära mitt hår är min egen, och då klipper jag bara dän slitna toppar på enstaka hårstrån. Jag har också mycket oljor och sånt i håret :)