Hår iFokus

Hår

Etiketterdreadslöshårperuker
Läst 7730 ggr
Helenaaa
0

dreads skötsel

HUR TAR MAN HAND OM DREADS?

jag ska möjligtvis göra dreads av mitt hår men vet ingenting om det?

hur sköter man det osv..

tvättar man det på ett speciellt sätt ?

luktar det 'lustigt'

hur ofta måste man fixa dem?

allmänt om dreads?

Från mig^^

Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!

Fridoliin
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det är ingen svår skötsel. Palmrolla dem ofta i början och sen med jämna mellanrum när du har haft dom i några månader. Detta för att dom ska behålla den runda formen och inte bli platta, plus att detta minskar mängden löst hår och gör dom tightare.

Tvätta dreadsen när du känner att det behövs. Max en gång i veckan är dock lagom. När du tvättar dom ska du bara använda Schampo. Balsam och annat mjukgörande, såsom inpackningar ska inte överhuvudtaget vara i kontakt med håret då detta ökar risken för lösa dreads och mycket löst hår.

Försök att låta dreadsen självtorka efter att du duchat dom. Det sliter mycket på dreadsen om man ska föna dom torra efter varje gång man duschat. Viktigt att dom blir helt torra då dom annars kan börja mögla. (dock möglar dom ju inte om du inte får dom helt torra några enstaka gånger.)

Dreads luktar inte såvida du inte varit på en bondgård eller dylikt. Eller om du inte duschat dom på några veckor.

Underhållningen på dreadsen är rätt olika från person till person med tanke på att alla har olika hårtyper. Men skaffa dig en virknål, den minsta du kan hitta. (helst under en millimeter) och sen är det bara att köra runt nålen inne i dreadsen och dra in löst hår efter behov.

Allmänt om dreads, jadu. Fundera riktigt noga innan du vill skaffa dreads och se till så att du går till någon som är duktig. Det gör ONT att skaffa dreads, så ät och drick lite innan och ha med dig något sött när du gör dom då det är väldigt krävande för dig då det tar ett par timmar. Det skönaste som finns när man har dreads är när någon pillar med dom eller bara pillar dig i hårbotten. Om du vill förlända dina dreads så använd dig av ÄKTA löshår isf. Syntet kliar och blir inte lika snyggt!

Det var väl det jag kunde komma på!

Hoppas detta hjälpte dig något. Annars kan du söka runt på trådar inne på www.hairdrobe.se då det finns många dreadskunniga där inne. :)

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

Helenaaa
0

tack så mycket!

angående syntethår..

tjejen jag vart hos sa att de kör med syntet även om man inte ska förlänga utan har det bara för att stärka..

är det bra'?

Från mig^^

Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!

Fridoliin
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag hade dreads så hade jag endast syntet i. Det kliade något fruktansvärt och dom var stela som pinnar och gav inte ett speciellt "naturligt" intryck. Såhär såg mina ut, och dom blev aldrig så gosiga som äkta blir efter ett tag. Hade mina i några månader innan jag gav upp.

Så alltså, vare sig du vill tjocka på några dreads eller bara förstärka dom, så tycker jag att du ska satsa på äkta hår. :)

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.