Bara skit av håret !
Mitt hår är rätt långt, väldigt torrt och varje dag får jag hur stora tovor o håret! Va kan jag göra för att slippa det? Är JÄTTE håröm så sitter typ o gråter när jag ska boprsta ur tovorna :( Har aldrig haft de problemet innan.. Nån som vet hur jag ska göra för att slippa tovorna?

Är håret slitet, mitt är ganska långt och väldigt slitet vilket ger enorma problem med tovor. Återfukta håret så mycket du kan, undvik silikonprodukter, de stänger ute fukten som håret behöver. Testa att kamma igenom håret när du har Balsam i det i duschen, då är det lättare att få ut tovorna. Har du gjort nått speciellt med håret senaste tiden som kan ha gett förändringen?

Att kamma blött hår sliter även det på håret. Gör hårinpackningar och sov gärna med en fläta i håret. 
Mvh Ellenfyrkant
Om du får tovor lätt så är det väldigt bra att inte borsta ut alla tovor i ett enda svep. Använd en kam, och när du känner att det kommer en tova så tar du ut kammen ur håret, tar tag i tovan och drar försiktigt ut hårstråna uppifrån ett och ett tills tovan är upplöst. På så sätt reder du ut tovorna utan att det ens gör ont.
Det är även bra att börja nedifrån, borsta först 10 cm längst ned, sedan 10 cm längre upp och så vidare, då samlas inte alla tovor som du möjligtvis har i håret i en enda klump.
Har du lockigt hår så är det jättebra att reda ut håret i dushen när du har haft i ditt Balsam. Det funkar även på rakt hår om man har lust med det, men var försiktig för håret är väldigt elastiskt när det är blött och blir då lättare skadat. Lockigt hår har en annan struktur än rakt hår och blir därför mer skadat om man reder ut det när det är torrt, speciellt om man har tighta lockar.