Utslag av Wella Pro Series!
Igår var jag i stoort behov av att tvätta håret och mitt Schampo hade tagit slut så jag åkte till affären för att köpa något att ha tills vidare (brukar alltid bara använda frisörschampon i vanliga fall)
Köpte Wella PRO SERIES schampoo repair.
Åkte hem och tvättade håret och efter det hade torkat kände jag hur det började klia fruktansvärt i hårbottnen så jag tittade och såg att min hårbottnen var alldeles röd, fullt med stora utslag. Likaså på ställen som i nacken som hade varit i kontakt med schampot..
Det känns ungefär som när man har fått ett brännsår, kan inte skölja det med vatten för det gör alldeles för ont..
Hur ska jag gå tillväga nu?
(kan försöka få en bild på hur det ser ut)

Jag skulle valt att söka upp läkarvård.
Mvh Ellenfyrkant

Men huu.
Tycker att du i första hand skall söka hjälp hos läkare.Men om det hade vart jag så hade jag även noga kollat upp innehållsdeklarationen i det shampot för att inte få en liknande händelse igen.Jag läste förvisso att du använde frisörshampon, men det kan ju dyka upp med något av dem också.
Sedan kan du ju skriva till Wella och berätta.Det borde ju även ligga i deras intresse att få vetskap om att det kan finnas ämnen i deras shampon som man kan reagera på.
Själv har jag och flera som jag känner drabbats av stora konstiga knölar i hårbotten när vi använt Head & shoulders shampon.Jag kommer aldrig mer att använda dem.