Otroligt slitet hår
Hejhej! Mitt hår är galet slitet och blir bara värre och värre, tänkte därför sluta annvände Schampo eftersom det är uttorkande.
Men tycker samtidigt att BM är väldigt komplicerad, är det någon som gör på något annat sätt?
Har också sett att 1 del äppelcidervinäger o 4 delar (?) vatten o skölja håret med när man tvättat det ska vara bra, men kan man bara skölja håret och sedan hälla det äppelcidervinägern genom håret, utan att ha använt Balsam eller Schampo? Alltså att istället för att annvända Schampo och Balsam så annvänder man ändast äppelcidervinäger blandningen?
Lite rörigt, hoppas ni förstår :P

BM är lite att sätta sig in i iom ingredienser och allt sånt, men själva tvättandet med BM är väldigt enkelt egentligen. Man kan börja med nått Balsam man hittar i en vanlig affär, t ex Neutral Balsam eller Änglamark Sensibel Balsam och se hur det funkar. Annars kan du kolla på artikeln "Naturligt hemmagjort schampo", där står hur man tvättar håret med ägg, det är också mer skonsamt än vanligt Schampo.
Men viktigast: inpackningar, undvik värmestyling och försök att sluta använda uttorkande produkter! :)
Som jag alltid brukar säga till folk med slitet hår; raka av allting! 
Eller så kan du börja klippa av håret kortare än vad du redan har.
Och använd bra märken och produkter till håret 

Härligt, lycka till! :)
Om jag förstår din fråga rätt så vill du veta om man kan tvätta håret endast med äppelcidervinäger och vatten? Svaret är ja. Jag gör det, det brukar räknas till vattentvättar, dvs inga produkter inblandade. Tänk på att massera håret och hårbotten noggrant i dushen, både med vatten och äppecidervinägern som du har spätt ut med vatten. Skölj gärna ur blandningen efter så att du får ett så rent hår som möjligt, utan resterande vinäger i.
Ett annat tips är att reda ut håret innan dushen, och sedan borsta igenom hårbotten med en svinborste, så att all död hud och liknande försvinner, det blir svårare att få ur det när håret är blött.

#5 Försvinner fett hår av äppelcidersvinägern ?
Mvh Ellenfyrkant
#6 För vissa så krävs den en liten avvänjningsperiod från att använda produkter till att inte använda någonting alls, och då kan det vara lite fett. Men för andra så funkar det perfekt från början, jag behövde inte gå igenom någon avvänjningsperiod. Inget fett, och då oljar jag även mitt hår mellan tvättarna.
#7 Jag vill se en bild på ditt hår :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Men den ser man ju inte speciellt bra på ju!!
Sajtvärd på Iller.ifokus