Vax-slingor löshår
Ser ofta nail.slingor, men på Happyhair finns platta vax fästen, behöver man forma dem själv innan isättning eller kan man använda dem platta ?
Funderar också på hur länge keratin slingor brukar hålla i en hel förlägning. Och om det är lätt/ svårt att sätta i med hjälp av en kompis som inte vanligtvis sysslar med hår. Vad kostar det ungefär att gå till frisör och sätta i, raspektive ta ur ? Kan man ta ur själv ?
Hur långt måste håret vara som kortast för ett bra, naturligt resultat? Är sugen men har nämligen sidecut som jag håller på att spara ut, är nu ca 8 cm.
Mvh Ellenfyrkant
Jag har använt sådana förut men vad jag kommer ihåg så var de redan lite böjda, annars är det nog bara att böja till dom lite så dom passar värmetången.
Jag har prövat många olika förlängingar och jag måste säga att den keratin slingor fungerade allra bäst. Jag tyckte dom höll bra och hade nog bara någon enstaka som ramlade ut innan jag tog bort dom, ja du kan köpa ett medel som gör att vaxet löses upp och då är dom lätta att få bort. Ta bort dom hos frisör är dyrt(tycker jag) och onödigt eftersom det är så lätt.
Jag satte i sådana hära slingor på 3 olika kompisar och det var lite pilligt men det gick dock är det ganska tidskrävande och man kan få lite ont i ryggen men är man villig att lägga ner en eftermiddag på det så kan en kompis fixa det åt dig. Man kan läsa lite eller kolla på någon video där dom har satt i sådana hära slingor jag tycker inte det var svårt att se vart man skulle sätta i men jag håller på en hel del med hår så jag är inte helt ovan men jag tror nog man kan klara det galant ändå!
Mitt hår var väl kanske 25cm när jag satte i mitt, och det såg väldigt neutralt ut. Men 8cm kan vara nog men det finns en risk att man kan se fästena..jag skulle nog försöka spara ut lite till 10-14 cm till i alla fall men det är helt upp till dig.
Lycka till
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
(Inte min blogg, sökte på google)
Men här ser man före och efter bilder på folk som har kort hår och löshår!
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"