Fett eller torrt?
Min dotter 9 år har problem med att håret blir superfett på nolltid. Hon har i övrigt mycket torr atopisk hudtyp. och smörjer in sig på kroppen för att återfetta huden. Hur komer det sig då att håret blir så "flottigt" när huden egentligen är torr? Ska man behandla håret som fett eller torrt? Hårtypen är tunna, tunna hårstrån och ganska tunt. Lite stripigt och glanslöst är det.

#2 Jag tycker balsammetiden är super, och har använt mig av den i snart ett år (www.lockig.se, sidan är nere just nu, men det finns trådar här på sajten) och mitt hår är mycket mindre fett.Torrschampo är också bra om man inte vill tvätta lika ofta, men vet inte om det torkar ut hårbottnen :)
Har det varit så länge? För vid 9 års ålder så kan hon ju ha börjat producera vissa könshormoner och det reagerar ju kroppen olika på. Har en vänninna vars 8åriga dotter nu har börjat lukta svett och fått fettigare hår. Skolläkaren sa att det var därför.

Ja det kan ju vara en orsak isåfall. Jag minns inte hur länge det har varit så, men hon har absolut börjat utvecklas åt det hållet iallafall. Tack