jääte torr hårbotten, vad göra??
hejsan!
som rubriken säger, jag har extremt torr hårbotten men vet inte vad jag ska göra så den blir bra?
jag färgade mitt hår rätt ofta förut men inte lika ofta nu.
Nu använder jag ACO medel för torr hårbotten, men tycker inte den hjälper så bra
och har nyligen börjat med den där Balsam metoden, asså tvätta håret först noga med Balsam sen igen men bara på topparna.
jag vte inte vad jag ska göra, orkar inte med en kliande och vit hårbotten :(
tacksam för svar :)

puttar upp denna tråd:)
jag vill gärna veta för har stooora problem :(
Lämnar ett avtryck (samma problem…)
hur ofta tvättar du håret, och med vad?

jag tvättar det kanske 2-3 ggr i veckan med det där tresemme (det som går på reklam) balsamet så tvättar jag med dt 2 gånger :)
jag fattar inte vad jag gör för fel :(
#4 TreSemmé kanske torkar ut din hårbotten.
Testa något som återfuktar huden, t.ex. Head&Shoulders eller Sunsilks sortiment.

Head&Shoulders har jag prövat men jag får bara jätte stripit hår av det :(
aa det kanske jag ska pröva :)
kolla på apoteket, finns ett schampoo som heter selsun, när ja hade riktig torr hårbotten så körde ja me de schampoot en till två gånger i veckan och hårbotten blev jättebra! :)

Åh!! :D måååste pröva det :D får åka till apoteket i morgon då :) tack så mycket :)

Smörj in hårbottnen med bodylotion en stund innan tvätt? Jag gör det då o då med ett "balsammetoden-godkänt" bodylotion :)
#8 jaa :) tänk på att de e väldigt starkt så följ instruktionerna noga :)

#9 oj blir inte håret välfigt fett av det? :S
#10 aa :)

#11 Neppö ha i det strax innan du hoppar i duschen.

okej :D kan pröva det någon gång :D

För vissa är Äggtvätt bra för hårbottnen :)
#15 hm okej, de va från början min sambo som blev rekomenderad de av sin läkare och även dem på apoteket och han hade torr hårbotten, jag har ju använt de själv med så förstår inte alls varför hon avrådde de :S
men hur torr är du i hårbotten? eftersom du skrev att du var extremt torr så antog jag att du var riktigt torr och då får man väl oftast som Mjäll? alltså att de flagas eller blir som små sår?
jag håller iaf fast vid att du ska testa selsun, om inte acos shampoon för torr hårbotten funkar,
eller så kan du ju kolla upp på vårdcentralen om du har svamp i hårbotten, det är väldigt vanligt.

#16 nej inte jag heller :S
asså jag kliar så får jag sår och det typ flagnar som Mjäll nästan fast större vita kokor typ jätte äckligt :(
aco har jag hemma men det gör mitt hår jäätte tort så det fungarer inte, men har dom där oljedropparna från aco dom fungerar liite men så fort jag slutar med det så börjar det igen.
få nog köpa det där schampot endå :D
Fungerar det inte med shampona från apoteket så tycker jag att du kan smörja in hårbottnen med någon fet salva/lotion/olja och låta sitta någon timme. Sen Schamponerar du där du haft i det INNAN du blöter håret, sköljer ur och sedan tvättar som vanligt med Schampo och Balsam. Hårinpackning en gång i veckan hjälper också mot torr hårbotten men det har du kanske testat..
Men så är det möjligt att du inte tål något eller har psoriasis, blir det inte bättre så kontakta en läkare och kolla upp det.
Ge mer än du förväntar dig att få.

#18 aa tack för tipset :)
hårinpackning fungerar inte det blir bara värre då :/
men ska pröva det där med oljan och det om schampot inte fungerar :)

#20 åh tack så mycket :D ska läsa igenom den :)
#16 schampot ät inköpt nu :D ska pröva det i morgon, om det inte fungerar så blir det någon hud läkare som får titta till min hårbotten :)
tack för alla tips och så :)
#21 oki =) testa att tvätta håret två ggr i veckan med schampoot och ge de kanske en eller två veckor =) lycka till! =)

hur går de för dig? blev de nåt bättre? :)

#24 ÅHHH!! kärlek till dig!!!! :D :D :D min hårbotten är bra !!!!!! :D :D
använt schampoot 2 ggr och min hårbotten har alldrig mått såhär bra förr tror jag :D:D
har gått omkring och kliat sönder min hårbotteni ca 2-3 år nu men nu är den bra!!! :D:D
tack för tipset :D <3333 haha nej men jag är jätte glad tack så mycket :) <3
va härligt att höra! :D skitkul när man kan hjälpa till! :) <3

#26 jaa!! jag är såå glad!! :D :D
fortsätt att hjälp folk :D
Vad skönt att du äntligen hittade något som hjälpte! :)
Ge mer än du förväntar dig att få.

#28 aa :D riktigt glaad :D

härligt! :D