BM, men fortfarande torrt hår!
Jag har använt mig utav Balsammetoden i ett år nu.
emellanåt har jag tvättat med sista shampo för att få ut silikon om det nu skulle ha fastnat något sådan även om jag inte använder sådana produkter. jag använder sista shampo en gång i månaden bara eller ännu mer sällan.
nu var jag hos frisören och klippte mig. jag nämner aldrig för frisören att jag använder mig utav Balsammetoden för att slippa jobbiga reaktioner.
Men det som förvånade mig var att han tyckte mitt hår var torrt, men annars i bra kvalitet.
jag undrar hur det är möjligt då jag använder mig av Balsam som är återfuktande, och sedan även leave in Balsam efteråt. ibland även jojoba Olja. detta borde ju vara rena hälsokuren för håret, men ändå är det lika torrt som det alltid är.
är det något fel jag gör?
jag funderar nästan på att sluta med Balsammetoden då det är mer jobb än vad jag får ut utav det. frisören tipsade om ett jättebra Balsam och shampo som var bra just för torrt och frissigt hår. Jag tror att detta innehåller silikon, men det kanske är värt att sluta med BM för att använda sådant som faktiskt gör håret fint? enligt honom gav detta shampo och Balsam det mitt hår behövde.
Vad skulle ni rekommendera?

Inpackningar! Hur funkar ditt hår med proteiner? Om du undvikit proteiner eller helt enkelt använt produkter som är utan protein kan det vara så att håret behöver lite sånt. Annars kanske du ska välja bort protein ett tag. Ditt hår kanske behöver en inpackning i veckan eller nått i den stilen… Har du testat att göra egna inpackningar?
Några lockig.setrådar om hemmagjorda bra inpackningar du kan prova är:

Gör oljeinpackningar varje vecka och mata på med fukt! Det är svårt att ge råd via nätet då alla hår är lika :P

#3 Tänk på att även hår som ogillar proteiner kan vilja ha lite ibland :)
Lycka till!

kan tipsa om björn axèn hårserum efter varje gång du tvättat håret om du slutar med Balsam metoden. och gör en inpackning 1-2 ggr i veckan ej protein i. Mitt hår tål inte proteiner och blir alltid torrt i topparna men är inte det nu längre. Tvättar håret varannan dag. Håret är jättemjukt och fint på mig nu. Speciellt noga bör man vara när det börjar bli kallt och torrt i luften.

jo en sak till. har slutat använda shampo med Sulfater i.
#5Jag ska tänka på det. Frisören sa också att håret blir väldigt torrt under vintern, vilket jag också har märkt på mitt hår tidigare.
Har du också hållt på med BM och isåfall, varför slutade du med BM?
Sulfater sliter på håret, och finns i nästan alla produkter har jag märkt:/ men använder du dig av shampo och Balsam utan silikom också isåfall?

min hårbotten börja klia och tappa hår, så jag la av med BM. jag har köpt shampo och Balsam Tigi bedhead. för lockigt hår. det är lite mer återfuktande i det med förutom sulfatfroitt. beställt från lyko.se
vet inte om det är silikon i det men kan va.
sen använder jag garnier pärlemor inpackning varje lördag och låter det sitta i nån timma.
använder alltid bredtandad kam när året är blött och svinborste när håret är torrt =)
Har ett tips på en riktigt fuktgivande hårinpackning: Blanda 1/3 bra silikon- och proteinfritt Balsam (min favorit är Barnängens Volymbalsam "ny förbättrad formula"), 1/3 honung och 1/3 ren Aloeveragele. Värm sedan försiktigt i micron. Fördela i torrt hår med fokus på topparna. plasta in huvudet med plastfolie och täck med en handuksturban. Ha i inpackningen så länge du orkar.
Om man vill kan man experimentera med att ha i några droppar vegetabilisk Olja i inpackningen. Lycka till!
Haha! Såg nu att Gudris redan postat en länk med inpackningen jag just skrev ut (SMT). Klant-mig! Sorry.
Tack för tipsen! jagska testa dessa inoackningar innan jag bestämmer mig.
#9 Min hårbotten har också börjar klia. jag undrar vad det kan bero på.

#12 testa Äggtvätt, det är skonsamt för hårbottnen i de flesta fall!