Stylingprodukt till kort tjockt hår?
Någon som har tips på någon/några bra produkter man kan använda till att styla sitt korta tjocka hår?
Det mesta jag testat genom åren har inte orkat hålla mitt tjocka, tunga hår i den frisyren jag fixat till utan jag har fått behöva rufsa upp det var femte minut…
Jag skulle vilja ha något som:
- orkar hålla frisyren länge; form (lite rufsigt/spretigt halvt uppställt) och volym
- är matt och inte ger såndär äcklig glansig/kattslickad/våt finish
- inte gör håret hårt som en hjälm
- kan stylas om utan att behöva tvättas ur och/eller applicera mer produkt
och helst något som inte innehåller Silikoner och annat skit. Dvs Balsammetoden godkända saker :]
Det jag tänker är någon slags vaxlera, om ni förstår vad jag menar. Har sett det lite här och där, men vet inte vilken som är bra.
Sen skulle det väl vara bra med någon slags spray för att stabilisera frisyren med. Men vill inte ha en spray som ger mig hjälmeffekt så att säga :P
Men det är ju bara vad jag tänker. Ni kanske har tips på helt andra saker som fungerar utmärkt :]
Alla tips på olika slags produkter är uppskattade!
Dust It från Schwarzkopf är det första jag tänker på, det är i puderform och ger både volym och form. Vet dock inte hur det är i kombination med Balsammetoden.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jag använder mig inte av Balsammetoden egentligen. Jag gör eget Schampo osv, men det innehåller inte Silikoner eller sls/sles, såsom Balsammetoden. För övrigt så rekommenderas dust it för sådana som går efter Balsammetoden, har jag läst någonstans.
Men funkar det verkligen bra för tjockt tungt hår? Har läst en del recensioner där många säger att de får rufsa upp håret hela tiden för att det lägger sig ner väldigt fort.
Fler tips? :]