Fett hår av BM?
Mitt hår har blivit fett på sista tiden. Det började när jag "började om" med Balsammetoden. Färgade håret med silicone så jag använde sista schampot och sen fortsatte jag.
Måste tvätta håret varje dag, annars blir det jätte fett. Och i vanliga fall tvättar jag 3 ggr i veckan.
Är det normalt?
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

Du kan alltid testa att tvätta med sistaschampo en gång till för att vara säker på att alla siliconer är borta. Många har dessutom en ganska lång övergångsperiod innan hårbottnen ställt om sig till att producera mindre fett. Mitt hår fungerar bäst med Äggtvätt eller mildt Schampo. Du kan testa en Äggtvätt och se om det funkar bättre i ditt hår.
Lycka till!

Kan vara så att det tar längre tid för din hårbotten att minska ner på fettproductionen :) Tålamod.
Jag uppfattar det som att du använt Balsammetoden och sedan färgat håret och det efter färgningen blivit så att ditt hår snabbare blir fett?
Då har det inget med övergångsperiod att göra utan det beror nog på att du helt enkelt har Silikoner kvar i håret.
Tvätta med sista-schampot igen en eller två ggr och se om det hjälper. Glöm inte att massera hårbotten ordentligt då silikon lägger sig som en hinna även där!
Är det verkligen ett bra sista-schampo du har då? Du kanske ska testa något annat Schampo.
Är det inte ett starkt Schampo så lyckas det inte få bort silikonerna och då tar det tiiid att med tvättningar få bort silikon.
Vissa får fett hår av vissa slags Balsam, så alla Balsam funkar inte för alla. Har du bytt Balsam nyss? :]
Du kan ju alltid testa att tvätta håret med bikarbonat. Det tar bort allt som sitter fast på stråna/hårbotten.
Frisörer brukar använda det ibland för att få bort produkt build-up och många personer använder det som Schampo.
Men låt det inte sitta länge i håret och följ upp med vårdande inpackning :]
Eller så får du hålla ut och vänta på att det ska bli bättre av sig självt :]
Okej, tack :)
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"