Hår panik !!
skulle bli jätte glad om ni tog er tid och läste!
Hej, har för ett tag sen färgat mitt hår från svart till blondt (som är min naturliga hårfärg)..
Håret hade precis hämtat sig efter det och jag plattar mitt hår också när det behövs, mitt hår gick av och om man tog bak håret på ryggen så blev det ett v om man vänder på det..
Klippte av det så det blev lika långt och tänkte sen rakpermaneta mitt hår istället, tänkte att det var bättre att slita på det en gång iställer för varje dag..
och nu är det så mitt hår är myycket mer krulligt än det var innan jag ens gjorde den dära rakpermanenten och nästan hela mitt hår är slitet nu, topparna är verkligen inte fina :(
Har leave in balsam/hårinpackning , har hårinpackningar över natten eller i en minst en kvart ifall jag ska till skolan..
Vad ska jag göra för att få mitt hår friskt och fint igen? och långt.. Så det är ingen ide att någon kommer med ''klipp en kort frisyr'' för det kommer ALDRIG ske ..
Skulle bli jätte glad om ni gav mig tips

Om ditt hår är väldigt skört och skadat skulle jag rekomendera dig att sluta med all värmestyling och testa Balsammetoden. Undvik starkt uttorkande produkter. Det hår som redan är skadat kan inte läka iom att håret är dött, som naglarna också är. Om du tar väl hand om håret kommer det hår som växer ut i fortsättningen må bättre är det som är slitet nu, men tyvärr kommer du behöva klippa dig för att få bort det slitna.
Om jag var du skulle jag klippa åtminstånne topparna för att bli av med en del av det slitna och testa Balsammetoden. Även undvika hårsnoddar och klämmor med vassa kanter som skaver i håret, det finns snoddar som är helt utan kanter! Inpackningar är bra.
Lycka till!

Balsammetoden, ingen värme styling och tyvärr, saxen. Inget kan kan reparera hår.
- Börja om på nytt.
Raka av allt hår och låt det växa om på nytt :)

#3 Jag skulle hellre klippa av lite i taget om det var jag :P Skulle aldrig kunna klara av att vara hårlös ;)
#4 Om mitt hår var riktigt slitet och skadat så skulle jag raka av allting, och sen använda en mössa där det står "Bad hair day" och säga till folk som frågar varför jag inte har något hår, att jag börjar om på nytt 
Låter som att det är så pass slitet att inget annat fungerar än att klippa av allt slitet hår och sen bara låta det vara ifred utan en massa produkter, värmeverktyg etc.
Hår som är trasigt går inte att reparera så att tänka att det ska bli fint utan att klippa av det är bara att glömma! Men lycka till hörru :)
Ps. Det finns faktiskt vissa korta, riktigt snygga frisyrer. Bara att välja och vraka helt enkelt!
Jag har varit där du är en miljard ggr.. ;D Byter hårfärg ofta, svart till lila, till rosa, till blont, till rött, till grönt osvosvosv..
Man mååste inte klippa allt. Klipp ngn cm i månaden och håll ut. Med massor av inpackningar och totalt värmeförbud blir det bättre efter några månader, även det som är slitet. Vad du än gör, kamma eller bosta INTE håret så länge du har minsta fukt kvar i det. Använd fingrarna..
Tror hårstråna blir fullkommligt inplastade av alla kemikalier som finns i inpackningar och Balsam.. Egentligen vill man nog inte veta.. :S
Tack för alla svar!! Jätte snällt att dela med er av era tips, någon som kan berätta något mer om Balsammetoden? vet inte riktigt om jag ska våga mig på den 

Jag har testat Balsammetoden och det var ett väldigt bra sätt att lära sig hur håret fungerar :)

#8 Lockig.se. Det enda sättet att veta om man gillar det är att prova ;) Men gör det rätt om du ska prova.
Läste på något ställe att man skulle ha något och dra ut alla Silikoner eller något ur håret? Vad är det och vart hittar jag det?

Det här låter väldigt dumt kanske, men´om du vill slippa klippa av håret närmsta månaderna så är siliconer det enda som kan "rädda" det just nu. Siliconer är kass i längden, men ett sönderblekt hår klarar inte en "reningskur". Har precis börjat detoxa mitt eget hår med Balsammetoden efter ett år med siliconer och och megatrasigt hår, och jag inser efter en vecka att en decimeter måste av… Men annars tycker jag Balsammetoden är super! Efter tre blasameringar känns hår och hårbotten toppen!

#13 Siliconer kan aldrig rädda eller göra ett hår helt igen. Det som händer när man undviker siliconer är att man ser det som egentligen är. Liksom naglar är håret dött i själva längderna och när det gått sönder går det ej att laga. Lika lite som att man kan laga en nagel som gått av… Hårstrån med kluvna toppar och som är fransiga trasslar ju till även resten av håret. Det kluvna kan "vandra" upp i håret så att det blir ännu mer förstört. Det sista ett skadat hår behöver är ännu mer uttorkning.
#14 Trådskaparen vill inte klippa av det slitna håret. Om man har siliconer i håret blir det inkapslat och SER bättre ut och faktiskt behöver inte lika mycket klippas bort. Siliconer gör det tuggummitrassliga hårstrået halare och slätar till strukturen ordentligt. Det superslitna håret är ändå förstört och då finns det ingen mening med att försöka rädda det med fukt och annat. Så länge silicinet används flyttas inte kluvna tioppar uppåt i håret. Dessutom är inte Kluvna hårtoppar problemet efter en extremblekning, det är hela strukturen på hårstrået som blivit skadat och det är inte samma sak. Jag har förstört håret genom färgningar och blekningar ofantligt många gånger genom åren och faktum kvarstår. Silicon räddar det slitna hårets struktur i alla fall så länge att håret hinner växa en bit.