Hår iFokus

Hår

Etikettövrigt
Läst 18087 ggr
riiffen
8

Få håret att växa snabbare

Finns det någonting som får håret att växa snabbare? =/ klippte mig idag, jättekort & vill ha tillbaka mitt långa hår :( därför undrar jag .. hört att det finns något som heter "hårkontroll" som får håret att växa snabbare, funkar det? supertacksam för svar ..

medarbetare på allergier.ifokus .

Cazzos
0

Min kompis sa att håret växer snabbare om man klipper topparna var tredje månad.

Men det tror jag ej på..

Drick 2-3 glas mjölk om dagen så ska du se att håret växer fram inom några månader.

När jag klippte mitt hår så växte det ut på 3-4½ månader bara för att jag dricker så mycket mjölk.. älskar mjölk…

riiffen
0

Åh .. jag hatar mjölk, mår illa av det .. :/ men om det växer så bra så kanske, jag kan tvinga mig i det eller dricka oboy istället!? ^^

Cazzos
0

Att dricka Oboy är nog ingen bra lösning för att det innehåller så otroligt mycket socker :P

Drick ett glas mjölk till frukosten istället.
Vet inte om det är kalcium som gör att naglar och hår växer snabbt osv men om det är kalcium så kan du annars äta mycket yoghurt eller fil.

Inga kalciumtabletter, tack! Vill inte få dig att knarka tabletter, inte Tungan ute

riiffen
0

Haha jupps, tyvärr :P

Ah, får väl försöööka göra det, fast då kommer jag må illa resten av dagen, haha. Men det finns någon oboy sak utan socker, vi har den hemma, säkert minst lika onyttig med kemikalier och grejs men ändå, kanske ibland kan man dricka den(a) hatar verkligen mitt hår nu, läste någon stans att hår växer ca 1 cm / månad, då kommer det att ta två år innan det blir så långt som innan. :((

Cazzos
1

Varför mår du illa av mjölk förresten?

Mår illa på vilket sätt.. är det mjölksmak i munnen?

Jag vet hur det känns med några timmar gammal mjölksmak i munnen.
Har du provat med minttuggummi? :)

chade
1

Jag brukar massera hårbotten, jag tycker att mitt hår växer snabbare då :P

Små stjärnor lyser också i mörkret.

riiffen
0

#5 Haha ja jag vet faktiskt inte, bara gör det. =P ja det kanske jag kan testa!:) #6, tack för tipset, tror att jag ska börja göra det när jag duschar / fönar håret :)

[Wera]
0

Tycker inte heller om mjölk, usch det släcker inte ens törsten :S mår inte illa men vidrigt ändå.

Har ingen aning om vad man ska göra :P låta det växa bara ^^ Mitt hår växer fort fram till strax nedanför axlarna sen växer det långsamt…

Men tabletter skulle jag tro, mamma köpte några till min syster när hon var mindre, tror det hjälpte. Vet inte vad det var för något…

Cazzos
0

#8 Mjölk dricker jag själv förstås inte till att släcka törsten.

Jag får bara massa slem i halsen och blir törstigare.

Som alla säger: "Vatten släcker törsten bäst" och det är sant :P

Schniigel
0

Hårkontroll är jätte äckligt, jag var tvungen att sluta med mina för att dom smakar så fruktansvärt :/

Cazzos
1

Alltså, man ska inte behöva ta tabletter bara för att man vill ha långt hår.

Mitt råd till dig riiffen, är att låta det växa naturligt. Det får ta sin tid, men det är inte naturligt att äta tabletter för att få långt hår, eller vad säger du?

Birke
0

Massera hårbottnen och sköt om håret, så att det kan växa sig långt utan att skadas så att du måste klippa det igen. Massage ökar blodtillförseln i hårbottnen.

riiffen
0

#10 Men är det inte tabletter som man sväljer, då hinner man väl inte känna smaken, eller!? :o

#11 Nej, kanske inte .. fast hårkontroll är ju typ 'vitaminer' om jag har förstått det rätt!? & det kan väl inte vara såå farligt, eller, typ .. ja. Nu har jag ju inte kollat innehållsförteckningen men jag tror att det innehåller öljäst som första ingrediens (som är !? ) & sen bara sånt naturgrejs. dock inte säker. & håret ser helt HEMSKT ut nu, jag orkar verkligen inte ha det såhär och behöva ha det uppsatt 24 timmar om dygnet… :P

#12 Har redan börjat, ska massera som bara den;D

Birke
0

#13 Kämpa på :)

riiffen
0

#14 Jadå Cool

Schniigel
0

Jo det är tabletter men tro mig, man hinner smaka (plus att om man sväljer ner dom med vatten så stannar lixom smaken kvar ) så isf så svälj ner dom med något med mer smak i

riiffen
0

#16 Aha .. men man kan tugga tuggummi efteråt :D

Schniigel
0

Det är värt ett försök ;) … Jag klarade dock inte av det men ja, lycka till! ;D

Alex
0

Det finns billigare alternativ än tabletter. Det du får i dig via såna tabletter kan du få i dig via din naturliga kost om du ser till att äta rätt, alternativt vanliga tillskottsvitaminer. B-vitamin är den viktigaste ingrediensen i hårtabletter (som öljäst är fullt av) och det är ju inte så svårt att få i sig på annat håll.

Sen tänker inte jag påstå att det här kommer få ditt hår att växa snabbare, om du inte har rejäl brist på ämnena och därmed växer inte ditt hår som det ska nu. Men det kan bygga upp styrkan i håret ändå, så du får bättre kvalitet, och därmed kan ju uppleva det som att det växer snabbare… Men varierad (nyttig) kost och massage av hårbotten och skonsam behandling av håret är det jag kan rekommendera.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

riiffen
0

#18 Tack! :P

#19 Okej .. ja man kan ju undra vad som finns i hårkontroll som inte finns i "vanliga" tillskottsvitaminer .. Men har läst så mycket bra om hårkontroll, många som rekommenderar det osv.. :/ nej, det förståss. :P Men, om det får håret att bli "bättre" så slipper jag ju klippa det så ofta vilket ju gör att det blir längre(a) & min kost skulle ju inte skadas av att bättras på heller för den delen. Ska försöka äta lite nyttigare(:

Birke
0

Priorin (tror jag) har jag hört bra om..

dalen
0

Jag håller med er men kolla här: Jag har ganska kort hår eller jag hade under bysten mitt hår. Men sen när jag klippte topparna , så värkar det som om mitt hår inte växer.

För jag har börjat dricka mycket mjölk, jag dricker en liter mjölk varje dag , men mitt hår växer inte? Så vad kan jag göra varför växer inte mitt hår jag är ganska orolig för jag vill att efter sommarlovet vill jag att mitt hår ska vara långt och inte , som nu över bysten :( ¨

Vad kan jag göra mer? Behöver hjälp !! Rynkar på näsan

Birke
0

#22 Att massera hårbottnen ökar blodcirkulationen, som ger bättre kvalite på hårstrået som gör att du inte behöver klippa dig lika ofta. Då känns det som om det växer snabbare, Har även hört att hårbottenmassage kan öppna tilltäppta porer/hårsäckar.

Har hört att vitlök stimulerar hårväxten också..

[poppen]
0

#1 Det är faktiskt sant de din kompis sa, för de sa min frisör.

tjoffsa
0

hur kan det växa fortare om man toppar det??

beliivelove
0

ett litet tips för dem som inte ser hur mkt håret växer eftersom om man har sin orginala hårfärg. gör en slinga i en annan färg helt enkelt för de skadar inte med en liten slinga som man endå kan klippa bort sen om man vill de:)

[poppen]
0

#25 Man tar ju inte bort så mycket, så håret blir friskare när man toppar det så:

Friskt hår = Växer bättre :)

Birke
0

#27 Själva håret är ett dött material, så därför kan det inte påverkas genom klippning.

Cazzos
0

#22 Att dricka en liter mjölk om dagen i några veckor hjälper inte.

Jag har älskat mjölk i hela mitt liv, dricker det varje morgon och till varje måltid i skolan. I flera år, alltså.

Naglarna fick en fin form och de blev tjockare och växte jättefint. Håret växer snabbt.

Du får göra något men mjölk-metoden tar några år.

[poppen]
0

#28 Jag vet inte varför det hjälper, bara sa det eftersom frisören sa det!

dalen
0

Tack så himla mkt för råderna & hjälpen !

Men liksom , jag har druckit mjölk varje dag & hela denna veckan baar för att mitt hår ska växa! Men igår kväll drack jag en liter faktiskt.

Men det hjälpte ju inte ? :/

Jag vill att mitt hår växer snabbare , innan jag kommer tillbaka efetr sommralovet! :(

frågor:

Men inget av de har hjälpt mig hittills , nån som vet varför?

Och hur många år/månad/dagar/veckor det tar för håret att växa när man dricker 1 liter varje dag?

Och finns det någon Balsam eller Schampo som hjälper håret att väa isåfall vilken?

Och min sista fråga , att massera hårbotten hur menar ni ?

Menar ni med sån dära masserare man köper för håret ? :)

Birke
0

#31 Hårbottnen kan du massera sj med fingrarna, 5-10 min varje dag. det ökar blodtillförseln till skalpen vilket kan ge dig "bättre" hår när hårsäckarna får med näring.

Men personligen tror inte jag att mjölk hjälper att öka hårväxten. Vad kan det finnas för magiska ämnen som gör så i mjölk?

Tror inte ens att man kan få hårsäckarna att överskrida sin kapacitet, lr hur jag ska förklara. Kvalitén kanj du påverka, vilket ger dig längre hår i längden.

tjoffsa
0

mjölk innehåller iof bra med protein B12 osv (har inget hemma jag kan se innehållet) som är bra för hår. Men jag tror samtidigt det inte kan skynda på tillväxten utan snarare få lite bättre kvalitè

dalen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hjälper nån sorts shampo eller Balsam håret att växa?

t ex gliss , en rosa Balsam som heter Elvital ?

Birke
0

#34 Tror inte så. Men det kan vara så att schampon och Balsam som innehåller mineraloljor och Silikoner kan täppa till hårsäckar, och på så vis minska hårväxten (läst  på lockig.se).

Cazzos
0

#31 Som jag sa tidigare så tar det lång tid innan håret växer om man dricker mycket mjölk.

Mitt hår slits ut snabbt för att jag borstar håret mycket men det växer snabbt.

Fast det tar några år, som sagt!

[Nötis]
0

förvänta dig inte att se pangresultat på någon vecka :P de kommer dröja ett bra tag innan du ens kommer lägga märke till att håret har växt överhuvudtaget :) sluta oroadig och tänka så mycket på att håret är för kort, det finns viktigare saker att gå och grubbla över kan jag lova.  Skiter du i att kolla längden på håret i 2-3 månader så kommer du bli överaskad över hur mycket det har växt då du kollar igen :D  har fått mitt hår klippt i en bob strax under öronen en gång.. skitfult blev det och jag gick och ojade mig hela dagarna och grät t.om. för att de va alldeles för kort.. men som sagt. gaskade upp mig och sket i att håret va kort. till sist glömde jag bort att bry mig och vips så hade de gått ett halvår och jag hade fått rätt långt hår igen :)

jagarbast123
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har börjat dricka mjölk och det funkar faktiskt :)
jaghar fått en annan kvaleté på håret osv..
men man ska också toppa sitt hår om det ser slitet ut, mitt hår ser sjuktsjukt fint ut just nu, jag är mycke förvånad och skitglad, borsta inte håret med en borste för det sliter, använd en liten kam istället, och platta det sliter inte, utan det sliter snabbare alltså det slits inte när du plattar, men det slits fortare.

Lybingen
0

heheh, det finns INGENTING som kan få håret att växa snabbare, därmot finns det medel som gör det tjockare, och glansigare tex.

dessa medel kan va vitaminer och andra saker, men att håret växer snabbare är en ren lögn.

Och dessutom växer det inte snabbare om man toppar håret var tredje månad, utan detta kan endast bidra till att håret BLIR längre då det inte bryts av lika lätt pga slitna toppar och blabla, men det växer inte fortare för det.

Sen är det inte värre än att du får vänta :) så kommer håret fortare tillbaka än vad du tror… i vinter kommer det va ca 6 cm längre tex, dock beroende på ditt hår och hur snabbt det växer osv

monica84
0

Du kan ju köpa oboy som e för diabetiker… canderel heter den och den e faktiskt god… den e dock lite dyrare men den inehåller ju inget farligt socker …om du nu vill dricka mjölk eller oboy utan att få i dig onödigt socker… prova med att äta morötter o sparris har läst någonstans att de ska vara bra för kroppen och när kroppen mår bra så växer håret snabbare… Bara ett tips…

Finns en liten burk i KICKS butiken som hjälper håret att växa med.. Kommer tyvär inte ihåg vad den heter… Men personalen e kunnig o vet nog vad den heter.. Vet bara att burken är lila!!!

Och den fungerar…. :)

Lycka till

Mezzzanina
0

Jag brukar köpa B-kombin forte på Apoteket.Det får både mina naglar och mitt hår att växa snabbare.Jag ser skillnad på när jag har ätit det och när jag inte har ätit det.Dessutom så blir håret glansigare och starkare.

Gudris
0

Som redan sagts i tråden så kan inte tillskott hjälpa om du inte har en brist på ämnet. Det som kan hjälpa för att få ett friskt, vackert hår är att ta hand om det på ett bra sätt. Massage, regelbundna frissörbesök och en mild behandling av håret är det bästa. Undvik starka schampon då de torkar ut håret för mycket och det är inte bra. Starkt Schampo = Schampo med starka Sulfater.