Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 3626 ggr
MissisM
0

Förstör håret?

Jag måste duscha i stort sett varje dag, för tränar. Vill inte gå med svettigt o äckligt hår. Men det sliter på mitt hår.. blir torrt. Använder shampoo och Balsam. Men har hört att det inte är bra att använda shampoo.

Ska jag bara tvätta med Balsam vissa dagar eller vad ska jag göra?

MissisM
0

inte bra att använda shampoo för ofta*

Alex
0

Ja antingen kan du ju läsa på om Balsammetoden och bara använda Balsam ibland, eller så kanske det räcker med att du sköljer ur håret med vatten varannan dag eller så, utan att använda varken Schampo eller Balsam?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

silo
0

Duscha kan du ju självklart göra, och blöta ner håret. Men det är inte bra att använda Schampo varje dag. Du kanske kan använda Balsam ibland, och ibland kanse du väljer att inte använda nått, utan bara blöta ner det?

Sen så ska du ju tvätta håret, med Schampo, eller vad du nu tvättar med :)

MissisM
0

Oki :)  .. ska nog testa att bara ta Balsam vissa dagar.

silo
0

#4 , ja det blir nog bra :)

EDIT på inlägg #3 , råkade skriva kanse någonstans, det ska självklart stå kanske ;)

Birke
0

Rekomenderar Balsammetoden, som är mkt skonsammare än att tvätta med Schampo.

MissisM
0

Oki. Någon som har något bra tips på bra Balsam som finns att köpa i "vanliga" affärer?

Birke
0

#7 Vad är kraven för balsamen?

Gudris
0

Änglamark Sensibel Balsam och Neutral Balsam är mina stående tips :) Sen får du testa om de funkar eller om du behöver något annat, men de är billiga och lätta att få tag i.

Elshira
0

Du kan ju antingen tvätta håret med bara Balsam varannan dusch, eller om du inte har lätt för att få flottigt hår t.ex:

Shampo - endast vatten - Balsam - endast vatten - shampoo… osv.

Hakuna matata!

MissisM
0

#8 Billigt o finnas i dom flesta "vanliga" affärerna.

#9 okej :)

#10 Oki ska nog testa att göra så eller Balsam metoden. Har svårt att bestämma mig :p

Tove-
0

Du kan ju testa en burk hår-inpackning också, ta en klick i topparna två gånger i veckan. TRESsemmé har en bra hårinpackning =)

Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/

MissisM
0

#12 oki :P