Hår iFokus

Hår

Etikettövrigt
Läst 15891 ggr
Chamy
0

Din hårtyp

Här tänkte jag att vi kunde berätta lite kort om våra hår, så att alla nya medlemmar kan lära känna varandra och varandras hår lite närmre.

Vad som kan vara intressant är vilken hårfärg du har, om det är din naturliga eller om det är färgat, hur långt hår du har, om det är lockigt, vågigt eller spikrakt, om du har tjockt eller tunt hår o.s.v.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

Chamy
0

Jag börjar…

Själv är jag mörkblond, det är min naturliga ofärgade hårfärg, så kallat virgin hair ;). Jag har nästan helt rakt hår som går nedanför axlar och en tjock lugg som just nu är under utväxt. Jag har någon liten våg här och där och det är ganska tjockt, det kan vara svårt att hålla i en hästsvans, snodden bara glider nedåt tills den trillar ur :S

Nu vill jag höra om er! =)

Chamy

Telefonkontakt
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har väldigt kort hår. Alltid färgat i någon färg, förtillfället så är det gulblondt i väntan på att göra det rosa, vilet är min favoritfärg på hår. Naturligt så har jag mörkrunt hår med små gråa partier (jag är 21).

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Ebba-A
0

Jag har ett sådär lagom tjockt hår, som är brunt. Har färgat det regelbundet i fyra år, tills jag i höstas la i en färg och nu efter flera månader är det fortfarande ingen utväxt! Känns jättebra att slippa kemikalier, och att jag helt plötsligt hitta min riktiga färg efter fyra år med allt från platinablondt till rödhårigt.

Håret räcker halvägs ner på halsen. Det är egentligen lite halvlockigt och vågigt, men jag plattar det. Väntar på explosionen när mitt hår ska få korkskruvar, då det ligger i mina gener. Min mamma har världens finaste lockiga hår, som hon fick först vid 14 års ålder så jag har hoppet kvar.

Värd på Choklad iFokus

Tilda08
0

Jag är blond, som dock börjar mörknas och bli mera brunhårig. Ganska långt hår, skuldebladen) med stora vågor och även lite lockar här och varm. TJOCKT SOM TUSAN. Hatar mitt hår faktist. Rynkar på näsan

Chamy
1

#4 Det är väldigt vanligt att håret blir mörkare med åren, jag själv var platinablond som liten. Det är ju underbart med tjockt hår, och om du inte står ut med det så finns det en rad klippningar som kan underlätta tyngden och tjockheten i håret.

Det kommer komma en artikel om klippningar snart, så håll ögonen öppna! =)

Chamy

Anna
0

Jag föddes med kolsvart hår, idag är min naturliga hårfärg mörkblond med ljusa slingor. Tjockt och långt.

Har blekt det två gånger men nu låtit det växa ut, hade hemskt utväxt ett tag innan solen började bleka det och innan jag klippte mig. Nu är det mer jämnfärgat.

Har haft jättelångt, tjockt, rakt hår med mittbena nästan hela mitt li.

Har idag något kortare och mer uppklippt med snelugg, vilket jag trivs bättre i.

Återkommer med bild när jag hittar någon bra… :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Tilda08
0

#5  Jag väntar med spänning!

[Niike]
0

Har långt, brunt, glansigt hår, ganska lagom tjockt. Har alltid haft spikrakt hår, men efter att jag klippte av det i typ 5:an, blev det lite vågigt här och där. Men jag brukar platta det för jag blir så arg när någon hårslinga lirkar iväg åt något håll, haha. Mitt hår är så himla glansigt och lent att man inte kan göra så mycket med det, och det blir alltid elektriskt vilket jag hatar. Har ofta (alltid hehe) en "bad hairday", men har vant mig ;)
Ska se om jag kan fixa någon bra bild :P

Chamy
0

#8 låter som mitt drömhår, haha.

Om ditt hår är elektiskt och flygigt brukar det bero på att det är lite torrt, använder du Balsam varje tvätt?

Chamy

[Niike]
0

#9 Oj, och jag som hatar det. Haha! Visst det kan vara fint, men jag blir arg när det inte gör som jag vill ;) hihi

Ja jag använder i 9 fall av 10 Balsam, haha. Vad jag vet ska det tynga ned håret? Eller bör man inte använda det?

Chamy
0

#10 Haha, jamen man vill ju alltid ha något annat än det man har. :P

Balsam ska man alltid använda, däremot så ska man inte använda det i hårbottnen, speciellt inte om man redan har lite oljigt hår, bara från öronen och nedåt, då tynger det inte ned. Håller precis på och skriver en artikel om en speciell tvättmetod med shampo och Balsam.

Chamy

Telefonkontakt
0

#11 fast sen så beror det också på hur långt hår man har Flört

Har man page så kan man pilla lite extra för att ha Balsam men ändå undvika hårbotten Glad

[Niike]
0

#11 Sant!

Jag använder det bara i "det långa håret" (från öronen och nedåt typ). Om man har elektriskt hår, ska balsamet tynga ned för att man ska slippa elektriciteten? Bör jag då ta Balsam i hårbottnen också? Ska bli intressant att läsa artikeln sedan.

Chamy
0

#12 ja precis haha, är inte så mycket att göra skillnad på om man har kort hår. Men har man hår som går nedanför öronen så är tumregeln att man har i Balsam därifrån och ned.

#13 Ja det är precis rätt, man ska inte ha det i hårbottnen. Artikeln ligger upp nu. Trevlig läsning!

Chamy

AidaHakimi
0

Jag har väldigt tjockt, indiskt hår =) Kolsvart.

Gillar mitt hår, då det är väldigt ombytligt. Kör oftast utsläppt med några vågiga lockar.

Jag har färgat det en gång. Det skulle bli en bryn-aktig nyans, men blev istället väldigt väldigt kopparrött. Inte fint! Men jag färgade tillbaks till svart snart igen… I sommar ska jag blir brownie igen, men denna gång ska det färgas i salong =) Hoppas på bättre resultat där!

Med Vänliga Hälsningar

/ Aida Hakimi - www.aidahakimi.se

Niini
0

Egentligen har jag väl tjockt lockigt hår men nu när det är så pass långt är det mer lite sådär märkligt vågigt/lockigt. Dock föredrar jag at platta (mer eller mindre, beror på tid). Har ganska mellanbrunt hår (om jag minns rätt), länge sen jag haftmin egen hårfärg, men nu ska jag låta bli att färga förrän till sommaren när det blir samma färg/slingor som till studenten.

[Johanna84]
0

Jag är naturligt blond, men har färgat det mörkt och mörk rött i några år, för ett år sedan började jag projektet Bli blond igen, vilket inte har varit någon enkel sak… Rynkar på näsan

Efter tre omgångar slingning så är håret blont igen, men med lite mörkare partier under, använder blå Schampo ofta för att få bort gula/orange toner.

Mitt hår är ganska tjockt, och har självfall, beroende på hur jag stylar håret kan jag få det både ganska rakt och mycket lockigt (utan plattång eller locktång) så jag är nöjd med de, även om jag hellre skulle ha mer lockigt… Glad

Mitt hår är skört just nu efter blekningarna, trots att jag kör med inpackning så gott som varje dag och inte blekt sedan i augusti.

Har tunna med många hårstrån (väldigt dåligt, hatar att ha tunna strån som inte tål mycket)

Får alltid tovor i håret som är ett H*lvete att få ut… Gråter Dessa tovor får jag om jag tex använder hårspray och andra produkter. Antar att det beror på de tunna stråna också… samt att det är slitet.

Mitt hår är uppklippt med snedbena (älskar klippningen) det räcker ner till skuldrorna…

Funderar på att boka en tid för slingor hos frisören, för att få en jämnare hårfärg nu snart… (men vet inte om mitt hår är i tillräckligt bra kondition för att göra det)

Ojoj… de här blev långt… hahaha men jag älskar hår.. Skrattande

Ha en bra dag!

Johanna

Chamy
0

#17 Va bra att du hittade hit då, förhoppningsvis kan du få tips om hur du kan förbättra ditt hårs hälsa. Att du får tovor av hårspray beror på att det är en produkt som fungerar genom att klistra ihop hårstråna i varandra, därav stadgan. Så det är inte alls konstigt, så länge du tvättar och borstar ur produkterna varje dag så behöver det inte slita på håret så mycket!

Välkommen hit =)

Chamy

Ylva_87
0

Kul att läsa om allas olika hår :)

Jag har långt blont hår ned till rumpan. Tjock hela vägen ned, just nu har jag etapper fram och en snedlugg som är påväg att växa ut. Har verkligen spikrakt hår, trist tycker ja. Hade gärna haft lite lockigt eller iaf lite självfall.

Tvättar håret nästan varje dag och klipper det kanske 2 ggr om året.. så ja tar inte hand om det så bra egentligen men det växer och har bra kvalitet.

På bilden är ja enda blondinen :P och där hade ja lockat håret. hade ingen annan nytagen bild

destroyed
0

Mitt hår är färgat mörkt, naturligt är det blont. mitt hår har generna för att bli lockigt men även genen för rakt så det blev vågigt på fel ställen… jag kan aldrig få till mitt hår snyggt och just nu har jag bara lärt mej leva med det.. jag klippte det för snart några månader sedan då jag blev så arg på mitt hår och nu ska jag försöka att hålla det långt och fint

mitt hår är jättetjockt men problemet i mitt hår är att mina hårstrån är tjocka så att de är jättesvårt att styla mitt hår vilket gör mitt hår till ett ännu värre mardrömshår..

Chamy
0

#19 Underbart vacker hår!

Chamy

Marija
0

Jag är brunett, varken mörk eller ljus, helt vanlig bara Tungan ute

Har aldrig färgat det, det räcker ca 2 dm nedanför axlarna. Har väldigt mycket och tjockt hår. Det är lite lockigt men inte speciellt mycket, mest de 2,5 sista dm Flört Resten är tuuungt…

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Magster
0

Har lite halv-mörkblont hår som går ner på halva ryggen/till brösten. Inte så jättetjockt, varit tjockare, och lite vågigt.
Rätt slitet längst ner men jag avskyr att klippa mig så jag försöker packa in det och ta hand om det ist så mycket jag bara kan.
Hade jättekort och lugg när jag var liten men sparade ut det och drog en snebena när jag var 11 tror jag, har haft samma frisyr sen dess, trivs rätt bra i det.
Min dröm är att ha ca 2dm längre hår, tjockare och ljusare.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Flaxii
0

Naturligt brunt, tunt hår, går lite nedanför skulderbladen ungefär. Ganska rakt med lite fall. 
När jag går till frisören så brukar jag klippa upp det lite samt lägga benan till en snedbena. Fast den vill alltid lägga sig i mitten efter jag har duschat osv. så den får jag fixa varje dag.

NettanLindholm
0

Min riktiga naturliga hårfärg är mörkblond men har varit på rödhårig och brunett sedan.. jaa.. sen jag var 10 tror jag. Fyller 17 i sommar, så det är ett tag. Just nu är jag brunhårig och trivs bra i det. Mitt hår är nog ganska normaltjockt och uppklippt med snelugg. hur långt kan det vara? jaa, kanske 10 cm nedanför axlarna. Mitt hår har alltid varit rakt tills jag började platta det för några år sedan för att få det ännu plattare. Så nu har det blivit några "böjar" på det, men det tas bort med platt-tången :P

Tavar
0

Är mörkt råttblond egentligen men har senaste månadera färgat det rosalila.

Det är lite längre än axlarna, växer som ogräs (syns inte att jag hade det öronsnibbslångt för lite mer än ett halvår sen ^^''). Det är riktigt tjockt, när en annan behöver dra sin toffs 4 varv klarar jag knappt 3 utan att sträcka sönder toffsen. Detta syns dock inte så bra då håret är så tungt.

Det är för det mesta rakt om det inte är helt nytvättat, då blir det lite smått vågigt, lika så när det är kort.

Har aldrig plattångat det och anväder nästan bara produkter från lush.

Det tycker inte om att färgas, en färg som ska vara permanent efter 30 min har jag i max 5 dagar. Frisörer brukar hata mig eftersom jag hos dom har fått sitta upp mot två timmar med färg i håret Tungan ute

Ska dock klippa mig i sommar igen och färga det svart, frågan är bara hur ^^

Det blev lite långt det här Oskyldig

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Telefonkontakt
0

#26 härlig färg! är det extremfärg eller mer "naturlig"?

Tavar
0

#27 Tack ^^ är extremfärg. Directions färg Rubine Tungan ute brukar låte den sitta i en två tre timmar, konstigt nog sitter den i bättre än vad permanentfärg gör ^^ (för de som inte vet brukar dessa Färger bara sitta i i 8-10 tvättar)

Telefonkontakt
0

#28 så pass. Ja brukar ha rosa hår, jag använder stargazer men de åker ur efter ett tag. men de röda nyanserna oavsätt vilket av våra två märken sitter som bärget!

Tavar
0

#28 Har hört att de flesta röda Färger gör det :P Ska bli spännande o se om mitt hår vill bli svart sen ^^'' får nog göra det hos frisören samtidigt som jag klipper det samt köpa upp ett jättelager med svart färg hemma XD

Liss
0

Halloj

När jag var liten var mitt hår blont och sen vart de mellanblont, och tillslut brunt.

Jag färgar det dock hela tiden. Har haft dem allra flesta Färger och just nu är jag insnöad på röd! Har haft dem allra flesta frisyrer också, allt från mega långt till väldigt kort. Gillar lite mera extrema frisyrer och osymetriskt.

Mitt hår växer som ogräs vilket leder till att jag måste klippa och färga ofta för att behålla frisyren. Och jag behöver inte vara rädd för att klippa kort till exempel, eftersom de fort växer ut igen.

De är rakt med lite självfalls vågor, brukar alltid platta det. Är väldigt tjockt också så får tunna ut de en hel del hos frissan.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Skruttan-1
0

jag har kort hår som alltid :) alla mammas vänninor sa vad heter du då pojk…. äh det är min minsta dotter :D min syster som är 1 år älde hade håret ända ner tillsvanken o sen lilla jag med korthår :) Nu till mitt hår o ge gärna bra tips :) Trivs med kort hår som är brunt lagom tjockt, men jag tycker jag tappar mycket hår varje dag, får Mjäll ändå byter jag inte shampo o tor mig fixar inte med håret ofta. Tvättar det 3e dag med mjällshampoo head & shoulders tar även i Balsam ibland (samma märke) Mjäll har jag itne så mycket om jag sköter det bra. Klipper det gör jag själv då jag blir trött på något o vips har man en ny frilla :) klipper hela familjen samt en o annan syster som tycker att man ser bra ut. Vad är det för färg som gäller i vår?? Är lite smått sugen på sätta färg i håret passar bra i rött,mörkt,svart ej i blont.

Mysan59
0

Men för helsicke, vart tog mitt inlägg vägen? Förvånad

Jobbigt… försöker igen då.

Har tjockt, (mycket tjockt) lockigt, frissigt hår, som inte växer längre än till axlarna av nån konstig anledning.

Var rödhårig som liten, men eftersom det röda nästan har bleknat bort, så hjälper jag det på traven lite…

Vill ha rakt hår så ibland plattar jag det, men inte så ofta eftersom det är jobbigt, men luggen plattar jag däremot ALLTID. Hatar lockig lugg.

[Norrbysa]
0

Platt platt platt tråkigt blont hår.. Rynkar på näsan

Glansigt och får aldrig tovor, men går inte att styla på något sätt.

Alla former jag gör bara rinner ur håret.

Hårfärgen är rågblont normalt sätt, men jag vill  ha lite mer färg så jag färgar det med lite guld.

spiritedaway
0

Jag har rätt långt, men väldigt slitet hår. (ska klippas så fort som möjligt:P)
Är inne på mitt 3dje år på att spara ut till min vanliga hårfärg som är ljusbrunt. Jag har inte haft den färgen på flera år då jag har hållt på att färga det svart och mörkbrunt.

jag har alltid haft självfall på mitt hår. Och desto kortare håret desto jobbigare blir det :P Så lugg finns inte i min värld.
Jag har väl alltid haft rätt tjockt hår.

[Niike]
0

#16 Fin hårfärg på båda bilderna! =)
#19 Åh så vackert hår du har!

sasha-
0

Rätt likt mitt hår faktiskt ;) Inte direkt rakt, inte direkt lockigt, och mellanbrunt^^

evrekaw
0

Råttfärgat - som jag färgar - just nu rött. Min frisör säger att det är tjockare än tjockt - att jag har päls… Grova spikraka hårstrån…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Ylva_87
0

#36 tack :D

Sweelin
0

Mitt hår är mycket tunt och blont, jag är född utan hår och började få lite smått vitt hår då jag var 1 år gammalFlört

Jag har helst lite axelkorta frisyrer eftersom mitt hår är spikrakt och tråkigt så det hänger bara om jag har långt.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Buuc
0

Mitt hår är tjockt och kan bli lite vågigt men är ändå rakt.

Min naturliga hårfärg är brunt, men just nu har jag lite rödbrunt med blonda och blondorangea slingor i det. :)

Just nu är mitt hår axellångt, och jag hatar frisyren jag har nu. Den ser hemskt ut när jag inte använder plattång. Men förhoppningsvis skaffar jag den där mohawken snart. ;)

Mysan59
0

#40 Sånt hår vill jag ha.

Åsa S
0

Medeltjockt, super spikrakt hår som oftast är i en fläta som slutar någonstans nedanför rumpan. Troligtvis grått hår men jag har färgat det med brun hennafärg i 15år. Köper det schampot och balsamet som är på rea (+ jag har barn spray Balsam nu unde vintern då håret blir elektriskt), klipper mig själv någon gång per år genom att kapa flätan en bit.

Sweelin
0

#42 Åh tack så mycket!Skrattande

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Buuc
1

Kan lägga upp en bild. Såhär ser mitt hår ut just nu, hatar det. :)

Linn
0

Har ganska så tjockt hår, helt platt, inte det minsta volym finns någonstans. märkblond i vanliga fall men det syns bara i utväxt och när det är snaggat. Hade hår ner till mitten av ryggen när jag var liten. Det kortaste jag haft är ett par mm. Sedan har det varierat i de flesta längder sedan dess. Till axlarna hade jag senast för 6 år sedan, och så långt kommer det nog aldrig bli igen tror jag.

Älskar att ha kort hår i nacken, gärna stubbat, underbar känsla att dra händerna över huvudet när håret bara är några mm långt! Nu är det på utväxt tyvärr. Snaggade mig senast för ett år sedan. Nu har jag väl upp emot 1½ dm långt hår. Min kära sambo verligen hatar, och då menar jag HATAR, när jag snaggar mig. Han tycker inte jag är snygg alls då. Men jag älskar det. Han tycker att tjejer ska ha långt hår men han har skaffat sig fel flickvän då.

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

sofie
0

När jag va liten va jag blond som sen blev mörkblondt, jag börja färga håret när jag gick i 5:an tror jag. Sen dess har jag alltid färgat det. Mitt hår är hopplöst när det kommer till att få en frisyr att hålla. Så jag har alltid haft långt rak hår. Vart olika benor och lite sne lugg. Mitt hår har självfall när jag är ute i regnet eller mycke snö då lockar det till sig. Annars är det spikrakt.

Jag hittade en frisör som fick fria händer nästan och jag älskar  resultatet. Det är en enorm skillnad. Så nu har jag det jätte uppklippt och svart/mörkbrunt och lugg.

niffen
0

Jag avskyr mitt hår oftast, men ibland älskar jag det…  Flört

När jag föddes hade jag värsta frillan, kolsvart och tjockt. Massa hår verkligen  Tungan ute  Barnmorskan satte en liten rosett i håret och jag gallskrek och jag antar att jag fick men för livet för jag har alltid bara utsläppt, aldrig uppsatt eller ens ett litet håspänne. Hatar att hålla på med mitt hår Skrikandes

Nu har jag brunt extremt tjockt hår. Det är lite halvlockigt/vågigt med slitna toppar hur ofta jag än klipper mig. Jag har två små virvlar i tinningarna och eftersom jag har snebena så sticker det ut en liten krulltott rakt ut jämt *yay*  Och en stor virvel bak på huvudet som är skitjobbig, mitt hår ser alltid oborstat ut. Obestämd

Ibland plattar jag det, och har alltid värmeskydd i men ja, det blir ändå bara slitet. Funderar på att använda Balsammetoden till sommaren så att det kanske blir lite mindre frissigt.

Tilda08
0

Marija ditt hår ser lite ut som mitt! fast jag har blondt hår. För visst har du ganska tjockt hår?

EMfe
0

Jag har just nu mörkbrunt, och det är (tyvärr) inte min naturliga hårfärg. Skulle jag köra naturligt så skulle jag ha ljusbrunt och jag tycker det är rätt fult! För jag har jättemörka ögonbryn och ögonfransar, så det såg bara dumt ut!

Jag har långt hår, men inte tillräckligt långt om ni frågar mig, fick lov att klippa mig för någon månad sen (med ett uppehåll på nästan ett år) så nu är det ca 2 dm under hakan eller hur jag ska förklara :P Det är tjockt, väldigt tjockt! Det tar flera timmar att få håret torrt.. Och så har jag mina älskade självlockar! :')

Det är inte jättenytagna bilder, dom är ifrån förra sommaren/hösten :) Men det ser likadant ut, möjligtvis att det är lite mörkare nu ;)

Russtoka
0

Jag har mörkblont (råttfärgat) tunt platt hår. Det är helt oklippt och långt nu. Det yttre är mycket ljusare än det nyare eftersom det blektes av solen förra sommaren.

Eftersom jag har lite taskig ekonomi får frisörkostnader gå bort. Det får vara långt och jag trivs bra med det, jag sätter upp det när jag jobbar.

The-Photo
0

Jag har väldigt ljust hår, typ platina. är min naturliga hårfärg och har aldrig färgat ^^ Har spikrakt hår och ganska långt. Brukar inte klippa mig så ofta, blir nästan aldrig slitet…

conejo
0

Har tjockt hår.. lite guldbrun eller vad man ska säga.. Var jätte blond när jag var liten, men har liksom blivit mer brunett.. hehe.. har mörkare hår "längre in" och får nästan svart hår när jag duschar (skumt..)  Har ganska vågigt hår där bak, vilket jag inte gillar :/ Vill egentligen inte ha så himla tjockt hår eftersom att det är svårt att göra friyrer med, men alla tjejer e typ avundsjuka på mig, haha XD

Tussebus
0

Har ganska mycket hår som jag bleker någon gång per år. Är född blond men som på de flesta andra människor har det mörknat med åren så jag har väl kanske mellanblond hårfärg i grunden, men det är riktigt tjocka hårstrån som kommer nu i botten/ utväxten. De är ganska mörka åxå, det nästan ut som hästtagel haha!

Här kommer en bild från nyårsafton. Har ingen mer recent. Håret är nog ganska mycket längre nu. Iaf "bakdelen" som räcker lite nedanför axlarna.

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Lovizaa
0

#53 Har exakt samma. Tungan ute

shimmer
0

ja har medelkort(längre än kort dåTungan ute) i en röd-brunfärgad nyans. har ingen bild

Brownie
0

Jag har typ brunt hår,lite ´ljust här o var men anrs så typ lite vågot.

Fladdra
0

Har svartbrunt och tjockt hår. Räcker ner till brösten ungefär.

Det är rakt där uppe men blir sen både vågigt och smålockigt, beror lite på om jag borstar det eller inte, hehe.

zuperzita
0

Mitt orginella hår är brunt mera mörkbrunt med lite guldslingor som är med. Och sedan har jag rätt mellantjockt hår just nu. Annars hade jag tjockt och tovigt när man var mindre. Jag har färgat/blekt sönder det. Nu har jag färgat brunt hos frisören och dåret mår bra. Tack och lov..

[BonnieL]
0

Mitt hår är mörkbrunt med naturliga slingor i brunt i olika nyanser. Jag har aldrig färgat det och det vill jag inte heller ;) Håret räcker ner ungefär till midjan, och är tjockt och glansigt =) När jag var liten hade jag typ inget hår och nu är det jättelångt =D Mitt hår är spikrakt, och det trivs jag med =)

Faidra
0

Jag har ''normaltjockt'' blont. Det är ofärgat, men ska nog göra lite ljusblonda slingor i det. Det är väldigt lockigt, så fort det regnar, även om det bara är lite duggregn, får jag världens korkskruvslockar. Det är jättesvårt att platta med plattång, tar typ 3 timmar för att få det rakt, och sen blir det lockigt igen efter typ 3 timmar.

SofiaBlomberg
0

Jag har Jättetjockt "hästhår". Färgat för länge sedan, nu bara lite slingor.

Har ingen aning vad jag ska göra med det.

Det är hemskt slitet och i dålig kontidion,

Jag får skylle mig själv då jag inte orkar hehe.

Har ni något tipps på vad man kan göra med ett sådant här hår? Färg style mm

MVH Sofia

Medarbetare Akvariefisk.ifokus

SofiaBlomberg
0

Taget igår, Bästa kompisen gick lös med locktången och hårspray =P

MVH Sofia

Medarbetare Akvariefisk.ifokus

liiindaaah
0

jag har brunt axel långt hår ungefär. mörkblondt är min orginala färg. har halvlockigt hår haha men jag plattar det helt för de mesta. försöker nu spara ut så de blir långt (:

jackiejohn
0

Jag har tjockt och lockigt (korkskruvar) hår -.- föddes med linblont hår men de blev mörkare med tiden och till slut var det brunt med en nyans av lite rött…,

ja plattar håret nästan alltid då ja inte gillar mina lockar(!) och min frisör har gått llös på mitt hår och gjort den "bästa frisyren för mig" vilket innebär att de går kanske 10cm(?) nedan för axlarna och är uppklippt så att de blir lättare att hantera. just nu har ja blonda slingor men förut har ja haft mörk brunt hår och så har ja haft lilabrunt och rödbrunt =)

Mitt hår är mjukt och lätthanterligt hehe och blir aldrig fett har man vart ut i säg 3dagar utan tillgång till dusch med tvål så är mitt hår likadant som första dagen inte de minsta fett =D

bilden är tagen efter att ja klippt mig (håret är rakt om nån vill så kan ja lägga in en bild på de lockiga oxå men då får ni säga till x))

Bpersonen
0

Jag har kort, rakt och ganska tjockt hår. Naturligt är det mörkblont (råttfärgat) med inslag av grått (eller snarare vitt). Började bli gråhårig tidigt, i 20-årsåldern, men det har gått relativt långsamt. Fast det gör inget, för jag har alltid färgat det. Har färgat det regelbundet från högstadiet och har haft de flesta hårfärger, som blont, rött, orange, lila (gillade det inte), brunt och svart.

Nu har jag dock haft blont länge och kommer att fortsätta med det. Däremot är det rätt slitet och jag har börjat färga endast utväxten. Är annars lat och brukar köra alltihop bara för att jag inte orkar dela in i benor. Nu ska jag dock göra en drastisk förändring. Har bokat in tid för att göra rastaflätor på måndag. Tänkte förlänga det till strax nedanför axlarna. Har haft rasta en gång förut och trivdes bra, förutom att det kliade så förbaskat. Får bita ihop bättre denna gång.

Jag klipper håret själv och har klippt hår på hobbynivå sen jag var 12. Är intresserad av hår och klipper även vänner.

Här är en bild på mitt hår, fast där är det lockat. Det är något längre i dag.

Bpersonen
0

Här är en annan bild där det inte är lika stylat.

Assarina
0

Jag kan berätta att mitt hår är lockigt, väldigt lockigt. Jag är verkligen lycklig som har en egen plattång!

Jag har mörkbrunt hår naturligt, men eftersom jag just fyllt 41 har jag behov av att dölja vissa hårstrå…dessa vissa blir bara fler…märkligt.Skrattande

Jag har till mitten av ryggen när det är rakt, men mycket kortare när det är som det vil…dvs. lockigt.

Assarina

Ha det gott!

AssarinaFlört

[Bolten]
0

Jag har just nu platinablont hår (älskar det). Ganska långt, nästan ner till armbågarna. Väldigt tjockt och inte alls så slitet som det borde vara efter alla blonderingarna:P hehe

Igentligen har jag mörkbrunt hår:p

Faidra
0

Jag lägger in min text igen, med bild den här gången:

Jag har ''normaltjockt'' blont. Det är ofärgat, men ska nog göra lite ljusblonda slingor i det. Det är väldigt lockigt, så fort det regnar, även om det bara är lite duggregn, får jag världens korkskruvslockar. Det är jättesvårt att platta med plattång, tar typ 3 timmar för att få det rakt, och sen blir det lockigt igen efter typ 3 timmar.

Brownie
0

#70 Wow vad lockigt hår du har! Egentligen borde jag ha det eftersom min mamma har extremt lockigt hår.Hon gjorde två plattpermanentningar när hon var yngre men dem varade en dag sedan var det lockigt igen :P Men min bror fick alla hennes lockar men han har ju kort hår så syns inte så mkt. ;)

Faidra
0

Ja, och på den där bilden hade jag inte gjort något mer än bortat det lite. hade bott på en båt i en vecka och bara kunnat tvätta det i saltvatten :S

[Katteeen]
0

Jag har i grunden väldigt tjockt hår, men har klippt upp lite då och då samt att det har blivit lite slitet när jag blekt det och då blivit en aning tunnare än vanligt.
Jag föddes med kolsvart hår, som sedan gick över till platinablont, och sen blev det mörkblont och lite askblont/"råttfärgat". Är inte så förtjust i den tråkiga färgen så jag började färga och ha mig när jag var 10 år gammal. (5½ år sen).
Har haft alla Färger mellan himmel och jord, men just nu har jag blont, och ska nog fortsätta ha det trots att det kliar i färgnings-fingrarna. :P

Klippte av mig håret i slutet av maj tror jag det var, ungefär till öronen och resten var riktigt kort uppklippt! Trivdes inte i det så nu har jag låtit det växa så mycket som det bara kan :)
Nu når håret till nyckelbenen, och min korta lugg som jag hade har nu blivit en fin hellugg :)
Såhär snabbt har mitt hår aldrig växt! :P Blir lite glad när jag tänker på det :)

Jag har väldigt självlockigt hår, det kan variera från kraftigt vågigt till stora korkskruvar överallt, beroende på hur jag torkar det. :)

Hahaha, ursäkta bilden! x) Men såhär såg det ut innan jag klippte mig riktigt kort.

[Katteeen]
0

Och såhär ser det alltså ut nu (bilden tagen för ett tag sen, har liiite längre nu), tyvärr är det ju uppsatt då..

Camomilla
0

Egentligen har jag någon slags mesig gråbrun färg på håret, men det problemet är löst med kopparröd hennafärg Oskyldig Jag fick ett ryck och klippte Carina berg-frisyr (det längsta var runt 4 cm) för ett halvår sedan trots att jag ville spara ut det, ångrar det väldigt mycket. Men nu är det på utväxt och det längsta håret når nästan ned till axlarna Glad Tyvärr ser det väldigt roligt ut med långt nackhår och jag vill verkligen inte klippa av det, för då kommer det ta ännu längre tid att bli långhårig Obestämd

Mitt hår är glansigt och tjockt, böjer sig lite som det vill vid öronen och jag stylar det inte med någonting, för jag vill inte att det ska bli slitet så jag måste klippa av massvis i onödan. Har tidigare haft hår till mitten på överarmarna ungefär, sedan tuperade och sprayade jag sönder det så det blev slitet och gummiaktigt och jag var tvungen att klippa av allt. Hemskt!

Jag planerar att få långt lockigt hår igen, eftersom jag haft kort så länge och har tröttnat rejält på det. Dock är jag just nu i den skitjobbiga fasen då håret bara totalvägrar samarbeta och det är väldigt frestande att snagga bort allt. Aja, jag kämpar på. Tills jag tar studenten om tre år ska det bannemig vara långt! Tungan ute

freddiie
0

Jag har egentligen brunt hår, väldigväldig tråkig brun färg. Så 2008 började jag färga håret som en vilding. Blond,rosa,blond,blå,blond,röd,vanlig brun, och tillsist mörkbrun. Jag trivs jättebra i min nuvarande färg, och väntar nu på att håret ska växa och gro! Jag har flera gånger bara klippt av det när det blivit jobbigt, men nu ska jag allt hålla mig! Jag har just nu snelugg, men funderar starkt på vanlig lugg. Jag har väldigt tjockt hår, som blir tovigt hur lätt som helst.

isay
0

Nu har jag mörkbrunt hår men min riktiga hårfärg är råttfärgat skulle jag tro.. jag har varit vit/blond, (mörk)brunhårig sen (inte platina)blond igen sen brunhårig igen inom loppet av 2 år och därför är mitt hår inte i bästa skick men det håller på att återfå sitt gamla och oslitna format ;)

mina hårstrån är tjocka alltså har jag tjockt hår

på bilden har jag min naturliga hårfärg nu har jag mörkbrunt som på visningsbilen

Meddo
0

#46 Frän attityd Skrattande

amandaho
0

Jag har mörkbrunt, min naturliga hårfärg är mörkblond men har varit brunett i många år, trivs bäst i det!
Mitt hår är långt och tjockt, dock tappade jag väldigt mycket hår när jag fick vitaminbrist pga körtelfeber så nu är det inte alls lika tjockt som det var innan :( 
Det växer extremt fort, för två år sedan nådde mitt hår bara till axlarna, och nu räcker det ända till svanken. 
Förut hade jag lite lockar här och där, men de är helt borta nu.

Ska se om jag hittar någon bild :)

[Golgadoth]
0

Jag har för tillfället blå/grönt hår. Hade blått från början, men det har börjat gå ur och blekas nu..
Är naturligt blond, typ cendré.
Har haft alla Färger som finns, och alla nyanser av brunt, rött och blont. :D de enda färgerna jag inte haft är silver/grå, ljuslila och neongrönt.
Mitt hår är rakt, ibland blir det bara väldigt lite vågigt.
Brukar inte ha någon speciell frisyr, men ibland krusar jag håret eller tuperar det.

#19 och #26 underbart hår!

mollycrimson
0

Jag minns knappt min riktiga hårfärg då jag har tonat/färgat/blekt i olika Färger från att jag var 12-13. Men den färgen jag alltid går tillbaka till efter att ha haft någon annan färg i några veckor/månader är den naturligt röda (fast i en mörkare nyans).

Det är nu rött, går lite nedanför nyckelbenen och är naturligt lockigt. Egentligen krulligt om jag inte passar mig. Just nu sparar jag det och vårdar det som om det vore ett barn för att jag vill få långt som förut igen, var hårmodell och fick allt avklippt till ca 3-4 cm (!!).

(på bilden har jag plattat det men iaf^^)

[Wera]
0

Min naturliga hårfärg är brunt, som liten var jag blond men det blev mörkare med åldern. Har färgat håret mörk brunt ("chokladbrunt") - längden på håret är till b-vårtan. Jag har lockigt hår, varken tjockt eller tunnt.

En bild på mitt hår, nästan helt ofixat, bara plattat luggen. Min naturliga hårfärg också. I sommras var detta.

Mitt hår i höstas, har samma färg just nu också. (Dock snelugg, inte pannlugg och längre)

pigelina
0

Min naturliga hårfärg är mellanbrun typ.
Har blonderat håret så det blev hmm… gul/blånt:/ haha missfärgat(a)
Har hår till typ

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[Wera]
0

#82 Btw så här ser mitt hår ut just nu!

Alex
0

Här hade jag visst inte skrivit ser jag…

Jag har just nu brunt hår, som sträcker sig någon dm nedanför axlarna. Men det ändras lite titt som tätt… Min naturliga hårfärg är också brun. Jag har tjockt hår, dvs väldigt mycket hår, för hårstråna är väldigt tunna och fina. Har lätt självlockigt, vågigt då. Stora vågor som enbart är snyggt när jag har långt hår, så när jag har kortare frisyrer är det daglig plattning som gäller… Flört Blir det fuktigt kan det dock dyka upp lite korkskruvar här och var om jag inte plattat det.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

yoanna
0

Har spikrakt ganska långt, det är ner en bit under axlarna,  Och sen är det jättetunt och hemskt  hår som det inte går att göra nått med typ :( ..

För tillfället så är det missäfrgat, det skulle bli blondt (hade färgat brut innan) men det blev blondt upptill å sen blire brunare å brunare längre  ner  Skrikandes

mandariiin
0

har mörk brunt/svart hår, ofärgat. ca 60cm långt, till svanken. smått uppklippt med käk-lång lugg. mitt hår är ganska tjockt.

[Wera]
0

#87 ditt naturliga elr löshår? :o

mandariiin
0

mest mitt, lite löshår. ;)

den enda bildne jag hittade på mitt hår utan dreads i.

Faidra
0

För att uppdatera vad jag skrev på #70 så är det nu bruntonat :) Toningen börjar dock gå ur lite nu, men ska tona om det i helgen, och försöka få det liiite mer rödbrunt ^^

Lägger upp två bilder förutom den som finns i #70, en på min naturliga hårfärg, och den efter att jag har tonat det.

[Golgadoth]
0

Wow, Mandarin, ditt hår är verkligen fantastiskt snyggt! :o

mandariiin
0

tack tack :)

[Nalle-]
0

Mitt hår är naturligt brunblontgrått. Haha, jag vet inte hur jag ska försklara det (a) Men de senaste 3 åren har jag hållit det färgat i en mängd olika Färger och planerar inte att sluta med det. För tillfället är det urtvättat rött men ska troligen bli mörkbrunt och rött. Har mycket självfall i håret, särskilt i luggen där jag måste tvinga ner vågorna/lockarna med plattång varje morgon. Det har inte alls någon bra kvalitet, trots att jag använder Balsam och hårinpackning och desutom aldrig fönar/plattar/lockar längderna. Det är ganska tunt, men det syns för det mesta inte eftersom jag brukar tupera upp det en hel del (a)

Tja, vet inte om jag har något mer att skriva :) Har ingen bra bild på bara håret, så det får bli den här.

Korpglugg
0

Rakt hår men med fall.

Tjockt.

Medelgrova hårstrån, fast det är rätt blandat.

Mörkblont med röda inslag (ej rödhårig, men har rödblond bror och son så det röda finns väl i släkten). Har blivit mörkare med åren, andra säger "brunaktigt med lite rött i?" när jag frågar vad de tycker.

Långt, till svanskotan, och på väg att bli längre (sparar).

Enligt LHC: 1C/M/iii 38 inches.

Cazzos
0

Mitt hår är medellångt, ungefär till skulderbladen.

Min naturliga hårfärg är mörkbrunt, men jag har gjort blonda slingor under mitt liv men nu har jag bestämt mig för att ha mörkmörkbrunt hår fast ändå inte svart Tungan ute

Jag gillar att ha mockabrunt också.

Mitt hår är inte för tjockt och inte för tunt, håret är mjukt och lent fast jag vill egentligen ha grovt hår som asiater, t.ex. som min mamma. Men man kan ju tyvärr inte ändra sin hårtyp Rynkar på näsan

Jag gillar att ha långt hår men det blir slitet så snabbt så jag måste klippa mig ändå.. Har haft snelugg hela livet fast under nån period när jag var yngre så hade jag en lugg bara.

Birke
0

Ostyrigt hår, fall. Rakt ömsom vågigt och smått lockigt när det "kännder för det". Inte särskillt tjockt, inte särskillt tunt. Strax under axlarna, vägrar typ växa längre än så -.-

Naturliga färgen är "cendré"/"råttfärgat", men har färgat för ett tag sen till brunt.

Tvättar enligt Balsammetoden och underviker plattången. örsöker spara ut, men är i behov av en klippning då sneluggen och det uppklippta är för långt.

frippen
0

Jag har hår till axlarna,lugg och brunt,uppklippt.

Odinn
0

Mitt hår är jätte tunnt, slitet och kort. Färgat svart, min naturliga hårfärg är mörkblond. Håller nu på o bleker med citron då mitt hår inte skulle klara av en vanlig blekning.

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

Furatekken
0

Mitt hår är långt, vågigt, normaltjockt och naturligt blont (färgade det brunt för länge sen men det är nästan urtvättat) Jag gör inget annat än att tvätta, borsta och toppa det ibland

[Linsenhejhej]
0

Rakt hår. Naturligt ljusblont. Har aldrig färgat det.
Det är tjockt, det sade i alla fall en frisör jag var hos.
Mitt hår är axellångt.

Oriel
0

Jag har min naturliga orange-blonda hårfärg, uppklippt och aldrig förgat. Jag har hyfsat tjockt hår, det är helt rakt bortsett från luggen som är lite lockig och ganska långt.

-' Rebecca Johansson

Gudris
0

1B/F/II med fia-metoden för de som känner till den :)

Mitt hår är gyllenblondt (enligt mig), bilden jag bifogar visar hårfärgen bra, men håret är där stylat och klippt, en ganska gammal bild så det är bara färgen som stämmer. Håret är ca. 71cm långt mätt från hårfästet i pannan ner över ryggen. Det är rakt, men underhåret tenderar att bli vågigt ganska lätt. Det är ganska tjockt. Och jag tycker väldigt mycket om det :)

Batistini
0

Hej!

Jag är naturligt blond, och just nu har jag varit blond i snart ett halvår efter att ha varit brunett i några månader runt jul. Det ser ungefär ut som riktiga hårfärg :)

Mitt hår är väldigt tjockt och växer som ogräs. Går ungefär ned till hälften av ryggen, är uppklippt och lever ett eget liv, det blir lockigt i regn, rakt med lätt fall efter duschen beroende på hur jag borstar det och torkar det. Dock är det lite slitet i hårtopparna just nu pga jag plattade håret förra våren samt att jag blekte det, men imorgon blir det ett besök hos frisören :)

Volym för mig är nemas problemas för mig, mitt hår gör alltid som jag vill haha xD

[Djurlinnea]
0

Hejjsan! (:

Jag har naturligt guldblont hår, som har börjat bli brunare…Jag har midjelångt och tjockt hår :) Når det är soligt ute så kan håret skifta mot guld/brons ibland. Det gillar jag! ;p Men just nu är det så solblekt så det ser nästan färgat ut! ^^ Jag har nästan spikrakt hår,men när det är blött får det små vågor. Annars är det väll inte så mycke utom att jag gillar mitt hår men på sommaren är det en enda stor sommarplåga!….Då har jag väll inte så mycke mer att säga om mitt hår! :D haha (:

Det var roligt att läsa om alla andras hår :)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.