Fructis no silicone funkar med balsammetoden
New Spa Balsam
De flesta Naturelle funkar, om man tål proteiner
Kolla lockig.se för fler förslag
Helena
Okej, tack.
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"
Grazette Crush 2 Conditioner ska vara silikonfritt. Även Grazette Neccin Conditioner. Om du nu ska ha ett vårdande Balsam, de är väl lite för bra för att ha som rengörande antar jag. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
De innehåller inte mineraloljor eller polyquattar heller? :)
Helena
#4 Inget polyquaternium över 40, lägre siffror dock, men det ska väl vara lugnt? Mineraloljor vet jag dock inte, det kan du ju kika efter själv om du vet vad du letar efter. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#5 Vart går dem att köpa? 
#6 De får du köpa hos frisör. Eventuellt att de kan finnas på internetbutiker, det vet jag inte.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#7 Okej, tack.
Hur mycket kostar dem ungefär?

(Balsammetoden)
Tvätt: New spas balsam
Vårdande: Garnier Fructis Nuttri Repear
#8 Hos Lyko.se kostar Crush 49 kr för 150 ml, Neccin 129 kr för 200 ml, på samma ställe. Crush finns även i 1000 ml, vad de kostar vet jag inte dock.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jag använder Eorol Kamomill Balm, Bentley Organic Conditioner, Änglamark Sensibel och Naturell Balsam. Den första är köpt på bodystore.com, Bentley och Änglamark är köpta på coop och naturell är köpt på ica :)
Bentley är det dyraste de andra ganska så billiga.
Har även använt Urterkams Balsam, de är bra. Även Faith in Nature ska vara bra :)

* jag menade neutral Balsam inte naturell :)

#13 City Gross. Superbilligt (ca 10kr har jag för mig) och tvättar rent jättebra :)
Jag använder New Spa för att tvätta längderna med. Superbra. Tar bort kraftig oljeinpackning för mig. Så billigt också 9.90 för 500 ml. En flaska räcker bara 2,5 tvättar för mitt hår, så det är viktigt att det är billigt också :D Jag häller i lite Olja och glycering + honung för att göra samma Balsam till vårdadnde inpackning som jag har i efter tvätten.

#15 Oj :O Mina flaskor räcker jättelänge :P fast jag tvättar ju bara i hårbottnen med det om jag inte har haft oljeinpackning då. Hur långt hår har du?
#16, jag har dem till tvätt av längderna, samt en mindre mängd till inpackning. Mitt hår är just nu 97 cm och tjockt.
Men New Spa är ju så billiga att det inte gör så mycket att det går åt en del :) Jag tycker att det är ett jättebra Balsam för hårtvätt. Tar lätt ur ganska mycket Olja som jag har i längderna utan att jag behöver ta flera gånger.
Jag har testat andra Balsam, men de har varit dyrare eller sämre. Och Eldorado slängde i silikon i sin nya formula X@

#97 Häftigt :D
Jag har precis börjat med BM och använder Barnängen Volym Balsam (Ny förbättrad formula). Nu efter min andra tvätt med enbart Balsam kan jag tycka att mitt hår känns lite flottigt och stripigt. men det var samma sak när jag började med Bikarbonat istället för Schampo, så jag antar att det är en lika lång invänjningsperiod.
Jag använder ingen direkt efterbehandling, men jag gillade att blanda i honung i balsamet. Det känns som att honungen gör lite extra rent.