Hår iFokus

Hår

Etikett: hårvård
Läst 2141 ggr
Odinn
0

Mitt hår ska få ett nytt liv

Jag har haft alla möjliga färger; blont, svart, olika nyanser i brun, orange, rött, osv.. Färgar ofta. Plattar håret varje dag i 200 grader. Klipper inte så ofta och har jätteslitet o tunnt hår.

Nu ska jag börja med Balsammetoden, sluta färga så ofta, göra inpackningar och sånt. Och platta håret på lägre värme. Men jag undrar hur och varför man ska ha en speciellt sista Schampo. Och vilket ska man ha?

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

Birke
1

Det är för att tvätta dän alla beläggningar du har i håret (silikoner osv). Jag använde (och använder fortfarande när jag har använt ngn styling produkt lr lyckats få ngn kräm i håret som inte är "godkänd") Garnier Respons Shampoo med Nektar.

Tänk på att kolla igenom alla dina hårprodukter så att dom inte innehåller ngt som inte funkar med Balsammetoden. Annars blir det bara skit av allt haha ;)

Odinn
0

#1 Okej tack! :)
Vet du vilka hårsprayer man får ha? Och om man kan använda dust it ? :)

Birke
0

Jag har Garnier Fructis Style - Bamboo Flexihold Finisch And Hold, en av få godkända hårsprayer jag har hittat.

Osis Dust It är en godkänd produkt ja:)

Om du undrar ngt är det bara att fråga, inte säkert att jag har svaret då jag är rätt så ny, men kanske:P

Odinn
0

#3 Okej tack :)  Så fructis hårspray är gordkänd? :)
Angående det här med sista-schamponeringen. Jag brukar ha ägg och honung istället för Schampo, går det att ha som sista schamponering eller? :)

Birke
0

#4 Yes, den ör godkänd.

Nepp, fär ägget kan inte tvätta dän Silikoner o mineraloljor o allt som nu ska dän.

Odinn
0

#5 Okej, vilka schampon är bra att ha sist då? :)

Eklang
0

#6 Ett Schampo med Sulfater ska du ha :)

Emma, medarbetare på Hästfoto.

Birke
0

#6 Skrev i #1 vilket jag använde.