Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 16463 ggr
PandaFish
4

Olivolja i håret?

Har hört om folk som sover med olivolja ihåret för det ska tydligen vara bra :) Men hur bär man sig åt? Ska man ha i hela håret och sen typ sova med en handduk på kudden så det inte kommer på den? Ska man tvätta ur det sen?

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

Birke
2

Jag är en av dom :) Dränker in hela håret i Olja o plastar in huvudet med plastfolie. Mkt änklare och man slipper kladd då.

Jag sköljer ur det morronen efter, om jag nu inte ska vara hemma. Du behöver tvätta ur det för att det inte ska se fett ut (jag brukar bara tvätta ur det med Balsam för jag kör med Balsammetoden, men det funkar olika för alla).

PandaFish
0

Okej :D Tack då vet jag ^^

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

Loxy
1

Skulle kanske vilja testa. Undrar bara vad dte är bra för och hur ofta man ska göra det.

Vet någon? :)

Birke
0

#3 Håret behöver fukt, fett och protein för att hålla sig i ett bra skick. Oljan tillför fett :)

Loxy
0

okej alltså bra för torrt hår gissar jag :)

Birke
0

#5 Yes, det återfettar ju och gör håret mer smidigt :)

Odinn
0

Ska testa ikväll, men ska håret vara fuktigt innan eller torrt?  Ska man bara smeta in i håret, linda in med plastfolie och sen sova? Och på morgonen sen tvätta ur håret och ta i lite Balsam? :)

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

[Nötis]
0

är det inte svårt att fästa plastfolien i håret? :o

Sweelin
0

Blir inte håret/hårbottnen typ "Dränkt" och lite förstört om man sover med någon slags olja/produkt? Förvånad har alltid haft för mig det så jag vågar inte Skrattande

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Birke
0

#7 Du kan ha det i torrt om du ska ha i det över natten, bara att dränka in, lina in huvet i plast och sova :D Kanske kan behöva ta Schampo 2ggr, det får du se (olika för alla, jagh behöver bara skölja ur emd var,t vatten).

#8 Kan vara knepigt i början, men övning gwer färdighet ;) Det är bara att linda på.

#9 Håret suger upp den Olja det behöver, o så tvättar du ur resten när du duschar :)

Gudris
0

Jag vet folk som kan dränka sitt hår i Olja och efter ett tag inse att håret "ätit upp" allt! Mitt hår funkar inte så, det blir lätt överfettat av Olja. Men som Birke skriver är det ju bara att tvätta ur om håret inte vill ha mer. Till skillnad från mineraloljor så kan olivoljan ju tas upp av håret (och huden!) :)

Bara att prova sig fram.

Birke
0

Hade en annan inpackning i håret, oh upptäckte glatt att en 6 liters plastpåse gick över huvet - mkt lättare än plasfolie :)