Hur bevarar jag färgen bäst?
Jag har nyss färgat håret rosa och jag har några funderingar.
På en hemsida (kommer dock inte ihåg vilken) stod det att man helst skulle undvika Balsam om man hade tonat håret, för att balsamet gjorde att färgen "gled av" lättare. Jag använder mig utav Balsam metoden, bör jag sluta göra det om jag vill behålla färgen längre och bara tvätta med Schampo?
Jag har ett Schampo som jag använde som sistaschampo innan jag började tvätta med Balsam och det är för färgat hår, dock innehåller det Sulfater vilket torkar ut håret.
Vad ska jag göra?

Det finns vissa ämnen som påstås dra ut färgen snabbare. Jag vet att det har diskuterats på lockig.se (tråden heter vad är sanningen om Glycerin?). Men sluta inte med BM om det funkar för dig, välj istället Balsam för färgat hår som Elshira skrivit :)

Jag lärde mig just att man ska undvika sulfattensider om man har färgat hår eftersom de drar ur färgen. Med andra ord, undvik starka schampon, ännu större anledning att använda Balsammetoden eller iaf milt Schampo 
Sodium Lauryl Sulfate och Sodium Laureth Sulfate är sulfattensider och står ofta som första ingrediens (efter vatten) i Schampo.