Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 7476 ggr
tjoffsa
0

Jag måste bara visa!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

2 dagar har gått sen jag började med Balsammetoden.

Jag har lovar mig själv att toppa håret var 10:e vecka, men för 2 dagar sedan var jag så spyless mitt torra slitna hår!!! Därför beslöt jag mig..varför inte prova. Tänk om jag får fram ett fint härligt fall. Håret försöker jag spara ut och det tar sån jäkla tid!!!

Men så här såg håret ut efter första balsamtvätten. Nu såg det ju väldigt bra ut jämfört vad det brukade se ut.

tjoffsa
0

Idag provade jag ploppa håret. Alltså försöka få fram lockarna efter tvättning. Lät håret vara under dagen utan att kamma det. Vilka fina lockar jag fick fram och de höll sig bra. Nu på kvällen körde jag igenom med min bredtandande kam och resultatet blev detta!! Å så nöjd jag är!! Nu har jag nog tålamod att vänta 3 veckor till med toppningen =)

tjoffsa
0

så är kunde det se ut ibland med mitt skit shampo Rynkar på näsan

Se vilken skillnad!!! Mitt skrek nog efter "BARA Balsam SNÄÄÄÄLLA!!!"

tjoffsa
0

usch vad jag missar ord i mina inlägg..alldeles chockad är jag över förvandlingen!! Ja ni förstår väl vad jag menar med detta =)

Alex
0

Vad härligt för dig! Det är ju en jätteskillnad, alltid lika roligt när man hittar metoder som fungerar bra för en. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

becccy
0

Det är verkligen stor skillnad mellan de olika resultaten! Väldigt vackert när du hade låtit håret lufttorka Glad

tjoffsa
0

ja! Jag ska aldrig mer använda shampo!! Oj vad nöjd jag är Glad

Birke
0

Vad kul :) Blev också glatt överraskad när jag provade Balsammetoden :D

sabines
0

Balsammetoden.. alltså använda bara Balsam och inget Schampo? när lämpar sig det bäst då? :)

Birke
0

#8 Går ut på att undvika produkter med Silikoner och att inte torka ut håret. Man använder ett Balsam som tvätt och ett som vårdande (eller samma till båda). Det som man tvättar med är ofta billigt, för då innehåller det inte lika många vårdande ingredienser (ex coop, eldorado, new spa) och man masserar hårbottnen noga. Som vårdande kan man ta ett lite mer dyrare, för då innehåller det som sagt mer. (ex Garnier Nutri Repear).

Alex
0

#8 Det finns en bra artikel om ämnet. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Rasmusmatte
0

Får in oinvigd fråga….använder du bara Balsam eller har du något specialschampo?Förvånad

tjoffsa
0
Birke
0

Precis, bara Balsam utan Silikoner och annat skadligt :D

Rasmusmatte
0

Oki då måste jag prova! Reultatet på bilden blev ju jättebra.Glad

tjoffsa
0

tycker absolut du kan prova. Det kan man alltid göra =)

Birke
0

#14 Se till att ha rätt produkter bara, annars blir resultatet inge bra.

Själv har jag New Spa Balsam Aloevera och Garnier NutriRepear. Men vilka produkter som passa bäst är induviduellt. En sida som jag tippsar om är lockig.se. Lite Länkar från sidan:

"Sista schampo"
- Balsam
- Styling
- Övrigt
- SLS-fria schampon

Rasmusmatte
0

Tack för tipsetSkrattande

yoanna
0

Balsammetoden funkar faktiskt!?, Då ska jag börja prova det snart Skrattande

Birke
0

#18 Har inte använt Schampo (silikonfritt) mer än 2ggr på 3 måader (efter frisör som kletat i massa saker och efter fest, då jag själv gjort det). Älskar mitt hår nu :) Går bra att tvätta ur det mesta med Balsam (t.o.m olivolja när jag har dränkt in håret under natten).

yoanna
0

#19 Låter verkligen superbra, får håret mer "liv" då också? :)

Birke
0

#20 Mitt fick det. Inte lika torrt längre, friskt, mjukt och mer självfall:)

Undviker dessutom att platta och har inpackningar ofta (mest Olja över natten), för jg vill spara ut till längre hår :P

Birke
0

TS: Vad använder du för produkter då? :)

yoanna
0

#0 kan du ge tips på något Balsam du vet funkar ? :)

tjoffsa
0

jag använder änglamark sensibel. eftersom det är parfymfritt. Hade coop xtra först men hårbotten blev lite irriterat.

Gjorde en inpackning igår med elvtal nutrigloss. Finns inte silicon i det men lite andra oljor. Funkar fin fint!

yoanna
0

#24 Tack för tipsen, ska prova och se hur mitt hår blir. Väntar med spänning på resultatet ^^

tjoffsa
0

jag var nu tvungen göra om shamponeringen och nu blev håret supertorrt igen =( har satt i Olja men ska jag sen rengöra med shampo eller fungerar bara balsamet med att få bort oljan?

Birke
0

#26 Balsam funkar super för mig.

tjoffsa
0

ja de gick bra med balsamet..men mitt hår tålde inte sista shampot. Det var bättre innan med det "förbjudna" shampot. Funderar på om jag ska använda det igen och sen bara Balsam och emellanåt göra en shamponering nångång då och då.

Iallafall så kan det inte skada håret lika mycket som med bara shampo helatiden.

Alex
0

#28 Grejen är ju i så fall att du hade silikonhinna runt håret av det gamla schampot. Med det andra, som du upplevde att ditt hår blev sämre av, försvann silikonet och alltså kom din riktiga hårkvalitet fram. Så går du tillbaka till det andra schampot förstör du bara mer och Balsammetoden är väldigt onödig. Kör på med Balsam efter sista-schampot så ska du se att det kommer bli bättre efter ett tag. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport

tjoffsa
0

jo förmodligen var det så. Mitt ricktiga hår var fruktansvärt torrt!! det var som ett överanvänt svinto!! jag gjorde en vanlig shamponering igår och nu ser det bättre yt. jag stod bara inte ut. ska klippa mig snart så sen ska jag börja om igen. men jag ska ändå bara tvätta med Balsam nu.

jag gjorde 2 hårinpackningar men det hjälpte inte.