Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 2840 ggr
becccy
0

Spara till lååångt hår

Jag håller på att spara till lååångt hår (typ ner till rumpan). Har ni några tips på vad man kan göra och hur man ska sköta sitt hår för att det ska må så bra som möjligt och hålla sig starkt och friskt? Glad

Em--ma
0

inte färga, platta , locka o.s.v
vårdande produkter.
Borsta inte håret när det är blött.
Klipp topparna med jämna mellanrum 
Ha flätor, eller uppsatt hår 

Det va lite tips Tungan ute
tror jag  Obestämd

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

becccy
0

Tack! Skrattande Alla tips är välkomna!!

becccy
0

#1: du skrev att man inte ska borsta håret när det är blött, gäller det glestandade kammar också? För om jag inte reder ut håret något sånär så blir det ett smått hel*ete att reda ut det när det är torrt…

Du skrev också att man inte skulle färga, gäller det toning också?

Em--ma
0

Det funkar säkert. Men det bästa är att bara dra igenom fingrarna genom håret. Tungan ute

asså all toning/färgning sliter ju på håret. Men hellre tar man den risket och tonar håret för annars ser håret ganska vanvårdat (enligt mig) om man inte ''friskar'' upp håret med en toning Skrattande

men toningen sliter mindre på håret än färgning så bättre det Glad

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Alex
0

#3 Antar att du har lockigt hår? Då är det absolut bättre att borsta igenom det blött (i nästan alla fall) då det bara trasslar sig annars. Men red ut det försiktigt med fingrarna först, och använd sen en borste/glestandad kam och borsta nerifrån och upp, en liten del i taget.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

tjoffsa
0

ett annat tipps! Sov med sidenörngott. Det ska jag köpa och testa. Ska slita mindre på håret när du sover.

[Djurlinnea]
0

Jag har själv ganska lågnt hår.Till midan ungefär :) Och jag brukar sova i fläfor och ha flätor ganska ofta :) sen använder jag Schampo för torrthår.Det har funkat för att få längre hår för mej :) Sen inte klippa upp det.Det stannar i växten så att säga ;)

becccy
0

Jag hittade nåt halvskumt på internet idag: (http://cgi.ebay.com/Grow-Fast-Hair-Growth-Shampoo-and-Conditioner-10-oz_W0QQitemZ400037533550QQcategoryZ11853QQcmdZViewItemQQ_trksidZp4012.m8QQ_trkparmsZalgo%3DMW%26its%3DC%26itu%3DUCC%26otn%3D20%26ps%3D63%26clkid%3D8708439608063356727)

Kan det verkligen stämma att produkterna:

• Ökar hårtillväxten,
  • stärker hårstrået,
  • förhindrar torrhet och att håret klyver sig och går av,
  • ökar glansen och texturen?

Jag menar, hade det funnits sådana mirakelkurer hade väl dessa produkter varit världskända och varenda människa som drömmer om ett vackert hårsvall redan använt produkterna?

Alex
0

#8 Ett Schampo med den funktionen är jag extremt tveksam till. Ska håret växa snabbare måste man ju behandla rötterna, som får håret att växa, dvs inifrån kroppen. Och även där (alla dessa "växa snabbare-tabletter") är det inte riktigt vad det verkar. Såna tabletter innehåller ämnen som stärker håret, men växer snabbare gör det inte om det inte är så att du saknar ämnen som finns i tabletterna, som gör att håret inte växer som det ska. Men de ämnena kan man ju lika gärna få i sig på annat sätt i så fall…

Så nej, Schampo med den funktionen säger jag ren bullshit till.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

ennycc
0

Jag tror att en toning bara är bra för håret :)

elyse
0

Jag sparar också och är nära. Klipper topparna (själv) ibland, har vårdande produkter i håret och försöker att tvätta det 2-3 ggr i veckan. Tonar håret ca varannan månad.