vårdande balsam till BM?

Du kan ju köra på det balsamet du köpt och efter balsamtvätten massera in ett vårdande leave-in hårserum i längderna :) Det har fungerat bra för mig. En personlig favorit som jag använder för tillfället är ett hårserum från REF.

tack för tippset!! =)

kan man använda vilket serum som helst?? har C4 men et står inte vad den innehåller. Är alla vattenlösliga?
Det beror helt på ditt hår. Du kan klara dig mycket bra på ett vanligt, rengörande Balsam, men det kan också vara så att du behöver ett mer vårdande för längderna. Det lär du ju märka efter ett tag. 
Men då är mitt förslag att lägga lite pengar på ett dyrare Schampo, från frisör. Det är ju lite så, ju dyrare desto mer vårdande.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

jo jag har matrix shampo och Balsam..men i balsamet innehåller det silicon tydligen =(
Shampot fungerade bra som sista shampo iallafall.
#5 Vilket Matrixschampo är det?
Mvh Alex
Värd för Ridsport

biolage..tror inte det innehåller silicone..hitta det iallafall inte
Kolla efter ämnen som slutar på -cone, -conol eller -xane. Även (poly)quaternium -40 (eller högre siffra) bör du undvika. Lägre siffra är det dock ingen fara med.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

a men..hitta dimethicone att jag inte såg det tidigare.håret ser iaf inte dåligt ut nu. Måste jag göra om då med annat shampo iallafall?
Det är inte alltid det syns på håret att det är dåligt, speciellt inte direkt. Men är det i schampot det är dimethicone, eller bara balsamet? Och är det bara i balsamet, har du använt det?
För schampot använde du i alla fall som sista Schampo om jag förstod dig rätt?
Mvh Alex
Värd för Ridsport

matrix Balsam använer jag inte, utan coops xtra. Men jag använde matrix shampo som sista tvätt och där innehöll det dimethicone.
Då kan det nog vara bra att göra om det, för vad jag har förstått får det absolut inte finnas i ett sista-schampo. Men jag kan ha fel, för jag är ingen expert på området. Förhoppningsvis dyker det upp nån här snart som kan säga definitivt hur det är. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport

tror jag har läst nånstans att balsamet kommer lättare in i hårstrået om man använd rätt shampo. Jag får nog göra om det då.