Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 4598 ggr
Chamy
0

Din hårrutin

Hur tar du hand om ditt hår och har du en specifik hårregim? Vad gör du på daglig basis och vad gör du när du ska på fest/finare tillställningar.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

Anna
0

Jag tvättar håret ca 5 gånger i veckan.

På vardagar när jag ska till skolan så plattar jag (när det behövs), sprayar och ev. sätter upp luggen.

Nu är min Locktång trasig, annars brukade jag locka det lite ibland också.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Jenahbella
0

jag tvättar håret varje dag. ibland två gånger..
fönar och plattar varje dag med, vilket sliter mkt på håret.
när ja ska på fest kan ja ibland locka med :) men oftast blir de bara att platta :)

Telefonkontakt
0

Jag ar nog ingen rutin alls längre. Tvätta rhåret 1-2 ggr i veckan. Varje gång innan jag ska gå ut så är det några kilo med hårspray, även när jag ska på fest så är det samma frisyr.

Borstar ur håret på kvällen innan läggdags.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Tilda08
0

Jag dushar håret 1-2 gånger i veckan. (Oftast på Söndagar och Torsdagar).

Har alltid uppsatt i toffs/knut eller något liknande. Alltid något som har med en toffs att göra iallafall. Hatar att ha utsläppt! Tycker et är så fult på mig. Är avis på alla som är så fina i sitt utsläppta hår. Rynkar på näsan
Borstar aldrig håret. Dels för att jag inte orkar och för att håret får så mycket volym och bir "fluffigt" när jag borstar det. Men även för att jag ändå aldrig får några tovor eller liknande.

Chamy
0

Jag tvättar håret en eller två gånger i veckan med shampobars. Däremellan gör jag balsamtvättar, d.v.s masserar igenom håret med Balsam så att all Olja fördelas ut på längderna. Jag har jojobaolja i topparna när håret är blött, men annars ingen stylingprodukt. Jag är en riktig naturproduktsjunkie, hehe. Har oftast två knutar bakom öronen, en riktigt barnslig frisyr.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

[Niike]
0

Jag duschar 5-7 gånger i veckan och använder då både schampoo och Balsam. Just nu något specialschampoo från apoteket, dubbelverkande mot Mjäll. Och något Balsam som är bra för torr hårbotten eller vad det är. Hehe, har inte så bra koll ;)
Fönar håret 5 dagar i veckan + plattar oftast det lite då med. Använder även spraybalsam ibland om håret är elektriskt, och ibland värmeskydd innan jag plattar och fönar.

AidaHakimi
0

Jag tvättar håret 2-3 gånger i veckan =) Aldrig mer!

Studier visar ju att det bästa för håret är att tvätta det 2 gånger i veckan, och jag försöker verkligen hålla mig till det. När jag var yngre tvättad jag det nästan varje dag, vilket ledde till ett hår som lätt samlade på sig fett.

Jag fönar det heller aldrig, utan jag låter det självtorka. Oftast är det bäst för håret, och i mitt fall får håret härliga lockar och mycket volym =)

Plattar det när jag anser att det behövs…

Med Vänliga Hälsningar

/ Aida Hakimi - www.aidahakimi.se

Marija
0

Jag tvättar håret 3-4 gånger i veckan. Är mycket i stallet och lukten sätter sej ju i håret = duscha.

Fönar ibland, ibland inte. Oftast fönar jag bara luggen och resten får självtorka.

Borstar håret flera gånger varje dag. Plattar då jag känner för det och orkar, myycket hår att platta.

Sprayar luggen lite efter önskad frisyr, nästan jämt utsläppt, självfall.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

destroyed
0

jag tvättar mitt hår ungefär 3-4 gånger i veckan  och låter det självtorka oftast. jag brukar platta mitt hår men tyvärr är mitt hår väldigt tjockt så det tar jättelång tid vilket gör att det blir väldigt sällan. jag brukar för att få lite mer volym ta i lite mousse och sedan köra fön på det så blir mitt hår lite fluffigare..

JMax
0

Tvättar håret cirkus varannan dag, försöker mer sällan…brukar blien fläta efter duschen har inte orkat mer på ett tag. Använder inte stylingprodukter, kanhända om jag ska i väg på fest nån gång

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Flaxii
0

Tvättar håret med Schampo och Balsam ca 5 ggr i veckan.
När jag fixar det innan skolan så använder jag oftast hårfön för att torka. Sen har jag borste och hårspray att fixa till det med.

Buuc
0

Jag duschar varannan (just det) eller var tredje dag om jag är för lat. Mitt hår blir nämligen snabbt fett.

Jag schamponerar två gånger, eventuellt lägger i Balsam om jag orkar. Efter duschen torkar jag håret upp och ner och borstar. Fönar håret upp och ned och borstar likadant för att få volym. Om jag ska till skolan nästa morgon så plattar jag topparna på morgonen, men lämnat hårbotten i sin volym. På så sätt får jag en "funky" look. Om det är helg så låter jag det vara.

Liss
0

Tvättar håret med shampoo ungefär varannan/var tredje dag. Alltså 3-4 gånger i veckan.
Sen låter jag de självtorka.

Efter de brukar jag låta de vara helt om jag inte ska göra nåt. Ska jag ut plattar jag håret. Och ska jag på fest eller bara har lust till de, så fixar jag med vissa produkter och stylar också.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Johanna84]
0

Jag tvättar mitt hår nästan varje dag, har ett hår som blir fett fort…. i luggen och hårbotten, resten är torrt…. (vet att de är kasst att tvätta håret så ofta) Använder alltid Balsam och oftast hårinpackning när jag tvättat håret. Mitt hår tovar sig så lätt annars och är slitet.

Tvättar med olika schamp sorter, oftast billiga… men varvar med blåschampo för att få ner gula toner i mitt hår.

Om jag inte ska göra nåt speciellt så får håret självtorka, ska jag göra nåt så blåser jag det och använder diffusermunstycke på fönen, för att få ut det bästa av mitt självfall… Använder då en lockkräm (schwarzkopf twin curl som är kanon för mina lockar, de är två krämer i en, en ger stadga och en ger glans) Sprayar med hårspray från Tigi, masterpice (tror den heter så)

Använder i princip aldrig plattång, eller locktång… men visst de händer ibland..

/J

Tilda08
0

Ett 'tips' för de som vill ändra sina tvättningsvanor.

För ett år sedan tvättade jag håret varje dag, och om jag inte gjorde det blev det fett och äckligt direkt!
Jag bestämde mig dock för den sommaren att försöka ändra mina vanor. Det tog faktist på krafterna att behöva tvätta det hela tiden. Eftersom det var sommarlov, gick jag inte i skolan och jag började att dra ut på tvättningarna så mycket som möjligt. Det var riktigt äckligt i början kan jag berätta, men ju längre tiden gick, desto bättre och mindre äckligt blev det!

Och nu behöver jag bara tvätta håret två gånger i veckan, ibland bara en gång t.o.m! Glad

spiritedaway
0

Tvättar håret varannan dag ungefär. Torkar det med hårtork vissa dagar. Försöker låta bli att göra det mer slitet än det redan är tills jag kan klippa det :P
När jag ska på fest så plattar jag ofta håret. Har sällan uppsatt förutom här hemma.

jag har nog ingen rutin :P

skilje
0

Tvättar håret 6-7 gånger i veckan.
Låter det lufttorka då mitt hår blir slitet hur fort som helst.

Plattade det nästan varje dag förut men då det blev så hemskt slitet har jag slutat med det och låter det numera vara lite halv lockigt nersläppt. Om jag hinner flätar jag eller sätter upp håret i en knut :)
Sätter upp luggen med ett stort spänne ibland också.
Brukar inte göra något spec med det till fest faktiskt

Mysan59
0

Tvättar håret 2-3 ggr i veckan, eftersom det är väldigt torrt.

Har det alltid i en hästsvans, eftersom det inte går att ha utsläppt (ser inte klokt ut) om jag inte plattar det och det gör jag nästan bara om jag ska gå ut.

Thea-Cazzy
0

Jag tvättar det varannan dag, plattar det lite 5 ggr/vecka och fönar det 5ggr/vecka och har också spray :P

CamillaS
0

Tvättar håret typ 3 ggr i veckan. Använder shampoo och Balsam, sen låter jag det själv torka eller så fönar jag det om jag måste få det torrt snabbt.
Men beukar sällan använda Locktång eller plattång. Har det uppsatt nån gång ibland men inte så jätte ofta. :)

Sweelin
0

Tisdag kväll, Torsdag kväll, (Lördag morgon) och sedan Söndag kväll

Ibland kan jag skippa Lördagen om jag bara ska vara hemma

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

[liljuhvit]
0

jag tvättar håret en gång i veckan. max 2. låter det alltid självtorka och använder aldrig plattång eller Locktång. till vardags har jag väl bara håret i någon slarvig knut och till fest så brukar jag bara ha löshår. jag ser för det mesta slarvig ut hela tiden. haha!

isay
0

alltid värmeskydd efter jag har duschat och innan plattång, Balsam i topparna… sen vet jag inte ;)

ElinSvensson
0

Försöker tvätta så lite som möjligt, men eftersom jag är i stallet så måste det tvättas varje dag, men mössa brukar hålla lukten borta rätt bra.

Lägger i serum i topparna, något annat i hela längderna, borstar igenom det och sedan flätar det innan jag sover. Vilket är ett måste. Om jag sover med utsläppt får jag ett h*lvete dagen efter. Men slipper göra något på morgonen sedan. Så är rätt slappt ;)

[Caifeen]
0

Tvättar mitt hår ungefär varannan - var tredje dag och packar in det en gång i veckan. Jag använder värmeskydd och plattar det varje dag och tuperar det ^^ och en heel det hårspray x)

becccy
0

Jag tvättar mitt hår (med Schampo och balsam) så sällan jag kan och använder mig ganska mkt av torrschampo för att hålla håret fräscht och periodvis kör jag "balsamtvätt" (jag går aldrig utanför dörren med ofräscht/äckligt hår). om dagarna brukar jag ha håret uppsatt i en knut, en fläta eller ibland en hög toffs. jag använder endast toffsar utan metall och jag sover med två flätor för att undvika morgonruffs som sliter mkt på håret då jag sen ska reda ut det. försöker komma ihåg att göra hårinpackning åtminstone 2ggr/månad.

JossanH
0

Jag tvättar mitt hår 1 gång i veckan- varje tisdag för att vara exakt ;)
Har börjat med Balsammetoden!

Borstar håret kanske 3-4 gånger per år.

använder alltid hårspray i luggen och tuperar ibland lite i håret. plattar ibland. När håret flit fett så använder jag torrschampo.. Jag är förmodligen beroende av torrschampo… ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Elshira
0

Tvättar det ca 3 ggr/veckan med shampoo och Balsam, använder aldrig hårtork eller plattång mer än ett fåtal gånger per år haha Hårspray kan hända om jag satt upp toffs (blir så flygigt annars). Borstar någon gång per dag och sover med fläta då och då.

Otroligt nog är mitt hår slitet som attans och blir det ganska snabbt även efter en klippning, men det blir åtminstonde nte värre ändet var för några år sedan då det "växte" innåt… :P

Hakuna matata!

KitoBonito
0

Tvättar 1-3 gånger i veckan, borstar enbart med fingrarna, plattar sällan, aldrig spray, färgar håret när jag fått en rejäl utväxt, hårinpackning så fort jag tänker på det dvs inte så ofta..

[R-eviresco]
0

Tvättar håret 3 gånger i veckan (mån, ons, fre). Använder alltid Schampo och Balsam. Har inpackning 1 gång /vecka.

När jag var yngre tvättade jag håret varje dag och i.o.m. det så blev ju håret fett väldigt fort. Jag lärde mig till slut för några år sedan att dra ut på tiden mellan tvättarna tills det bara krävs 3 per vecka numera.

Jag fönar inte håret och har heller inte i några produkter.

tjoffsa
0

Jag tvättar håret 2-3 gånger i veckan, använder alltid Balsam och serum. Blöter inte ner håret de övriga tvättfria dagarna.Låter det självtorka. Kammar alltid med bredtandad kam. Äter kosttillskott för håret och klipper mig var 10 vecka.

Vet inte vad mer jag kan göra för att det ska växa fortare men försöker massera hårbotten en stund varje kväll.

JoyBysen
0

Tvättar håret minst 7 gånger i veckan.

Tuperar varje dag och sprayar mycket hårspray.
Plattar håret också nästan varje dag.
Och så borstar jag ut det efter jag duschat och på morgnarna (:

Moctezuma
0

Jag tvättar håret ungefär 4 gånger i veckan (oftare om jag tränar och håret känns smutsigt , mer sällan om jag inte behöver vistas bland med andra människor xD). Jag skulle gärna vilja börja tvätta det mera sällan, men jag tror att jag låter det projektet vänta till sommarlovet.
Jag låter alltid håret lufttorka och jag använder inga stylingprodukter överhuvudtaget. På natten har jag så gott som alltid håret i fläta (ibland i hästsvans om jag inte orkar fläta, men håret är alltid ihopsamlat på något sätt) så att jag inte behöver börja dagen med att svära och reda ut tovor :D
Jag borstar alltid håret före jag flätar det och före tvätt. Håret toppas 1-2 ggr/år.

Elshira
0

Om ni har lov (t.ex sommarlov) så kan ni ju göra som mig, tvätta inte håret mer än någon gång/vecka om man inte ska bort på något särskillt. Går man bara hemma och "skrotar" spelar det ju ingen roll ^^

Hakuna matata!

Alex
0

#34 Bättre på vintern, när man kan gömma håret under en mössa… Flört Kanske svårare om man går i skola eller har ett jobb där inte mössa är lämpligt dock.

Själv tvättar jag håret ungefär varannan till var tredje dag (om jag inte har varit "produktfri" då kan det hända att jag låter det vara någon extra dag, vilket det blir en del nu på vintern när jag mest går i mössa). Jag är inte värst vårdande med mitt hår, inga inpackningar eller så, jag både blåser och plattar håret nästan dagligen samt att det stylas med vax och hårspray. Är dock som sagt lite "snällare" mot det nu på vintern och då blir det oftast bara styling när det är fest eller nån annan anledning till att se lite vettigare ut (=jag inte bör ha mössa inomhus Flört).

Sommarhalvåret är det dock daglig plattning och styling. Himla tur att man har ett tåligt hår. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Niike]
0

Oj vilken skillnad det är nu från när jag skrev i den här tråden för nästan exakt ett år sedan (#6).
Nu duschar jag ca 3-4 ggr/veckan, schampoo, Balsam och oftast inpackning. Jag fönar oftast håret när jag duschat men plattar rätt sällan, i såna fall använder jag alltid värmeskydd.

[Wera]
0

Jag duschar håret 2-3 gånger i veckan och lufttorkar det, ibland när jag duschar på morgonen eller sent på kvällen fönar jag det (har i värmeskydd då också) och plattar luggen nästan varje dag. Annars är det all natural, lockigt hår, använder knappt hårspray, kanske Osis Dust it eller mouse för volym.
På fest plattar jag hela håret och våfflar med volummaster och sprayar liite med hårspray.

Använder random schampoo och Balsam :P tar det som finns haha :)

[Golgadoth]
0

Jag har väldigt olika hårrutiner vad gäller mitt hår.
När jag hade låångt svart hår, så tvättade jag det ungefär varannan till varje dag, beroende på hur smutsigt det var.
Jag kommer faktiskt inte ihåg om jag nånsin hade det lockigt eller i någon sorts frisyr, kanske flätor, men mest bara utsläppt och rakt.

Nu är det nästintill snaggat så jag behöver inte tvätta det så ofta :D

Kan ju inte ha så många olika frisyrer just nu heller.

Det blir väl i så fall en minimal liten mohawk eller normalt, haha.

Ska dock spara ut och låta mitt blonda hår växa ut. Kan vara kul med förändring. Dock färgar jag väl om det så fort jag ser en färgtub ;P men ska försöka att låta bli.

mathildaa-n
0

Jag duschar mitt hår 2 eller 3 gånger i veckan och använder hårinpackning en gång i veckan. På vardagarna låter jag bara det vara som det är, lockigt, och fönar aldrig det. Det tar sån jävla tid ;) på helgerna kan jag ibland platta det eller sätta upp det om jag orkar. Jag sätter dock upp håret på natten för att inte slita så mycket på det :)

freddiie
0

Duschar ganska ofta, har liksom inga speciella dagar för dusch. Använder inte mycket schampoo, men mängder med Balsam. Mitt hår är aldrig fett. Jag har riktigt tjockt hår, som jag varken plattar, fönar eller lockar. Har dock färgat ganska mycket, men det är fint och fräscht :)

Cindy
0

Jag tvättar håret ca var tredje dag med Schampo och inpackning (hela håret in till hårbottnen!).

Borstar dagligen med en äkta svinborste från Mason Pearson. Flätar håret inför natten, sätter ofta upp det dagtid.

Färgar rötterna ca var 4-5e vecka, och klipper topparna var 6-8e.

Är håret trassligt har jag i lite balsamspray från K-9 Competition som egentligen är till hundar… :-P

Fönar i princip aldrig, och stylar nån gång per år.

Tar tillskotten B-vitamin, D-vitamin, omega-3, MSM och magnesium. Samtliga främst för hälsan, men också för håret o naglarna.

Vänliga hälsningar
Cindy

Jetta
0

Tvättar håret med Balsam ungefär var fjärde dag (har nyss börjat tvätta så sällan , förut varannan dag). Sover med håret uppsatt i knut, tycker att det håller sig rent längre då. På vardagarna brukar jag bara ha utsläppt , ibland sätter jag upp luggen men då blir mina klasskompisar chockade. Brukar aldrig platta eller locka , har bara Locktång men den är dålig. Önskar mig en plattång så om jag får en (eller köper en själv) så kommer jag nog ha plattat ganska ofta.