Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 37405 ggr
cillisw
104

Få bort färg snabbt?

Skulle behöva tips på hur man på bästa sätt får ur en misslyckad färg i håret? Någon speciell produkt som kan rek? Fick råd av min frisör att köra mycket på inpackning så skulle färgen sköljas ur snabbare..

[Golgadoth]
6

Vilken hårfärg har du nu och vad vill du ha för färg? det enda sättet är väl att bleka.. beroende på hur mycket du vill ha bort av färgen kan du använda silverschampoo, extreme/intensiv blondering, avfärgning eller blekning. om du inte har allt för mörkt hår kan du också färga över det.

cillisw
1

#1 Jag färga från platinablond till ljus beigeblond men det blev grått/grönt. Jag var hos frisören idag och drog upp massa massa slingor och gjorde en avfärgning på dom så nu ser mitt hår mycket bättre ut. Dock är mitt hår lite för känsligt för att min frisör skulle våga lägga i en färg dvs beigeblond. Men hon rekommendera mig att använda inpackning flitigt så skulle färgen försvinna mer och mer då den inte har satt sig så djupt tydligen. Så färgning/blekning är inte ett alternativ för mig just nu. Tänkte mer om det fanns någon produkt som kan få färgen att mattas av snabbare? :)

Strumpa
0

Jag tycker "billiga" schampon drar ur riktigt bra, om man ser till att verkligen löddra in det ordentligt. Nu menar jag dem i stil med V05, Head and Shoulders, Herbal Essences etc. De innehåller massa ämnen som öppnar upp hårstrået mkt (som schampon gör då syftet är att tvätta rent håret från produkter och oljor och dyl) och jag har märkt att det hjälpte mig iaf när jag ville få ur en extremtoning vars pigment hade bitit sig fast i håret.

Ett annat tips är feta inpackningar, t.ex Elvitals vita burk som luktar typ bivax. Du får prova dig fram helt enkelt Tungan ute

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Alex
0

#3 Nej nej, inte Vo5! Innehåller fullt med Silikoner, så det är aja baja. Flört Men jo, annars kan jag mycket väl tänka mig att billigare schampon är sämre på att bevara hårfärg.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

cillisw
0

#3 Okej ja jag har ett billigt Schampo hemma Sunsilk repair, det kanske kan funka får köra på det och se vad som händer. Glad Jag köpte en Gliss inpackning igår men jag tror inte den är så fet, får köpa en ny då. Tungan ute Tack så mycket för dina tips! Glad

Alex
0

#5 Sunsilk innehåller också Silikoner, så det rekommenderar jag inte…

Mvh Alex
Värd för Ridsport

cillisw
0

#6 Jo jag vet, inte bra! Tungan ute Vill bara få bort så mycket som möjligt av min "underbara" färg! Gör Silikoner så att färgen stannar längre?

Alex
1

#7 Det lär ju inte gå snabbare i alla fall, eftersom det lägger sig som en hinna runt håret och hindrar att annat kommer åt det. Så det blir ju betydligt svårare att få ur färgen med hjälp av andra saker… Sen förstör det ju håret i längden också.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

cillisw
0

#8 Jo just det, men då kör jag mitt silkonfria Schampo från apoteket och så får jag försöka hitta en silikonfri inpackning. :)

Alex
0

#9 Låter bra det. Glad Det finns ju andra billiga, silikonfria schampon annars.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

sandraxea
0

head and shoulders. eller vad det heter. =)

sandraxea
0

sen måste jag tillägga att anledningen  till att ditt hår fick en grön ton  är för att du saknar tillräckligt med röda pigment för att det bruna färgen ska fästa ordentligt. =)

cillisw
0

#12 Jo men det skulle bli beige ljusblond inte brunt.

Magdalena12345
4

vad finns det för billiga schampoon utan Silikoner då? (:

cillisw
2

#14 Jag har ett från apoteket- Apoliva care heter det. Det är ett milt Schampo som är återfuktande. Bra om man har torrt hår och passar även om man har torr och känslig hårbotten. Kostar runt 50-lappen. :)

Alex
0

Coop X-tra Schampo är ett exempel på ett billigt, silikonfritt Schampo.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

cillisw
0

#16 Vad finns det för fler silikonfria Balsam förutom Grazette? :)

Alex
0

Schwarzkopf Gliss ska vara silikonfritt i alla fall, om du vill ha "mataffärsschampo". Övriga såna är jag inte så säker på hur det är med.

Mvh Alex
Värd för Ridsport