Hårshampo
Hej!
Jag behöver tipps på bra shampo från frisör som kan passa mitt hår. Tycker det finns så himmla många olika så jag behöver tipps på nått ricktigt bra.
Jag har tunt fint nordiskt hår som lätt slits i topparna.
Det är ju ganska individuellt vad man tycker är bra, fast å andra sidan har jag nog inte hört någon klaga på salongsprodukterna. Själv är jag ett stort fan av Grazettes produkter, bl.a. Crush och XL.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

så man kan räkna med att jag kan ta vilket som helst från frisör till min hårtyp utan att riskera att håret blir svinto?
Är det bättre ju dyrare det är?
Bättre ju dyrare det är vet jag inte, det beror ju på anledningen till priserna. Men de flesta från salong brukar väl ligga runt samma. Det bästa är väl kanske att fråga din frisör vad h*n tror passar bra, som kan se ditt hår "live". Men det är ingen större risk att du förstör håret om du testar något i alla fall. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ok, jag får fråga dom.
En annan fundering…
kan det skada håret om man alltid använder inpackning istället för Balsam varje gång man tvättar det?
Så länge det är en bra inpackning så skadar det inte håret.
Men det kan vara värt att kolla så det inte innehåller silikon, för det gör många inpackningar tyvärr.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jag har nu köpr matrix biolange..håret blev bra av det så jag är nöjd. På fredag blir det toppning. =)
Så bra att det fungerade! 
Mvh Alex
Värd för Ridsport

ja =) och så har jag testar spreja i lite glanspray i topparna efter hårtvätt och då är håret inte lika torrt och jag får fint vågigt fall.
#7 Innehåller Grazettes produkter, bl.a. Crush och XL silikon?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#10 Oki vad bra! :)