Tvätta håret sällan
Jag blev väldigt inspirerad av en vän som tvättade sitt hår väldigt sällan och tänkte själv prova det. Nu är jag fast! ;)
Jag tvättar mitt hår en gång i veckan. Jag avskyr känslan av torrt, nytvättat hår och det är svårt att göra iordning.
Ibland sköljer jag håret någon gång emellan tvättarna men oftast inte.
Att tvätta håret sliter på håret. Nu sliter ju jag ganska mycket på mitt hår genom att inte kamma eller borsta det men jag trivs ändå med denna sparsamma hårtvätt.
För att inte håret ska kännas fett eller platt så använder jag torrschampo i hårbotten. Kan inte leva ett normalt liv utan torrschampo hehe…
Mitt hår är som bäst mellan 3e till 5e dagen ungefär.
Att kunna vänta så länge som en vecka mellan tvättarna har tagit över 1 år att kännas bekvämt med. I början tvättade jag var 4, 5 dag men nu har jag den perfekta rytmen för mitt hår.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Hm, kanske borde testa torrschampoo då, för lite tid/lat för att tvätta å fort det blir fett, men mössa är bra saker :P
Paulina
#1 Du ska prova kombinationen torrschampo+ mössa! It´s the shit hehe
Ska du köpa torrschampo föreslår jag Tony & Guy, det funkar bäst.
ska erkänna att mycket beror på min lathet också. Jag hatar att tvätta håret och jag hatar när det är nytvättat för då är det helt odugligt att hantera.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Åhå, då låter det ju som ett måste att testa! :P
Haha, den där latheten ja ;) Jo, efter två-tre dagar är mitt hår som bäst. Första dagen är katastrof åt alla tänkbara håll :S Men det blir ju lite fett vid fjärde, men jag är lat och drar ut det till den femte, så det blir en del mössdagar eller dagar då man sätter upp det på något vänster.
Paulina

samma här, speciellt när jag har extensions så kan jag tvätta håret var 4e eller 5e dag om så nu är. mitt hår luktar ALDRIG illa och ser aldrig fettigt ut heller ;O däremot så tvättar man ju kroppen en aningen oftare, haha
Jag är också otroligt lat vad det gäller att tvätta håret (A) Men å andra sidan mår det ju bra av det och jag "klarar" 3-4 dagar utan att det ser fett eller stripigt ut, så både jag och mitt hår är glada :D
Hakuna matata!

Jag känner en kille med ca 40-50 cm långt hår och som tvättar sitt hår vid nyår - enbart. Dvs, en gång om året
Dock luktar det inte så gott efter ett tag.
Idag tyckte jag håret var lite tråkigt när jag såg mig i spegeln och då kom jag på att det var tisdag- hårtvättsdag! :P
Sajtvärd på Iller.ifokus
Haha själv älskar jag när mitt hår är nytvättat, har korkskruvar också och ganska lent hår. Så detta är nog inget för mig iallafall! 8)

Hehe det skulle inte funka för mig efter en träningstur måste man bara tvätta håret enligt mig,jag tvättar mitt varannan var tredje dag :)

Hur lyckas ni för att håret inte ska bli fett? Det är då mitt typ dagen efter dusch, vidrigt :p
#10 mitt brukar också bli lite småfett i underhåret efter bara ett par dagar men då sprayar jag bara i torrschampo i hårbotten som gör att håret blir matt igen. Efter typ 3-4 dagar är håret som bäst!
Sajtvärd på Iller.ifokus

antagligen för att du duschar det för ofta. då blir det fett snabbare

#12 Har provat vänja av håret i över ett år nu, till att tvätta det typ var 3-4 dag. Men det är vidrigt efter en dag, tur det finns mössa.
#13 Det tar evigheter att vänja håret. Skulle själv aldrig stått ut om jag inte haft mitt älskade torrschampo.
Sajtvärd på Iller.ifokus

ja men sånt tar väl tid^^

Var finns torrschampo att köpa? Finns det i typ Kicks eller måste man köpa hos en frisör? Och vad kostar det ungefär? :)
Finns att köpa på kicks, lindex och liknande butiker. Det bästa tycker jag är Tony & Guy och det kostar 125.-
Köp inte proffs torrschampo. Det är superbilligt men helt värdelöst..
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag tvättar varannan dag till varfjärde. För jag fixar mitt hår ganska mycket. Så de är jätte mycket spray i mitt hår efter 2 dagar.

#17 Okej, tack!
Om man tvättar håret Regelbundet, 1-2 ggr veckan, så kommer det efter ca 1-3 månader sluta bli "fett" då det går in i en naturlig fas och producerar inte mer av vad-det-nu-heter än nödvändigt.
Torrschampo är ingen långtidslösning och sliter på håret även det. så då kan man lika gärna tvätta det 4 ggr i veckan. ;P
#21 Jo, jag har förstått att torrschampo inte är speciellt bra för håret men det gör mitt hår så mycket bättre än om jag tvättar det varje dag då jag hatar att ha nytvättat hår. Skulle dock vara kul att hitta en naturlig produkt som funkar som ett torrschampo.
Sajtvärd på Iller.ifokus