Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 4373 ggr
sandraxea
0

TIPS på prod för BLEKT hår?

Hey!
Jag har ingen som hellst sympati för mitt egna hår och hårdblekte.
Så nu är jag ute efter produkter som, i den mån det är möjligt, "reparerar" skadat och behandlat hår.
Självklart är det att föredra om de är till för blonda hår.

jag har sökt genom internet men känner mig osäker…

(annars är jag mörkhårig med extensions i alla former så jag behöver inte tvätta eller behandla det så mkt.)

Har någon erfarenhet av LUSHs produkter för blondt hår? är det värt ca 200-lappen /produkt?

TACK SOM FAN HÅRNÖRDAR

Saphir
0

Jag tror ite du kan "reparera" håret utan du får klippa bort allt det slitna istället tyvärr :/

mollycrimson
0

Använd ALLTID inpackning, ALLTID värmespray (om du plattar/lockar/fönar). Ät "hårpiller", det gör jag och mitt hår växer och är inte alls lika slitet längre (de jag använder heter "Hårkontroll"), klipp topparna en gång i månaden (går att göra själv, bara toppa det yttersta liksom).

Men ja, som ovanstående kommentar bör du ju klippa av det mesta av det slitna iaf.

sandraxea
0

haha ja alltså… Jag är medveten om att slitna toppar bör klippas bort, men håret är inte speciellt slitet trots behandlingen och helt ärligt finns det inte så mkt att klippa bort då jag är otroligt korthårig.

Jag är ute efter produkter för att undvika slitage ytterligare.
Då jag måste tvätta håret mer nu eftersom att jag är utan extensions och dessutom blond.

värmespray och inpackningar är standard.
liksom klippning av toppar.

Jag har stenkoll på allt, utom just produkter för "reparation" av blekt hår,.

isay
0

gå in till en frisör o fråga? :D

isay
0

gå in till en frisör o fråga? :D

Alex
0

Reparera går inte, utan du får ta vara på det som det är nu, undvika att det blir värre så gott det går.

Och det är ju som du gör, inpackningar, värmeskydd, UV-skydd, undvika stylingverktyg, att borsta håret i blött tillstånd osv… Sen även att vara noga med vad de produkter du använder innehåller, såklart, så det inte skadar håret mer än det hjälper.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Elshira
0

jag tror att anledningen hon skriver "reparera" är just att hon vet att det inte går att reparera utan bara att hjälpa för framtiden :P

Hakuna matata!

mollycrimson
0

okej men ät hårpiller, haha

sandraxea
0

"hårpiller" ska ju ätas lååångt innan och påverkar inte håret som redan sitter på huvudet, men det som kommer växa ut. och jag kan nog påstå till 90% att jag inte kommer att fortsätta bleka håret om 4 mån.

Jag var huvudsakligen ute efter PRODUKTER som tillfälligt "reparerar" dvs, håller håret mjuk och relativt fresht under tiden jag planerar att vara blond.

och undrade om någon hade erfarenhet av LUSHs produkter…

mvh

mollycrimson
0

det gör att håret som växer ut blir starkare :) det var det jag menade.

sandraxea
0

ja precis! långsiktigt är det en jättebra sak att göra!

LindaKarlstrom
0

#11. När jag blekte slingor hos frissan satte hon i något hon kallade för "smoother" och håret blev jättemjukt och fint! Till skillnad från då jag hade tvättat ut det ;) kommer dock inte ihåg märket! :(

sandraxea
0

Tack, ska gå igenom internet och se vads jag hittar

mollycrimson
0

kom på en sak. jag brukar använda silikondroppar för slitna hårtoppar!

juliapettersson
0

Jag övervägde att klippa av mig allt mitt söderblonderade hår och färga det mörkt, för det var som en stor boll i bak på skallen för att det var så torrt och slitet, och en del hade gått av.

Köpte Schampo från Joico's repair-serie, och en inpackning och värmeskydd från L'Oreal. Mitt hår har nu blivit jättefint och mjukt igen. Så det går faktiskt att "reparera" Flört.

Tänker aldrig använda billiga Ica-schampon igen i alla fall, de torkar verkligen ut håret…

sandraxea
0

Tack ! Då ska jag leta efter dem!