Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 4738 ggr
VimseVira
2009-11-30 23:43
0

Tunt hår

Jag har i princip färgat mitt hår non-stop sedan iaf 5år tillbaks och nu har jag inte färgat om det sedan sist (vilket är några månader sedan). Det "kliar" absolut i fingrarna men mitt hår har blivit så tunt, stripigt och slitet av allt färgande så nu behöver det verkligen vara ifred så att säga. Jag har klippt det en gång redan för att få bort det värsta slitna, men efter att ha kollat på det lär jag mest troligen behöva klippa till det lite igen (mest där det färgade finns kvar, för det som växt ut är rätt fint).

Nu är dock min fråga om någon har tips om hur jag kan få håret lite tjockare igen!? Det har aldrig varit jätte tjockt, men nu är det för tunt känner jag… någon som har liknande bekymmer men hittat ngt bra Schampo? Till vettiga priser och inte bara dyrt pris men i princip samma innehållseffekt som Euroshopper…

beliivelove
2009-12-02 00:16
0

du kan gå in på mitt inlägg Tyx om mitt hår!

Sätt upp håret i en sån knuta och gå med det i kanske några veckor osv,. det hjälper mkt. för håret växer fortare tycker jag och håret blir starkare! :)

VimseVira
2009-12-02 18:41
0

Jag brukar gå med det i knut, men det sliter bara mer på det… på mitt iaf Tyst

Fiona
2009-12-02 19:13
0

Vad jag har hört så sliter det mer att gå i tofs än att ha det utsläppt Obestämd

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Moonchild89
2009-12-02 23:05
0

Använd stylingprodukter. Rekommenderar starkt osis dust it och björn axén styling powder. Superbra produkter som ger håret volym! För att få maximal volym, tupera.

/Moonchild89 👻

VimseVira
2009-12-02 23:19
0

#4 Har hört talas om det där OSIS innan, vad ger det för effekt? Men jag är inte ute efter volym eller att styla mitt hår… är ute efter att det ska bli tjockare utan att i stil med det behöva tupera. Det är ju bara tillfällig lösning på problemet…

Men ändå ett råd, så självklart tack.

Moonchild89
2009-12-02 23:28
0

Osis ger väldigt mycket volym till håret så det ser väldigt mycket tjockare ut, samma med styling pudret från björn axén. Visst, det är en tillfällig lösning men bättre än inget. Jag tror inte att det går att göra något åt problemet med en gång, det tar nog ett tag tills du får tillbaks det fina hår du hade innan.

Men sluta färga sönder håret i fortsättningen och använd inpackning regelbundet som reparerar det hår som är skadat. Hoppas att det löser sig, har själv väldigt tunt hår, dock inte pga att jag har färgat mycket. Jag har alltid haft väldigt tunt hår så jag får nöja mig med stylig produkter som ger tillfällig volym och jag är i alla fall väldigt nöjd med dessa produkter.

/Moonchild89 👻

VimseVira
2009-12-02 23:41
0

Är Osis en sorts mousse då, eller är det ett Schampo?

Men när det kommer till hårinpackningar, vad är det dem gör för skillnad jämtemot vanlig Balsam? Jag har aldrig varit sådär värst fixerad (eller vad man nu ska kalla det) när det kommer till hårprodukter eller så, men jag vill ju ha något som jag vet att kan göra mitt hår tjockare efter en tids användning.

Tro mig, mitt hår ska få bli "au natural" i fortsättningen! Inte värt det när håret tar sådan skada…

Moonchild89
2009-12-02 23:49
0

Osis är ett puder som du pudrar i håret och ruffsar till det. Hjälper dig att fixera din frisyr men det bästa, ger en otrolig volym. Super! Hårinpackningar brukar innehålla mer "nyttiga" ingridienser för håret än bara vanligt Balsam som oftast bara gör jobbet att få håret lättare att reda ut efter schampoonering. Nej det är väl det som är bakslaget när det gäller färgning. Höll på jag med en förut (blonderade) men mitt hår blev så risigt. OMFG alltså, det kommer jag inte göra om.

/Moonchild89 👻

VimseVira
2009-12-02 23:55
0

Tips på någon bra hårinpackning då?

Moonchild89
2009-12-03 00:03
0

Jag är rädd för att du får fråga någon annan om det. Har ingen speciell favorit som jag kan rekommendera, håller på att leta efter den som passar mitt hår bäst. Men de billiga brukar tyvärr vara rätt sugiga :S men man vill ju inte heller betala en förmögenhet.

/Moonchild89 👻

VimseVira
2009-12-03 00:08
0

Tack ändå =) Har funderat på hårinpackning ett tag, men alltid fått för mig att det inte har så stor skillnad. Se, men lär ngt nytt var dag OskyldigTungan ute

Moonchild89
2009-12-03 00:14
0

Var så lite så :) på mig gör det nytta i alla fall, men det är väl individuellt. Beror ju som sagt på vilken hårinpackning man använder, det finns ju som sagt en hel del att välja bland, så svårt att hitta en favorit som man tycker gör någon nytta. Det jag har märkt med hårinpackning är att håret känns mindre risigt och blir glansigt och fint, håret känns starkare.

/Moonchild89 👻

Alex
2009-12-03 15:50
0

Grazette Crush Wonder Mask (nr. 6) kan jag rekommendera när det gäller hårinpackning.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

VimseVira
2009-12-03 17:49
0

#13 Köps den varianten hos frisörerna eller i vanlig affär?

Alex
2009-12-03 17:53
0

#14 Den får du köpa hos frisören.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst