Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 4979 ggr
Ingu1
0

Silikonfria hårprodukter.

Jag har sedan ngn månad tillbaka tvättat håret med silikonfritt hårbalsam. Det torkar inte ut hårbotten och efter en tid så blir håret mkt rent dessutom är mitt hår jätteblankt. Av och till kan man tillsätta bikarbonat vid hårtvätt. Såg att Garnier har silikonfritt hårschampo nu.

Ngn som har synpunkter på denna hårtvätt?

Ingu.

Alex
0

Hur menar du, synpunkter på silikonfria schampon och Balsam? För i så fall är det det enda vettiga enligt mig, Silikoner förstör bara håret i längden. Och det finns betydligt fler märken än Garnier som har silikonfria produkter, bara att de väl kommit på det först nu och gör reklam för det. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ingu1
0

Mitt hår har blivit mycket finare och bättre kvalitet oxå, det är Garnier´s hårbalsam jag har använt. Det  finns en hel lista om silikonfria Balsam på nätet.

Ingu.

Chamy
0

Va kul att det funkar för dig. Det är så skönt när man hittar en rutin som får håret att kännas grymt!

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

EmmaG
0

Nån som har koll på om de där nya Tresemme (?) är silikonfritt?

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

regskylt
0

#4 det ska inte innehålla siliconer.

Gudris
0

Så vitt jag sett så innehåller alla TREsemmebalsamen siliconer eller mineraloljor… Själv tvättar jag med milt Schampo och balsamerar med diverse silikonfria Balsam :)

Fiona
0

Vart har du hittat listan med en massa silikonfria schampon? Länka gärna =)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Gudris
0

Här kommer två Länkar från lockig.se där de sammanställt några listor över siliconfria produkter.

Mildare schampon

Sulfatshampon

Det finns ganska mycket ändå i vanliga affärer som är utan siliconer bara man vet vart man ska kolla Glad