Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 2293 ggr
[Bolten]
0

Hårvårds serie

Har lite frågor :)

• Vilken hårvårds serie och märken använder du?
  • Innehåller de märket siliconer?
  • Innehåller det sulfat?
  • Vad kostar det/var köper man det?

tacksam för svar :)

manitobacream
0

Hej,

jag använder coopX-tra Balsam för tvätt, garnier respons inpackning med pärlemor och körsbärsextrakt som vårdande och leave in. Lite klick och Shockwaves Boost it, heat defense volumizing mousse innan jag trattfönar och ev lite spray av samma märke när det torkat.

Dessa produkter innehåller inga Silikoner, lite Sulfater (som emulgeringsmedel) dock lite alkohol i sprayet, därav ringa användande.

Inga av dessa produkter är dyra eller svåra att få tag i.

Förövrigt är jag helt såld på Balsammetoden, fungerar fantastiskt bra och håret blir ljuvligt!

isay
0

nivea intense repair, shampo, Balsam och inpackning, tycker det är jättebra :D

sedan använder jag tresemmé värmeskydd! också väldigt bra!

har inte orkat kolla om det är siliconer i.. :)

regskylt
0

Jag har nydligen börjat använda

**Joico K-Pak Clarify Chelating shampo
**

Joico K-Pak Conditioner

De kostar ca 200 kr styck och kan köpas hos frisörer. Inehåller givetvis inte siliconer men Sulfater vet jag inte. Man kan också beställa på nätet.

Gudris
0

Jag använder Natusan top-to-toe wash till tvätt, Änglamark sensibel Balsam och Utrekram Camomile Conditioner som vårdande Balsam. De innehåller inga siliconer och inga starka Sulfater så vitt jag vet :)

De två första köpte jag på coop, utrekram köpte jag på hälsokosten. Änglamark kostar runt en tjuga, Natusan kostar ungefär 50 tror jag och utrekram ungefär 60-70, men går att beställa billigare på nätet.

Alex
0

Helst använder jag Schampo och Balsam från Grazette (gärna Crush, men även XL). Innehåller inga Silikoner, men Sulfater (som jag behöver, då jag stylar håret mycket). Du köper det på frisörsalonger och priset på Crush är ca 80 kr för 200 ml Schampo samt ca 80 kr för 150 ml Balsam (finns även i större förpackningar).

Alternativet är Schwarzkopf Gliss Color Protect, utan Silikoner men med Sulfater, kostar ca 40 kr styck (schampo och balsam) på Ica, för 250 ml.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Fiona
0

Vilken hårvårds serie och märken använder du?

- Jag växlar mellan två schampon, ett från Oliva by CCS för färgar hår och ett kamomillschampo från Urtekram. Är dock inte nöjd med kamomillschampot, tycker att det blir fett snabbare när jag duschat med det + att jag trodde det var blekande men det var det inte. Istället för Balsam så kör jag med hårinpackning från Wella för färgat hår

Innehåller de märket siliconer?

- Nej!

Innehåller det sulfat?

- Schampot från Oliva by CCS & hårinpackningen gör det.

Vad kostar det/var köper man det?

Oliva by CSS för köpt på apoteket, vet inte för hur mycket men skulle gissa på mellan 30-50 kr. Hårinpackningen är köpt på Ica och kostar 50 kr. kamomillschampot är köpt på Hälsokost och kostar 73 kr

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg