Jag tappar håret
Ok, alla tappar hår, det vet jag. Men det senaste, kanske halvåret, har jag tappat jättemycket hår. Märker det främst när jag duschar. Jag är redan väldigt tunnhårig från början och känner nu att jag inte vågar göra nånting med det. Jag färgar alltid hos frisör men har inte råd att gå så ofta så det slits inte pga det, jag känner mig inte stressad eller så. Har mohikanfrisyr egentligen och använder dust-it för att få till det, och fixerar sedan med hårspray. Har nu inte använt några stylingprodukter på ett tag för att se om det blir bättre, men icke. Jag tycker detta är jättejobbigt!
Vet ni vad man kan använda i håret för att få det starkare? Eller vad tror ni?
/Christine
Har du ändrat kosten något det senaste? Bytt Schampo?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Nej, inget sånt tror jag, brukar variera Schampo mellan wella och sunsilk… Däremot har jag de två senaste månaderna ätit bättre.
/Christine
Nu vet inte jag om Sunsilk har ändrat innehållet i schampot nyligen, men det innehöll i alla fall Silikoner förr, så det kan absolut vara en anledning. Jag skulle faktiskt råda dig att offra lite mer pengar på ett riktigt bra kvalitetsschampo, från frisörsalong. Det kan faktiskt göra underverk.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Det var det jag var rädd för :P Men sånna schampon ska ju vara mycket drygare också har jag hört..?
/Christine
Japp, det är de. Det behövs väldigt lite, och speciellt till ditt hår som är så kort.
Jag tycker att det absolut är värt det, bara man har pengarna när det väl behövs köpas.
Men som sagt, det är oftast betydligt större flaskor samt drygare.
Sen kan det vara smart att försöka att inte tvätta håret alltför ofta, försöka hålla det till varannan dag istället för varje dag (om du nu tvättar håret dagligen).
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Det blir till att knalla till nån frisör imorron då ;) Och jag har länge nöjt mig med att tvätta varannan dag :)
/Christine
Låter ju bra det.
Får hoppas att det hjälper nu då!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Trikigt!
Jag har vart med om det i två omgångar, alltså att tappa rejält med hår. Stora tussar. Det har i mittfall berott på kasst mående ett tag. Som tur är så har jag en del att ta av, men det är fruktansvärt att uppleva ändå! Turligt nog så kommer det tillbaka när man väl mår bättre igen. Skulle det vara något sådant så ta väl hand om dig, det borde man ju göra alla gånger, håret speglar ju hur man mår likaväl som hyn och allt annat. Hoppas du får ordningn på problemet!
Paulina