Hår iFokus

Hår

Etikett: hårvård
Läst 1806 ggr
isay
0

tips om produkter till håret!

Hejsan, jag skulle behöva lite tips om produkter som vårdar håret ( som inte är allt för dyra  ;) )

och även saker man ska göra för att inte slita så mycket! :)

jag har ganska slitet överhår (uppklippt) men resten av håret är inte så slitet, och jag vill inte klippa av det uppklippta lixom..

skulle bli glad om någon svarade!

Alex
0

Vad använder du för Schampo och Balsam i nuläget?

Att undvika värme så mycket som möjligt (hårblås, plattång…) och använda en värmeskyddande spray innan du gör det hjälper ju en del. Samt inte färga onödigt mycket, speciellt inte bleka. Undvika att borsta håret och liknande när det är blött, eller åtminstone väldigt försiktigt då det är skörare när det är blött.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

isay
0

Nivea intense repair använder jag. Jag läste någon stans att den inpackningen var bra :)

jag undviker att platta/locka och blåsa håret och ifall jag gör det så använder jag mig av värmeskydd,

Jag gör det mesta för att skona mitt hår efter en helblekning från mörkbrunt..

färgar inte håret ofta alls nu, bara slingor när det har blivit för mycket utväxt, jag har kommit fram till att det är skönast att slippa färga utväxter.

vad mer kan jag göra för att inte slita?

har hört om olivolja, men förstår inte hur man ska ha i det, i hela håret eller bara i längderna? :o

isay
0

putt

look
0

Blanda olivolja med en äggula och smeta in i (hela) håret! Vira in skallen i plastfolie och låt sitta så länge du orkar. Tvätta sedan håret två ggr med shampoo och balsamera! Nu är håret återfuktat i alla fall.

Sen gäller det att ta det lugnt, tvätta håret så lite som möjligt (försök att få ner det till 1-2 ggr i veckan!) Inpackning en gång i veckan (Aussie 3 minute miracle, elvital anti-breakage), och rufsa inte håret med handduken när du ska torka det utan krama ur vattnet med handduken!

Sen finns de dessa tråkiga och jobbiga tips som : Ät nyttigt och lev väl! Men i alla fall, ta vitaminer speciellt för hår och naglar. Eller b-vitamin bara.

Massera hårbotten så stimulerar du hårtillväxten och ger håret mer liv.

Typ, det är allt jag har att säga!

Eloz
0

tack för tipsen! :)

[Pancakes]
0

Jag tycker att du ska prova Disp Selected Healing Cream, en leave-in produkt som funkar kanon.

Kostar ca 160:-

isay
0

vart finns den att köpa då? :)

isay
0

testade olivolja och ägg hårinpackningen, ´håret kändes faktiskt bättre! :))

isay
0

putt