Hår iFokus

Hår

Etikett: hårvård
Läst 1740 ggr
VonDrufva
0

Hjälp mig! Vad händer med mitt hår?

Gaaaaah! Jag har aldrig haft jättetjockt hår, och det har blivit tunnare med åren. Meeeeeeen!

Sedan någon månad äter jag enligt lchf och de sista fyra dagarna känner jag inte igen mitt hår! Det är otäckt tunt och liksom "fett" något det aldrig varit tidigare. Det glänser som aldrig förr och är otroligt mjukt, men det går liksom inte att göra något med det. Det är "glatt" och faller som det vill trots fön och platt-tång. Hjälp mig snälla, jag ser inte klok ut!!

Har börjat äta B-vitamin och öljäst. Kan det hjälpa?

Tacksam för svar

Chamy
0

Vad är lchf?

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

Gerbilflicka
0

"low carb high fat"?
Blir det jobbiga forandringar nar man provar en viss diet sa tycker jag att det ar ett tecken pa att det inte funkar for en och att man borde prova nagot annat.

Chamy
0

Ja verkligen, om man märker att ett problem dyker upp i samband med dieten så är det dags att lägga av med den.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

Russtoka
0

Har också sån hårtyp, jättetunt, glatt och svårt att sätta upp.

Jag har också tappat håret helt i pannan så jag har väldigt höga vikar. Jag har långt hår så det syns inte så mycket - om det är vindstilla. Men jag måste sätta upp håret när jag ska jobba, så jag döljer eländet under en sjalett eller klut.

Har stora komplex för det här. Det går inte att göra något åt heller.

Jag avundas de muslimska kvinnorna som får ha slöja. Mitt problem skulle inte märkas alls då. Men jag är inte muslim och tänker inte konvertera.

VonDrufva
0

Hej och tack för svar.

Russtoka, jag har ändå kollat upp lite och det verkar som om man kan göra en del med hjälp av tillskott av vitaminer och mineraler. Massage skall också göra susen. Vad har du provat?

Nej, konvertera inte. Inte p.g.a. håret i all fall :)

Russtoka
0

Vad för typ av massage ska det vara? Finns det någon som gör det eller kan man lära sig själv?

VonDrufva
0

Det råd jag har fått är att själv massera hårbotten med fingertopparna och "dra" lite i håret närmast botten. Ingen aning om det kommer att funka, men det kan ju vara värt ett försök.

fellfrosch
0

Det är förmodligen bara hormonnivåerna i kroppen som ställer om sig. Det hände för mig med och många andra men det går över rätt snabbt ( 1-2 månader för mig) och nu är mitt hår finare än någonsin Glad

Mooniq
0

von drufva

jag har ätit LCHF i snart ett år. Hade några månader där håret markant blev tunnare men nu har det börja gro som bara den.. runt pannan har jag vad grannen kallar för bebislugg.. en massa nytt hår som gror…Det kan vara vanligt med en sån dipp när man ändrar kosten.

Jag provade för några månader sen att byta till ett ekologiskt Schampo o Balsam.. men det funkade inte alls. höll på att bli helt skallig. Kompisen testade oxå samma Schampo o Balsam och även hon fick massor av håravfall..så jag fick gå tbx till matrix

Till någon annan… är matrix biolage - serien ok eller är det en massa "fel" ämnen däri.. försöker läsa på flaskorna men texten är liten…

Monica

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃