Vilken hårfärg tycker du..
Vilken färg du ska ha, eller vad menar du?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#1 Ja
Vad är du beredd att göra med håret? För ska du få en annan färg krävs det ju i stort sett att du bleker.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#3 Jo jag är beredd att göra ganska mycket förutom att klippa det kort. Längden är till svanken nu ungefär & inte slitet.
Men sen har jag hört att blekning kan slita en del så att man nästan måste klippa lite toppar också..
(Har aldrig blekt håret)
Att bleka sliter en hel del, speciellt om du ska ha det ljust från svart. Då får du även räkna med en lång blekningsprocess och antagligen gå med orange-gult hår en period. Beroende på hur ljust du har tänkt dig då…
Vill du bli blond? Eller ljusare brun bara?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#5 Nej vill absolut inte bli blond, har mer tänkt mig mycket ljusare brun nyans. Som tex guldbrun, ljusbrun m.m åt det hållet.
Men inte blond tack, never!
#6 Okej, då underlättar det ju lite, för då ska du inte bleka bort alla röda toner, utan låta de vara kvar. Då räcker det kanske med en eller två blekningar, så bör du kunna färga brunt på det sen.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#6 Låter bra det, är ju inte bra att ta i för mycket! :D
Jag tycker inte att du ska bleka hela ditt hår. Det sliter otroligt mycket och kommer bli osmickrande när det växer ut.
Om du verkligen vill ha ljusare så skulle jag testa att slinga håret lite lätt. Hellre att det inte blir tillräckligt ljust än att det blir för mycket, du kan alltid göra lite mer då, iställer för att behöva börja om helt.
Hoppas det går bra!
#9 Nej jag vill ju helst helt undvika att förstöra håret.
Har aldrig blekt det. Bara färgat i mörkbrunt/ svart.. Så färgat har jag gjort i mina nästintill naturliga Färger. Har låtit håret vila ca 2- 3 månader mellan varje färgning om inte mer.
Plus att jag aldrig använder stylingprodukter, utan bara ett bra Schampo, Balsam & inpackning då & då.
Men en sak som sliter på håret har jag gjort för ca 2 år sen då jag permanentade. Det är väl i liknelse med blekning att skada håret?
Men konditionen är bra på mitt hår & alltid varit eftersom jag inte färgar ofta eller använder style produkter.
Sen så vill jag spara håret till midjan helst, har nästan till svanken nu så.. Haft långt hår i hela mitt liv, kortaste var väl till axlarna hehe.. ;)