Mitt hår är en gåta.
JA mitt hår är en gåta, det kan bli fettigt på en dag om det så vill. Det kan max hålla sig 1 dag rent, om jag har tur.. Det är så att jag har prövat alla möjliga schampon, silikonfria och för alla möjliga hår typer, utan kemikaljer och bara haft ett Schampo på örter. INGET funkar alls för mig. Jag sköljer noga, och jag använder INGET Balsam och jag har faktiskt prövat att ta 2 droppar YES diskmedel och blandat ut de med nästan 1 liter vatten och ja håret blev bara tovigt då. mitt hår burkar ALDRIG tova sig annars. Det är är väldigt lent och ligger heeelt platt mot skallen. Tänkte kanske att om man skulle bleka det och bli blond så kanske de skulle inte bli så fettigt på en dag.. Eller har jag fel ??
Vilken hårfärg tror du att jag skulle passa i ?? :) Svara ärligt. På bilden har jag tovat upp de och plattat de och har lite lite lite vax i de och spray. Brukar sällan ha nått i håret som spray eller vax nu under sommaren och inte så ofta heller för att mitt hår blir sååå lätt fettigt… Har någon tips eller så??

du tvättar möjligen inte håre talldeles för ofta så håret har vant sig vid det, och blir av detta fett väldigt fort?
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Jag har samma problem =S eller det går i perioder det där. Jag försöker att tvätta håret varannan dag så att min hårbotten inte blir uttorkad, för det i sin tur resulterar i att hårbotten producerar ännu mer fett. Det är nästan samma som med ansiktet. Har du fet hy i ansiktet och använder för starka/uttorkande produkter så producerar hyn ännu mer fett.
Sen kan jag rekommendera ett schampoo mot fett hår. Det finns tex head and shoulders citrusshampoo, det är jag väldigt nöjd med. Eller så finns det en del torrshampoon också som är väldigt bra. Men jag skulle tro att det kommer gå över, huden och håret kan ju spöka lite i tonåren. Jag tror att du skulle passa i mörkbrunt hår :)
/Moonchild89 👻
Ju oftare du tvättar håret, desto snabbare blir det fett.
Om du har blivit van vid att tvätta håret varje eller varannan dag så kommer håret bli fett efter 1 eller max 2 dagar.
De som tvättar håret 1 gång i veckan får hår som bara blir fettigt efter så många dagar. Det är hur ofta man tvättar håret som bestämmer hur fett det blir.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Tack alla :) Jag försöker att inte tvätta det på 3 dagar i bland. Det händer dock bara under lovet så jag kan insolera mig hemma. Ja jag har prövat alla möjliga schampon,kanske funkar Björn Axens Schampo. Värt att pröva:D
Prova att alltid ha i shampoo 2 gånger, när jag gör det håller det sig mycket längre, konstigt nog :P Wellas är bra (y)
Sen, ha inte i hårspray, vax eller liknande mer än du behöver eftersom håret känns smutsigt fortare då. Och sen som de andra sagt, tvätta inte håret så ofta.
Du kan ju alltid köpa ett torrshampoo, det från Lee Stafford ska tydligen vara bra. :)
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#5 Ja jag har prövat att ha i 2 gånger men de blev värre. Jo ska gå till en salong och berätta hur de är och fråga om dom har torrshampoo:)
Googla på "no poo" (poo=shcampoo). Då kommer du får upp trådar i oilika forum där det finns jättebra fakta att läs aom no-shampoo-metoden. Jag har slutat med Schampo sen ca 1,5 år. Jag tvättar enbart med rasullera, hemgjorda hårinpackningar och ibland bikarbonat om det är riktigt skitigt. Jag hade precis samma problem som du, men nu har jag vant mig av med att tvätta håret så ofta och använder som sagt bara väldigt milda "tvättmedel". Tvättar håret kanske 2 ggr i veckan, varav en gång är med "tvättmedel" och en gång antingen med bara vatten eller typ inpackning. Jag är så himla nöjd och kommer aldrig gå tillbaka till schampot!
#7 Tack så mycket för tipset ska omdelbart titta in på google : )
Jag duschar varje dag, mitt hår blir fettigt varje dag. Ska verkligen prova nu imorgon att duscha och sedan inte föränn på måndag. Har jag tur så hålls mitt hår 2 dagar… Jobbigt.
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Har du testat mjällschampo? Det kanske är så att du torkar ut hårbotten så det måste producera mer fett, och därmed gör ditt hår fett snabbare… Mjällschampo är ju skonsammare mot hårbotten och motverkar uttorkning, så det kanske kan hjälpa?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#10 ja det är det verkligen! Nästa gång jag köper shampoo så får det bli det märket!:) TAAAAAAACK
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

jag har hittat ett fantastiskt shampo!!på öb dessutom,så det är billigt.
det är ett babyshampo utan parym .mjukt och skönt heter "märket"
med en anka på framsidan.för starkt parfymerat shampo tenderar ju att irritera hårbotten.vilket gör att det blir mjälligt mm.
Mitt hår kan jag låta vara otvättat ca 1 vecka innan det blir fett.

förut behövde jag tvätta varje dag,men med det här 2-3ggr i v.
Har nu lyckats att bara göra det 3 gånger i veckan :) Och mitt knep är att tova upp det och spraya mkt ;P Great för det funkar utmärkt!!! SÅÅÅÅÅÅÅ skönt att slippa ha fettigt hår längre. Har ett Nivea Schampoo..
#15 Men sliter inte det otroligt mycket på håret att tova/ spraya?!?
#16, jo ganska rejält.. .var och klippte mig idag och FYYYYYYY vad pinsamt att hon knappt fick ut mina tover efter hon hade tvättat mitt hår… och stod och slet och slet med sin kam i toverna! och hon hade massa Balsam i och tovutredar spray men nej dom tovarna satt hårt. Hon klippte av ganska mycket hår men men :)