Hår iFokus

Hår

Etikettövrigt
Läst 2815 ggr
beliivelove
0

Permanent mörkbrun hårfärg?

Ska snart till sälen , ska färga om mitt hår mörkbrunt för i det förra ja färga, glänser det röda , igenom , asså som vi tog först  för att det blonda inte skulle bli grönt? men någon som vet ngt riktigt bra permanent som sitter! länge! och är bra?

Alex
0

En permanent hårfärg ska sitta tills man färgar om eller håret växer ut. Undantaget är väl om det utsätts för stark sol och bleks osv, samt första gången/gångerna man färgar. Vad man också bör tänka på är att undvika att tvätta håret på ett tag efter färgningen, gärna några dagar, så sitter färgen bättre. Att använda Schampo och Balsam för färgat hår hjälper också till att hålla färgen.

Sen ska märket i sig inte ha någon större betydelse, utan det har mer med vad man själv är ute efter för nyans, samt kanske även ekonomin kan spela in ibland. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

beliivelove
0

så du menar, att ja inte ska duscha på 2 dagar innan ja färgar håret?

Alex
0

Nej, efter. Innan har det ingen betydelse. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport

beliivelove
0

Så man ska tvätta det med shampo och Balsam innan man gör det då ? :)

och då vill ja på peka, när ja färgade mitt hår mörkbrunt, var första gången i mitt liv ja färgade det, sen har ja ju slingat mitt hår 3 gånger

Elshira
0

#1 De permanenta hårfärgerna jag köper i mörkbrunt till mitt väldigt skolblekta blonda hår är bara mörkbrunt i ca 1 vecka sedan börjar det vata mer och mer och efter ca 1-2 månader är det blekt rött. Detta trotts att jag inte bleker solar osv och trotts att jag färgat samma hår i över 3 år (underhåret).

Hakuna matata!

Alex
0

#5 Då kan det ha med annat att göra också. Har du t.ex Silikoner i håret när du färgar så fäster inte färgen lika bra.

Mvh Alex
Värd för Ridsport