Tips på sida med barnfrisyrer
Ja, som rubriken lyder. Någon som kan tips om var man kan hitta frisyrer på barn. Har en 3,5årig dotter med lite mer än axel långt guldrödblont hår. Hon har tjockt och väldigt fint fall på håret, men hon vägrar att sätta upp håret och det gör ont när vi kammar och borstar det. Skulle gärna vilja klippa av det (även om hon vill ha jättelångt hår…) Skulle behöva visa henne några fina kortare frisyrer så hon inte blir chockad och ledsen om jag bestämmer mig för att klippa av det.
Om din dotter vill ha långt hår varför ska du då klippa av det? Det finns massa olika produker som gör att håret blir mer lätt kammat.

Om hon vill ha långt hår så tycker jag faktiskt att det är taskigt att klippa av hennes hår bara sådär 
Som #1 sa så finns det massa bra produkter som gör håret mycket lättare att kamma. Det ska inte behöva göra ont varje gång ni borstar hennes hår! Man ska kunna ha långt hår utan att det på något sätt ska göra ont..

Min dotter har långt hår, en bit ner på ryggen o samma tjocka kalufs som jag. Vi borstar det morgon o kväll med en sån "täthårsborste" vet inte vad de heter men jättetäta med mjuka strån, jättebra mot tovor o annat. Har hon en tova så blir det balsamspray på den, just nu en barnvariant från Gekås förra gången en från oriflame. När hon duschar är det vanligt Schampo o Balsam i.
Just det! När jag gör inpackning brukar hon med göra det! Då blir håret mjukt o fint o lätt att reda ut. Hon är 3,5 min skrutta med. Hoppas du fick nått tips för jag tycker inte du ska klippa av hennes hår om hon vill ha långt.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Tack för era svar! Visst finns det en massa bra produkter och jag är inte motståndare till att använda det, men jag tycker att en 3,5åring inte ska bli utsatt för för mycket kemikalier. Hon vägrade att sätta upp håret och jag tycker inte att man ska ha långt hår och aldrig sätta upp det. Det är ju mat eller annat i det var och varannan dag. Dessutom är hon så mycket sötare med håret bortdraget från ansiktet. Hon är så liten och med håret nersläppt förvinner hela hon i en lejonman!
Vi har nu klippt av det ca 5cm och tunnat ut det rejält. Visst tyckte hon inte om det från början, men jag tror att hon själv tycker det är skönt att slippa ha de här diskussionerna varje morgon. Det är ju inte heller lika varmt i nacken när solen skiner!
Jag personligen avskyr mammor som bestämmer över sina barns hår och vad för kläder dom ska använda.
Hade en kompis när jag gick i 1-3 och hon fick aldrig bestäma frisyr eller vad för kläder hon skulle ha! Tyckte synd om henne.

#5 det är ju lite skillnad på en 3.5åring och ett barn som är mellan 7-9 år.
så små barn som 3 så får man lov att tänka praktiskt också. Det går ju inte alltid att ha långt hår och vägra sätta upp det. Väldigt opraktisk med mat i håret och sådant..
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
#5 Orkar inte ens kommentera…
#6 Tack!
Skönt att ni hittade en lösning.
Det är ju som sagt lite skillnad på ett såpass ungt barn, och ett lite äldre som faktiskt kan borsta och ta hand om sitt hår själv. Och det hinner garanterat växa ut till långt tills den dagen hon kan det. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Tycker att du fattade rätt beslut att klippa, hennes hår mår bäst av det :)
Helena

5 cm är ju ändå inte så mycket kortare