Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1556 ggr
Bella-R
0

Balsam i hårbotten elr ej?

Enligt balsammetoden så ska man ju ta en klick med Balsam i hårbotten och massera in precis som om det vore Schampo, och sen skölja ur för o sen ta Balsam igen fast denna gång från öronen neråt topparna.

Nu läste jag nånstans att man aldrig skulle ha Balsam i hårbotten..

Vad stämmer egentligen? *förvirrad*

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Ninjisen
0

Det där undrar jag med?
Någon?

JMax
0

Just hur den metoden funkar exakt är jag inte säker på men jag tar aldrig Balsam i hårbotten…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Royalz
0

Jag använder i Balsam i hårbotten, tycker mitt hår blir så fett snabbt då.

zuperzita
0

Jag har i tror jag.. Men inget händer? :s

Annaliz
0

Det beror helt på vilken typ av hår man har, vilken kvalitét man har (om man har färgat hår) m.m.

Men Balsam är ju till för att återfukta håret bortsett från hårets naturliga återfuktande. Det är hälsosamt för håret och förebygger/undviker mer eller mindre frizz (slitningar och tovor).

Så det är upp till var och en tycker jag. Vad som behövs.

Sedan finns det så många olika metoder, vissa tar mycket, vissa tar lite. Vissa sköljer med varmt/hett vatten, vissa med kallt.

Jag tar en så mycket som en femtioöring Balsam i mina toppar för att mitt hår lätt blir fett annars.

Chamy
0

när man använder sig av Balsammetoden så ersätter man sitt shampo med ett Balsam, då krävs det att man masserar in det i sin hårbotten för att fett osv ska lösa sig, efter det är färdigmasserat så sköljer man håret i mängder, vilket gör att balsamet rinner ur håret. Oljorna i håret och balsamets fett löser varandra(fett löser fett) och de rinner lätt ur håret när man sköljer. Om man har tvättar med shampo och sedan balsamerar hårbotten så drar huden åt sig fettet på ett annat sätt och man kan då uppleva att håret blir fett snabbare, vilket är anledningen till att man generellt säger att det är bäst att bara ha i Balsam i längderna.

Hoppas det klargjorde lite grann Flört

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

niffen
0

#6 Det var lite krångligt, men jag fattade tror jag…

Jag får lätt fett hår och försöker att inte duscha håret mer än var tredje dag, men ibland blir det varannan, vilket inte blir bra i längden för då blir det fett snabbare.

När det blir sommarlov och man får se ut som en slusk för att man inte behöver gå någonstans ska jag nog börja med Balsammetoden. Blir det fiasko och fettigt efter tre minuter så gör det ju inget, höhö!

JMax
0

#5 Då hänger även jag med!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

fredrikaa
0

Jag duschar varje dag. Får fettigt hår och det är grymt jobbigt! Vill inte få det så fettigt

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Annaliz
0

#9 Duschar man för ofta kan man också få fettigt hår. Testa duscha håret varannan dag.

fredrikaa
0

#10 ja det är verkligen så!:)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se