Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 4219 ggr
JMax
2009-06-12 15:29
0

Silikonfritt?

Vilka schampon o Balsam är silikonfria? Funderar på att börja med Balsam metoden men då ska det väl vara silikonfritt?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Alex
2009-06-12 15:58
0

Det bör alltid vara silikonfritt. Men schwarzkopf Gliss är silikonfritt i alla fall, och ett mycket bra budgetschampo!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Livzson
2009-06-12 18:29
0

Såg på reklamen att Fructis också är 100% utan silikon också.
Tror fler och fler börjar haka på trenden nu..

// Lisa, medarbetare på Twilight

Mizzy
2009-06-17 22:56
0

skulle behöva få tips på märken till "sista tvätt med shampo" :)

[Bolten]
2009-06-26 02:34
0

Vad gör silikonet mot håtet?;O

Alex
2009-06-26 14:53
0

#4 Det står i den här artikeln. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[luneri]
2009-08-08 01:33
0

Jag brukar alltid ha i en återfuktande kräm i håret varje gång jag dushat eftersom håret jämt blir så torrt på mig. Men nu såg jag att den krämen jag använder innehåller silikon, och enligt artikeln jag läste här så är det ju inte alls bra med silikon.

finns det någon annan produkt jag kan använda istället som är återfuktande och inte innehåller silikon?

Tyckte det var konstigt att det var silikon i eftersom jag köpt den hos frisören :/

LinaIsabell
2009-08-09 03:44
0

#6 Frisörer har nästan bara silikonprodukter.
Har träffat frisörer som är så dumma i huvudet att de snackat skit om fructis (gamla flaskan som innehåller silikon) och sagt att den är så dålig just därför. Hon som sa detta verkade inte förstå att mååånga fler produkter innehåller det och att alla produkter på hennes hylla innehåller silikon. Sicken idiot och hon kallade sig utbildad inom HÅR.

LinaIsabell
2009-08-09 03:45
0

Herbal essenses har silikonfria schampoon.

vornanen
2009-08-10 13:40
0

Toni&Guy har silikonfria schampon. Jag använder deras volymschampo och är jättenöjd med resultatet. Luktar ju så himla gott också..

[luneri]
2009-08-10 14:00
0

#7 Det är märkligt. tycker frisören borde ha bra schampon för håret när de är såpass dyra.

Man ska alltså inte lyssna på allt frisörer säger då.

finns det schampon som innehåller sulfat som tar bort silikonet i håret? Förmodligen borde jag ha väldigt mycket silikon i håret och kanske därför det är hopplöst torrt.

Alex
2009-08-10 15:45
0

#7 Det skulle jag nog inte hålla med om. De frisörer jag känner till, även skolor och liknande kör på silikonfria produkter. Åtminstone Schampo och Balsam.

#10 Man bör absolut inte döma frisörer direkt för en sån sak. Kolla upp så de har en bra utbildning, och om de gjort ett godkänt gesällprov eller inte. Har de varit aktiva frisörer i över tre år utan att ha gjort ett godkänt gesällprov, då bör man väl kanske börja fundera.

Sen finns det väl folk som är som de är ändå, trots bra utbildning och allt… Precis som det finns vettiga människor utan utbildning. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Nickel
2009-08-11 03:00
0

www.lockig.se är en bra sida för balsammetoden  och silikonfria grejer. I deras forum finns många tips, och man kan lägga ut innehållsförteckningen direkt så är det någon som lätt kan se om det finns Silikoner i ens Balsam. Jättebra sida tkr jag. =)

[luneri]
2009-08-11 13:16
0

#11 Det ska jag kolla upp. Jag har klippt mig hos ganska många frisörer som inte verkar kunna sin sak riktigt. Tex när jag klippte mig senast så kan jag se att jag fortfarande har några kluvna toppar fastän jag sa att jag ville klippa bort allt slitet.

Just nu använder jag alltid "loreal, absolut repair som är från expert serien", efter jag dushat varje gång. Men nu ser jag att den innehåller Amodimethicone. samma sak med "loreals hair mix, sublime shine" De här produkterna är köpta hos frisören och var väldigt dyra. det gör ont att slänga något som är så dyrt eftersom jag har ganska ont om pengar. Därför frågar jag er som vet. är det värt att kassera sina krämer för att få håret silikonfritt?

#12 det var en väldigt bra och givande sida :)