Håret ser skitigt ut

För mig så blir det lite bättre om håret är uppsatt. Då hänger det inte ner mot nacken om man råkar bli varm för då blir det fett snabbare.
Annars så finns det en spray som funkar rätt bra. Håret ser inte lika fett ut när man sprayar det. Men det beror också på, har man superfett hår så funkar det inte så bra, men bara litegrann så syns det inte :) (Det känns fortfarande fett men det syns åtmindstonde inte)
- Medarbetare på studier.ifokus

Jag får fett hår supersnabbt, ibland känns det som om jag måste tvätta håret varje dag.. :/
Jag balsamerar inte heller, schamponerar bara. Det du kan prova göra är att pressa fram lite citronjuice att lägga i håret efter att ha tvättat det, och gå ut i solen och låta det torka, passa på nu när det är sommar. Jag vet inte om det funkar men en jag känner har provat och säger att det funkar super.
Jag får också fett hår snabbt, tar liksom en dag, sen är det flottigt igen. #2 Citronjuice, eller citron blandat med saltvatten lägger man väll i håret om man vill få naturliga slingor ?
Jag tänkte testa det, men har aldrig hört att det hjälper mot fett hår.
Om håret bara är lite fett, kan man borsta ner det ;) Så sitter det i topparna och syns inte lika väl (Y) ..
Har även testat en Schampo, "Mot fett hår" eller vad det nu stod :)
Kommer tyvärr inte ihåg vad det hette.
Jag rekommenderar head and shoulders citrusshampoo mot fett hår, det hjälper lite grann i alla fall och håret känns sååå fräsht när man har tvättat håret. Luktar awesome också! Har du fett hår behöver du inte heller använda Balsam, det kan göra håret fett om man har otur.
Så skippa det om det funkar bra utan för dig. Dessutom kan man få fett hår om tex man har lugg som ligger mot pannan hela tiden. Haka, näsa och panna är ju den så kallade T-zonen som ofta blir fetare än resten av ansiktet.
/Moonchild89 👻

Problemet är, som jag förstått, att det är just därför håret blir fett snabbt, för att man tvättar det för ofta. Har en bekant som är frisör och hennes råd var att börja tvätta det mer sällan, om du tvättar varannan dag så börja med kanske 2ggr i veckan, och se om det blir bättre.
Jag har samma problem och provade detta, det funkade tills jag började med mitt maniska tvättande varje dag igen haha!
en annan grej kan ju vara att man inte sköljer ur schampot ordentligt. Tror det inte spelar så jättestor roll vilket Schampo du använder bara faktiskt.

torrschampo :)
Som sagt så ligger ju mycket problem i att håret blir tvättat för ofta. När jag tvättade håret var och varannan dag blev det snabbt fett. Numer tvättar jag med Schampo en gång/vecka, övriga duschar blir det bara med vatten. Och mitt hår känns så gott som aldrig fett och smutsigt. Jag slapp även mitt "mjäll" (var väl snarare torra hudflagor).
Visst att det tar ett litet tag för håret att vänja sig, men det är värt det i längden.
_No way! Yes way!
Jag använder en riktigt bra inpackning som jag fick på min praktik, på en frisörsalong.
det är Crush #6 och när jag ändå är igång så köper jag multistyler crush #3
inpackning kostade 89 kr och multistylern 79 kr.. vet ju inte vad priserna är runt i sverige men under hundralappen skulle jag tro iaf? jag fick det då där , men har sett det hos andra frisörer också :) som delonti :)