knallröd hårfärg?
jag har länge velat färga mitt hår knallrött
inte mörkrött eller vinrött osv.. utan verkligen knallrött!
har inte hittat nån permanent röd hårfärg i den färgen jag vill ha..
så jag undrar om nån vet ifall det finns?
har ingen lust att köpa toning som man måste färga om hela tiden.
(Det är jag på bilden, men hårfärgen är PSad, sån färg jag vill ha iaf)
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna
Manic Panic har ju denna nyans, pillarbox red. Men, den går ur eftersom men man kan enkelt ha i lite extra färg när man tvättar det. Ska inte slita på håret så heller.
Vanliga hårfärger vette tusan.. Har försökt men landade som sagt på manic panik. En frisör kanske kan hjälpa dig? Eller om du blonderar och sedan hittar någon klarröd färg. Men det kan bli fel det med, jag fick lysorange, som jag iofs lärde mig gilla ;)
Paulina

någon permanent extremfärg finns inte. Men en väldigt bra tonning som håller extremt bra är Special effecs. De finns tyvärr inte att beställa i sverige, men det finns utländska sido som har den, ska nog itne vara så svåt att googla. fram.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

(förlåt för sidospår)
#1 Jag kör på Directions. Går de alltså att slänga i liten klutt färg när man håller på och duschar, för mer långvarig färg?? Hur funkar de ihop med Schampo & Balsam? Färgen får ju inte sitta "och gro" som de gör när man faktiskt färgar de.
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
#3 Jo, det går =) Man gör det kanske inte varje tvätt och man kan ju göra det efter tvättningen. Jag minns inte riktigt men har för mig att den var organisk, den går inte in i håret på samma sätt utan sitter utepå. Det stod i anvisningarna att man kunde göra så. Du måste ju stå någon minut extra i duschen då men det gör ju inget =)
Paulina

Just nu har jag en lila lugg, som jag måste färga om varje vecka pga att färgen går ut så snabbt.
jag är så grymt trött på det, drf jag skulle vilja ha nån färg som håller längre

Många år sen nu som jag var knallröd i huvudet men den färgen hette Red Planet o jag köpte den på City Gross, minns inte vilket märke det var, den kanske inte ens finns längre
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#5 som jag nämde, Special effects. jag skulle få ur min färg, kämpade med att tvätta håret ca 30 ggr och det blev bara lite utmattat.

Jo men Special effects går inte köpa i Sverige, så vad gör man om man inte vill handla ifrån utländska sidor..? =)
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

#8 då är det lite svårt.
Jo, jag kom på en grej man kan göra för att få bra röd färg! men jag har inte tid just nu att skriva. Kan slänga upp en artikel om det senare 

Telefonkontakt, vart är det du beställer färgen ifrån? Kan jag använda det i det här jag har nu? Går det att bleka ner det röda och sedan få det jätte rött?

#10 special effects? jag själv har bara använt den 1 gång för 2 år sedan, köpte i andra hand, vet inte exakt vart ifrån man kan beställa. ska ta reda på det snart.
men med alla extremtoningar, framförallt röda så går det att bleka ner till bara orange (de röda kan vara besvärliga att bleka bort, även vanlig färg) och lägga på toningen och få ett bra resultat utan problem.

Såg att zuperzita hade lagt in en del Länkar på sidor där man kunde beställa.
Någon som vet om Directions är bra? Gillade Rose red och Poppy red.

Åååh! Poppy red blir det i sådana fall! PRECIS den färgen jag vill ha! Funderar på om man kan få till det hos frissan…

#16 fixa färgen hos frissan?
inget jag rekomenderar. man får bättre resultat hemma..
jag ska nu ikväll skriva ihop en artikel om extremröd färg. ska bara få min dotter att sova först. ska försöka se till att jag lägger upp den ikväll också. tyvärr så går ju toningen väldigt fort ur.

#17 varför får man bättre resultat hemma? Jag måste tyvärr tvätta mitt hår varje dag så jag skulle få färga det varje vecka.

#18 man kan säkert få bra resultat hos frisören, men det blir billigare hemma och man måste nog färga det ofta även om man gör det hos frisören.

Kanske det. Jag färgade luggen röd och en slinga för ett par år sedan och de tyckte jag höll ordentligt.

Sol & bad bleker det röda….häller mycket bättre på höst/vinter- halvåre….. Ska man vara fin, får man…..ni vet….
Jag blekte mitt hår och köpte vanlig röd färg på typ ica ^^
Har ingen bild men det blev knallrött ^^

Gör som jag.
Först bleker du håret, sedan färgar det i någon random permanent röd färg. Sedan tonar du det i poppy red! :D
För när toningen sedan försvinner så kommer du fortfarande ha rött hår, i en annan nyans dock.
Mvh Vinetta

#23 smart faktist! aldrig tänkt på xd haha.. men visst! det skulle jag kunna göra

#24 Hihi, ja. För då blir det ingen konstig orange nyans :P
Mvh Vinetta

#23 finns en artikel om det här också :)
va sugen jag e på att färga håret rött nu då! :)