Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 20517 ggr
Buuc
1

Mot fett hår - Yes?

I morse kom min faster över till oss och vi diskuterade bland annat om fett hår. Min faster sa att min kusin, som har pluggat till frisör, brukar tvätta håret med Yes, diskmedlet alltså, enligt henne så är det det bästa sättet att verkligen få ur allt fett från t.ex. hårprodukter som hårspray, vax etc. Hon påstår att vanligt shampo inte riktigt får ut allt fett, men det gör diskmedlet.

Någon som vet om detta verkligen hjälper? Jag har otroligt fettigt hår och ibland dränker jag håret i vax och spray.. Vill gärna prova detta, men innehåller inte Yes farliga kemikalier för håret?

JMax
0

Jag har haft diskmedel i håret ett par gånger när det vart otroligt fett, vart utan varmdusch i två veckor…Håret blev rent o fint så visst funkar det bra men det är inget jag skulle göra regelbundet. Tror inte att hårbotten skulle gilla det i längden.

Det kan ju inte vara skadligt på det viset eftersom man kan stå med händerna i det men samtidigt ser man ju hur urtorkade händerna blir…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Buuc
0

#1 Okej, jo, jag förstår det, men om jag t.ex. haft i riktigt mycket vax en dag så kan det vara bra att använda Yes? Inte för ofta, kanske var tredje vecka eller så..

JMax
0

Det är ju inte så ofta så det borde ju inte skada men det är ju bara testa o se hur ditt hår o din hårbotten reagerar.

Buuc
0

Jah juste, det beror ju lite på hårtypen och hur känslig hud man har också, det glömde jag bort. Tyst Jag tror att jag ska testa imorgon, hade nämligen tänkt göra nåt extremt med håret med mycket vax i, och det är ändå dags att tvätta det imorgon så jag tror att jag kommer testa då.

paronskrutten
0

Om du inte får ur produkten med Schampo och varmt vatten bör du byta produkt..men diskmedel fungerar nog, det är bättre att håret får "andas" än att du inte får rent håret när du tvättar det med schampo

Helena

Alex
0

Kan tänka mig att det kan ta bort hårets naturliga fett och skydd också, så absolut inte för ofta i alla fall! Men jag håller med #5, testa ett nytt Schampo först istället. Och sen känns det lite som att grönsåpa skulle vara att föredra framför Yes faktiskt.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

JMax
0

Håller med #6 prova med såpan i stället! Den är ju naturlig o troligtvis skonsammare!

Buuc
0

#5 Nja, det har faktiskt inte varit något större problem att få ur vaxet och så. En gång hände det, att håret förblev fettigt efter tvätten. Men bara en gång… Jag brukar försöka borsta ur så mycket som det går innan jag hoppar i duschen.

Men jag tänkte att om det verkligen blir kris nån gång så kan jag använda Yes, eller då grönsåpa som ni hellre rekommenderar. :)

niffen
1

Jag tycker Yes luktar myyycket godare än grönsåpa, måste jag säga! Jag har grönsåpa från Grumme(?) som jag städar djurburar med och det luktar inte gott!
Men man kan ju faktiskt ha schampoo eller Balsam i efter såpan! Då borde det ju lukta lite godare om man som jag inte gillar lukten :)

Alex
0

#9 Jo, säkert sant, men det är troligtvis skonsammare mot håret.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Chamy
0

Jag tycker att det låter helt vansinnigt. Jag skulle aldrig göra så mot mitt hår för allt i världen. Shampo fungerar fint, om du fortfarande har vax i håret efter en shamponering så föreslår jag att du löddrar upp en gång till. Använd ALDRIG diskmedel i håret.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

Buuc
0

#11 Haha, jag tycker också att det låter galet… Yes låter så giftigt. Men men, jag har inte provat det än och tänker bara testa om det är absolut kris eller nåt.