Hår iFokus

Hår

Etiketterdreadslöshårperuker
Läst 2496 ggr
thexclub
0

Färgen fäster inte

Hej!

Jag köpte nyligen blont löshår, det är äkta hår och ska enligt beskrivningen gå att färga (dock rekommenderades inte detta)
Eftersom jag har askblont hår och vill att förlängningen ska se någolunda naturlig ut så färgade jag den, men när jag sköljde ut så försvann all färg och det ser precis likadant ut som innan, om inte lite mer slitet.

Någon som vet vad det kan bero på? Är ju lite synd att inte kunna använda det nämligen..

Dessutom har jag blivit lite fundersam över att det inte går att kamma, det tovar ihop sig och blir jättekonstigt..

Tack på förhand!

the vanity, it becomes insanity

zuperzita
0

Får lilla jag fråga om det är remy hår? ;)

Annars är det behandlat med silekon och inte kan färgas ;/

Vart köpte du håret? :P

thexclub
0

Yep, det är det, köpt från Hairpalace.

zuperzita
0

#2 - hm, ja då vet jag inte. kanske du blivit lurad? Rynkar på näsan

thexclub
0

#3: mjo, det är lite det jag också är orolig för.. Har dock bara hört bra om de så det verkar lite märkligt =/. ev. så ska jag testa att färga det en gång till om ett par dar och om det fungerar då får jag mejla och höra.

Kom på nu att jag hade löshåret på en handduk medans färgen torkat, kan den på något sätt "sugit" åt sig färgen?

Telefonkontakt
0

Tvätta du håret jättenoga innan du färgade det? tvättade bort alla kemikalier och så?

har för mig (är osäker) att man kan tvätta med diskmedel för att få bort kemikalier innan färgning.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

thexclub
0

#5: Nej, jag gjorde ingenting alls med det innan färgningen, fick hem det bara ett par timmar tidigare så jag tog för givet att det var "rent"

Telefonkontakt
0

#6 okej. prova att tvätta det. om du ska använda shampo, använd gärna djuprengörande :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

thexclub
0

#7: Okej, jag har bara vanligt Schampo hemma just nu, tror du det fungerar? Tänkte försöka få ordning på det imorgon, vill gärna ha det till helgen.

Tack för alla svar förresten, det uppskattas!

mandariiin
0

man ska alltid tvätta löshår innan man färgar, eftersom det är väldigt behandlat för att det ska hålla sej fint. så tvätta bort all behandling, så är den skyddande ytan borta, och håret kan då suga åt sej färgen.

men var väldigt noga med silkesdroppar och bra Schampo + Balsam på löshåret sen, då det är "dött" hår som du håller på och utsätter för slitage. så det måste ha återfuktning "manuellt", jämfört med ditt egna hår som ständigt får det från hårbotten.

Strumpa
0

Det optimala är att inte färga löshåret alls :) De flesta märken har så många nyanser att det går att få tag på en som är väldigt lik ens egna färg.

Sen kan löshåret, beroende på märke och kvalitet, få sämre kvalitet av mycket produkter. Man får testa sig fram.

Hoppas du lyckas färga håret och att det inte blir helt flammigt. En del löshår blandas med syntet för att "dryga ut det" tyyvärr. Färg fäster inte på syntethår. (Det kan se väldigt äkta ut, så det är trixigt det där).

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

thexclub
0

Tack för svaren, testade att färga håret igen efter ordentlig tvättning men det fungerade inte då heller. Har mejlat säljaren men inte fått något svar, känner mig lite blåst..

Ev. så kommer jag sälja håret eller behålla det, har ändå planer på att färga håret mer ljusblont så det kanske blir bra ändå.