Schampo med solskydd
Jag vet ju att det ska finnas, men jag har aldrig använt det någon gång, men tänkte att jag skulle testa det nu eftersom jag klippte topparna för typ två veckor sen och behöver redan göra det igen pga kluvna toppar, jag tror att det är solen som gör håret mer slitet (tänker jag tillbaka så är det så här varje år) och jag har ju inget på att förlora på att testa. ;)
Så nu tänkte jag höra med er om ni rekomenderar något Schampo med solskydd och vad det i så fall kostar och typ hur länge det räcker- ja helt enkelt lite info om schampot då det kostar betydligt mer än vad shcampo för mej brukar kosta.
Finns ju även värme- och UV-spray att köpa. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#1 Okej tack, jag köpte inte något från Lóréal förrut, men efter nya lagar så kan jag det. Är det enbart fisörer som har det eller vart kan man få tag på det? :)
#2 Det tänkte jag ej på, men jag tar hellre Schampo (balsam) då jag vill ha det så enkelt som möjligt och jag går typ 10 min innan bussen går på morgonen så då har jag inte mycket tid att fixa håret direkt. Så vill gärna ha ett grunskydd i schampot om jag säger så, men tack för tipset! :)
#3 Du kan ju använda både och. Det är ju bara att spraya över håret, tar ju bara några sekunder, så tid behöver du inte direkt.
Bara att spraya på när du kliver ut ur duschen eller nåt.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#4 Jo jag kom och tänkte på det nu senare. ;) Men som sagt vill jag även ha ett grund skydd och sen använda sprayen också. Vet du någon bra spray och vart man får tag i det?
Har tyvärr inte koll på namn/märken, men Kicks brukar väl ha, Åhléns skulle jag tro också kan ha.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#6 Okej tack, får kolla runt lite, trodde det bara skulle vara frisörer som hade spray och Schampo. :)
Nejdå, men de har ju oftast lite bättre märken och produkter, och därmed även dyrare. Så det beror ju på vad man är ute efter och vad ekonomin tillåter. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport

L'oreals expert serie finns hos frisörer och på internet 
Finns som Alex skriver billigare produkter på kosmetik affärer, men vill man vara säker på att det verkligen skyddar ska man nog lägga till en slant extra..
Oftast är ju de dyrare produkterna drygare och räcker längre..
Hoppas du hittar något som passar dig!

Jag har hittat ett från L´oréal nu, men ej testat det ännu. :)

#10 hoppas det går bra :)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

#10 Spännande..
Skriv gärna sedan och berätta vad du tycker om det 

Visst kan jag berätta vad jag tycker, men sen är det ju inte säkert att alla tycker som jag, men men. :)

#13 Nej just därför 
Jag tycker ju att de är jätte bra, men med lite otur kanske produkterna inte alls passar dig…
Berätta gärna också vad du har för typ av hår.
Kort/långt, tjockt/tunnt, färgat/inte färgat?
Alltid roligt att se vilka produkter som verkar passa till vilken hårtyp